Part 1 : Lets go

137 8 1
                                    

Maisara dan firdaus sekolah di persekolahan yg sama. Firdaus tidak tahu yg Maisara suka dia dari darjah 6 lagi. Semasa Maisara di sekolah menengah...

Maisara: weh korg jom lah beratur , cepat ah.
Farah: sabar jap aku nk kemas buku . okay dah
Zulaikha: eh kejap!!

skip(waktuperhimpunan)

Masa msuk di kelas, maisara ternampak seseorg..

Maisara: weh, aku nampak firdaus lah! kacak dooo putih gila *terkinja
Anis: nak aku kirim salam kan ke mai? aku jiran dgn dia *ketawa
Maisara: ah takpyah! ko jngn mengada malu aku. *cubit anis
Anis: sakit lah gila. aku gurau je -.-

lalu maisara dgn kawannya2 masuk ke kelas. Maisarah gembira sgt2. bagi dia kalau jumpa firdaus dia akan " menumpukan pelajaran " . kononnya lah. sampai bila belajar tak pandang depn langsung. tak habis habis cerita pasal firdaus yg baru dia jumpa tadi. dia rasakan dunia ni sedang mimpi. perasaan tu tidak dapt disorokkan lagi. memang dari dulu maisara bermimpi yg dia akan khawin dgn firdaus. dia yakin jodoh dia dgn firdaus.

Cikgu: Mai, kamu termenung apa? faham tak saya ajar?
Maisara: eh paham cikgu! takkan lah saya tk phm *ketakutan
Cikgu: baguslah
Geng maisara: ( ketawakan maisara)

Cikgu disekolah maisara tidak kisah akan perangai maisara kerana cikgu mereka tahu maisara seorg yg bising didalam kelas tetapi dalam peperiksaan mendapat keputusan yg bagus . walaupun maisara banyak cakap, tetapi maisara juga memberikan tumpuan semasa belajar kerana dia taknak suatu hati nanti dia akan mengecewakan mak bapak dia .

*sorry kalau tak best. ketandusan idea lah!! hahaha!! i will try my best for next part . so pls vote 😅

A DREAMS IS A WISHWhere stories live. Discover now