PART 8: Sulking

103 4 0
                                    

Firdaus menepis tangan maisara lalu bangun untuk keluar dari bilik itu. Firdaus langsung tak pandang maisara.

Maisara: abang sorrylahhhh hmm
Firdaus: *tidak layan maisara dan beredar*

" hmm buat apalah aku cubit dia tadi , kan dah tak layan aku. eiii bodonya aku" - maisara

Setelah beberapa minit, firdaus masuk ke bilik semula. Firdaus terus baring atas katil tapi tidak toleh kearah maisara. Maisara memujuk firdaus. * maaf ye lepasni author tulis daus je. author penat heheh*

Maisara: abang , sorilahh jangan lah merajuk macam ni tak elok lah
Firdaus: *dia diam sahaja*
Maisara: abang ku sayanggggg!!! jangan lah merajokkk!!
Firdaus: *menggerakkan bahu seolah olah masih merajuk*
Maisara: *peluk daus* abang cakap je ape abang nak , nanti mesti mai akan tunaikan.
Firdaus: *tersengih2* betul eh buat apa je? haha
Maisara: betull. hmm asalkan tak melebih lah
Firdaus: kalau macam tu....... *peluk pinggang maisara

MAISARA MEMEJAM MATA . TIBA2 MAISARA TEDENGAR SUARA

" JADI MILIK ABANG "

*Lampu tertutup*

*skip (waktu pagi)

Maisara terbangun dari tidur. Maisara melihat firdaus yg tidur nyenyak sambil maisara tersenyum. tiba2 daus terjaga.

Firdaus: tengok abang eh? hahaha
Maisara: ehh mana ade
Firdaus: hensem sangat ke abang ni sampai sayang sengih2 pandang abang?

Maisara terkejut.

Maisara: ehh mana adaaa, sapa tengok abang? eii. mai tengok tu haa nyamuk terbang
Firdaus: ada2 jelah sayang ni , nyamuk lah apa la

Firdaus memeluk maisara..

Maisara: ehh apa ni peluk2 mai?
Firdaus: ohh malam tadi, peluk2 takpe pulak
Maisara: *tepuk tangan daus* eeii malam tadi malam tadi lah abang ni mengada lah.

Maisara malu2 kucing. Firdaus asyik gelak sahaja. Sifat daus ni memang suka gelak.

Maisara: nak mandi lahh dah lepas2 lah abang
Firdaus:* taknak leraikan pelukan* nak peluk sayang lgi hahaha

Maisara memaksa daus melepaskan juga. Lalu firdaus melepaskan pelukan. Maisara bangun , semasa maisara baru nak jalan tetiba firdaus menarik maisara masuk ke dalam dakapan daus . Daus berbisik..

" thanks for the wonderful night sayang *cium maisara*" - daus

Maisara happy dapat ciuman dari firdaus.tapi masa tu maisara cover2 " haaa yelah yelah lepas lah abang nak mandi ni"

Maisara masuk kedalam bilik air... Waktu itu maisara rasa macam nak gigit sinki kerana terlalu gembira sangat. tiba2...

" Ehhhh sayangg , kejapp!! abang nak ikut mandi gak hahaha " - daus

maisara ikutkan kata firdaus. mereka bersoronok didalam bilik mandi. Kedengaran suara2 ketawa mereka dalam bilik air.

3tahun kemudian...

Maisara meneruskan pekerjaan dia sebagai guru. itu lah citanya dari kecik lagi. Firdaus pula kerja di syarikat bapa nya. Firdaus dan maisara dikurniakan seorang anak perempuan yg bernama " syazliana firhana " . nama anak mereka bergabung antara nama daus dan maisara. Sekarang ni maisara berbadan dua lagi♥ .Kandungan maisara sekrg berumur 2 minggu. Firdaus dan maisara hidup bahagia dan senang . Maisara bersyukur dan gembira dpt mengahwini firdaus dan hidup bahagia dgn firdaus. Anis pula mempunyai seorang anak lelaki heehe , anis berkerja di syarikat ayahnya. Farah pula menjadi bisnes woman hahaa. Fatihah pula sekarang ni dah ada 3 anak! Kawin paksa pun dpt 3 anak ye ! Maka berakhirlah cerita " A DREAMS IS A WISH " . Impian maisara tercapai untuk mengahwini lelaki idamannya . Alhamdulillah semua berjalan lancar.

- THE END-

Thanks sebab baca cerita ni. Maaflah kalau tak best ye . Tapi kalau readers rasa best , vote lah. Tak paksa . Sudi sudi . Tak sudi tak sudi lah hahaha.

A DREAMS IS A WISHWhere stories live. Discover now