LANUN PART 2- LEGEND
Didalam stor kapal..Zharif tidur smbil bdannya diikat dgn tali yg tebal...
Krrohh Krroooooohhhhh
Bushhhhhh!! sebaldi air disirap terus kemuka Zharif... Zharif tersedar ...
Bengap:Woi... membuta je keje..ingat nk hotel ke.. bangun! Captain nk jumpa!
Zharif:Aq nk bngun macamana bangsat! kena ikat!
Bengap:Bangsat kat luar..nama aq bengap!Zharif:Argghh!! apa apa je!
Bengap terus mngangangkat Zharif... dn mmbawa kelair bertemu Captain Jan di biliknya..
Zharif:Eeiii..lepaskan aku! da la xhensem!
Bengap:Eeghh.... *muke marah*Jan:Lepas kan dia bengap.. bagi aq cakap dgn dy..
Bengap:Aye Captain!Bengap keluar mninggalkan Jan dan Zharif dibilik..
Zharif:Kau sapa sial!
Jan ketawa kecil
Jan:Aku Captai Jan... tak pernah nampak aku?!!
Jan bangun dari kerusi.. kakinya kirinya kayu , jalan tertenjot kearah Zharif
Jan:Atas bahana bapak kau..kau jadi mangsa ..kesian!
Zharif: PUIHHH!"
Zharif meludah muka Jan... Jan tersenyum..
PAAPPPPP!!! Satu tamparan melekat di pipi kiri Zharif.Zharif:Woii!! akuu Putera Zharif!! Anak Raja Faizoll!!!
PAAPPPP!!! Satu lagibtamparan hinggap dipipi kanan Zharif
Jan:Aku kesah apa..
Zharif:Babiii!!! kauu captain gigi itam!!
PAP PAP!PAP!PAP!PAP! berdas das tamparan hinggap di kedua2 pipi Zharif.. merah bengkak pipinya...
Jan:Kau putera kat Temasik..sekarang kau bukan dekat Temasik..kau ats kapal aku.. tegah lautan!
Zharif:Mana kau nk bawak aku ha Jilake!!
Jan: Ditengah laut... Aku nak kasi kraken makan kau...
Zharif:Kraken?!
Jan: Puki!!!! Bangsat!!!! masuk.. bawak budak ni dalam penajara..muka macam pondan..
Puki dan Bangsat masuk dan mmbawa Jan keluar dari bilik Captain Jan...
... skip...
Di Temasik....
Sha:Eh aku xnk la.. Lanun aq takut..
Zue:Alaa.. apa salah advanture skali skala...
Sha:Kita takde geng...
Zue:Aku ada idea........
Disebuah Penjara Temasik...
Shida wanita bermisai sedang mngasah batu kecil...
Pengawal memanggil Shida keluar kerana ada pelawatShida:Pehal bawak aku keluar?
Zue:Bila ko nak cukur misai?
Shida:Ni hormon aku!! kau jgn kutuk! shit...
Zue:Oh sorry... kami perlukan khidmat kau mncari putera Zharif....Shida:Apa aku dpat kalau aku join...
Zue:Kau dapat harta ..
Shida:Deal...atas perbincangan dan izin pihak istana...
Shida si Penjenayah dibebaskan dari penjara untuk menjalankan misi myelamatkan putera Zharif dilautan...Shida mmbawa Zue dan Sha ke satu tempat.... sebuah rumah Lanun Taubat.. Captain Jimon.. dia dulu lanun..setelah menerima Tarbiah Senyap dari rakyat..dia bertaubat dri jadi Lanun.. Jim juga mmpunyai satu kapal yg diberi nama Green Lantern..
Jim:Buat apa aku kena join... aa da taubat..
Shida:Bukan apa.. kami nk mintak tolong kau jadi captain je..selamatkan putera..Jim: aku Taubat
Shida: Bukan rompak lah gila.. selamatkan putera..
Jim:Nanti aku fikirkan..
Zue:Tak boleh..kena cepat!Jim meletakkan pedangnya diatas meja...
Jim:Kau masih ingin berlawan lagi Shida..?
Shida: Ya!
Jim:Satu syarat..
Shida: Apa Syarat?
Jim: Kau cukur misai ko tu dulu.. getik aq tengok...Jim bersetuju untuk mneyelamatkan Putera Zharif... dia mngumpulkan kesemua anak2 kapalnya untuk berlayar... kapal besar milik Jim skali lagi belayar kenlatan setelah sekian lama pencen...
Jim mnggosok stereng kapal..
Jim:Sayangku Green Lantern.. kita berlayar lagi sekali atas misi baru..
Paan: Captain! command!!
Jim: Semua naikkan tirai dan bendera.. ikut arah angin ke timur!
Paan: Aye Captain..
Semua anak kapal menarik tali untuk menaikkan tirai....
Satuu!!!
Duaa!!!Satuu!!!
Dua!!!Tarikkk!!!
Tirai memgembang....
semua gembira dan menepuk tangan.. sekali lagi Lagenda Lanun kelahiran Temasik memberi arahan...-Bersambung-
YOU ARE READING
[Complete] LANUN
AdventurePutera Zharif dicolek lanun... Reward? akan dapat kahwin dengan putera Zharif!! note ni arahan Raja Temasik .. selamatkan Putera Zharif dari Lanun... sapa sanggup? Lanun tu jahat...