PART 2 : Feel my tears

84 6 4
                                    

Maisarah sedikit kecewa dan sedih apabila dapat tahu yg daus akan berhenti sekolah apabila tamat sahaja sijil pelajaran malaysia(spm). mulai sekrg, maisara cuba sentiasa melihat daus dari jauh. setiap hari maisara berfikir. "rasa2 dapat tak aku jumpa dia suatu hari nanti?" soalan itu terlintas di otak maisara. dia khuatir suatu hari nanti dia akan hilang orang yg dia sayang sejak darjah 6. yelah kan, dah suka berapa tahun tetiba hilang mcam tu , siapa tak sedih? semua orang sedih. lagi2 kalau hilang ibu bapa. perasaan tu sama. maisara terdiam sejenak. tiba2..

Fatihah: weh mai, kau mengelamun apa ni?
Maisara: eh teah, kau ni sebaik aku tkde sakit jantung. *tampar fatihah
Fatihah: sakit lah bodo. aku tanya ni, kau kenapa mengelamun?
Maisara: kau pun tahu kan aku suka daus, tahun depan dia tkde. macam mana aku nk jumpa dia lagi?
Fatihah: takpe mai, ada jodoh nanti tiap hari tiap malam kau jumpa *teah ketawa
Maisara: bodo teah kau bodo
Zulaikha: yahh!! teah dah mula byun
Farah: well, teah mmg cenggitu.
Anis: aik mai, kau lupa rapmon ke? ops
Maisara: hah! dia tu cuma aku minat je. tak mampu jadi suami. aku cuma yakin suami aku daus hahahahahha.
Fatihah: dahlah mai, aku nak kentut dengar ni *fatihah gelak
Maisara: yelah.
*bunyi loceng
Farah: eh dah2, jom lah masuk kelas. kang madam lee marah
Maisara: ok pape roger hahahaha

Maisara,Farah,Anis,Zulaikha,Raudhatul,Fatihah. diorang ni sekepala. suka buat lawak hambar. mood byun kekadang je. diorang semua ni pengawas dkt sekolah. dari form1 rapat tapi bila form2 semua dah tukar kelas. tapi diorg ni tetap rapat. Farah ni paling rapat dgn maisara. apa2 cerita , semua bgitahu, kongsi2.

Didalam kelas:

Maisara&Farah: *ketuk pintu . sorry teacher im late.
Madam lee: okay
Maisara: weh faz daus hensem tak?
Faz: dalam semua adik beradik dia, dia paling hensem lah setakat ni. byk ikut muka mak dia
Maisara: hah farah! kan aku dah kata daus kacak. kau tak percaya! * maisara gelak
Farah: baik kau diam sebelum teacher tegur.
Madam lee: maisara, siapa daus? haa
Maisara: ops takde sape hehe

Bersambung...

A DREAMS IS A WISHWhere stories live. Discover now