[Math class]
"Seperti yg dijanjikan, haritu kamu semua ada buat kuiz bukan? Cikgu akan bgi markah kuiz kamu. Tapi cg hairanlah, ada 2 orang pelajar ni markah mereka terendah, saya pn tahu apa masalah mereka. Jadi, apa yg kita nk buat kt 2 orang pelajar ni?" Ujar cg sooyoung.
Masa bila cg buat kuiz? Oke abaikan lol.
Hyenim membuat muka selamba + tak tengok muka cg tu sbb dia tahu tu dia. Well dia adalah salah 1 pelajar yg lemah dlm math.
"Buat pembetulan 500 kali!" Cadang namjoon. Ceh kau mentang pandai.
"Bagus juga idea tu, tapi pembetulan tu kenalah buat sama sama, tempat yg sama,mcm biasa" ujar cg sooyoung.
"Saya akan sebutkan nama pelajar yg dpt markah terendah dulu okey?" Sambung cg sooyoung.
"Naee!!"
"Kim hyenim" pnggil cg.
"Nae" hyenim berjalan ke arah cg sooyoung lalu mengambil kertasnya.
6/45.
YA HYENIM KAU MEMANG PANDAI.
SAPA LG HEBAT?
TAKDE! KAU SORANG JE!"Park jimin"
Hyenim yg td smirk dgn markahnya, terus terkejut. Apa nasib kena buat pembetulan dgn mamat ni?!
" 2 org tu la yg terendah,jadi?" Cg sooyoung mengangkat keningnya.
Hyenim memaling kebelakang melihat jimin. Jimin smirk.
"Em buat kt rumah hyenim la, sya dtg rumah dia" kata jimin. Hyenim hanya mengangguk. Malas pula bertekak dgn cg sooyoung gn jimin.
"Nae, arasso, pastikan siap" cg sooyoung sambung memberi kertas ke pelajar pelajar lain.
"Sekarang saya akan sebutkan nama pelajar yg mendpt markah tertinggi" kata cg sooyoung.
Hanya rapmon dan xiumin sahaja yg belum mndpt kertas mereka.
"Xiumin, tahniah awak markah tertinggi" cg sooyoung senyum. Xiumin ke depan dgn senyuman yg lebar.
"Shit!!! Knp dia? Bukan aku?" Rapmon sedih.
"Bukan dia bukan dia,, tapi aku!!!!" Rapmon tk puas hati.
"Em rapmon, beza 1 markh je elek ah" sinb menenangkan rapmon.
Rapmon menjelingnya. Sinb pndg ke tmpat lain. Takut beb.
******
Hyenim berjalan berseorangn ke rumahnya. Driver hyenim ni kekadang pelupa. Tanpa disedarinya jimin mengikutinya di belakang.Hyenim mengambil earphone di dalam begnya lalu disumbatkan ke dlm telinga. Jimin mendekati hyenim,dgn pantas dia memeluk hyenim dr belakang. Dia meletakkn kepalanya d atas bahu hyenim.
Membulat mata hyenim. jantan mana peluk ni?!
Terus dia membuka earphonenya.
Dia menoleh ke tepi, dgn tdk sengajanya dia telah mencium pipi jimin!"Yah park jimin!!" Hyenim menolak jimin.
"HAHAHAH cium aq, aq bgtahu mingyu suruh sebarkan kt skolah" kata jimin.
"lantaklah! Kenapa kau ikut aku ni?" Soal hyenim.
"Actually, aq nk tahu rumah kau kt mana, sbb tu arr" kata jimin sambil berjalan beriringan dgn hyenim.
"Oh" jwb hyenim sepatah.
"Jauh lagi ke?" Soal jimin.
"Ah? Tak ah sikit lg smpaila" balasnya.
"Kau takde namchin eh?" Soal jimin.
"Namchin? Well aq tak berminat, setelah aq kaji ye, laki ni pntg nmpk perempuan lawa je nak, bila nk,mintak kapel, bila dh kapel, jumpa lg yeoja yg lawa. Putus dan habis" jawab hyenim.