Kapal Jim belayar ketengah laut... diwaktu malam yg sunyi dan air laut yg tenang.. kabus menutupi udara dan permukaan laut...
Jim hanya duduk termeung sambil muka pucat... Zue yg melihat Jim begitu.. menegur
Zue:Knapa Captain?
Jim:Aku takut...
Zue:Takut apa?
Jim: Ingat tak aq ceritakn pasal DutchMen tu?
Zue:Haa ingat..
Jim: Dia akan muncul dalam suasana macam ni la... kabus... sunyi... gelap...Huuuuuuuuu~~~
Bunyi siulan terdengar dari dalam laut..
Ehh bunyi apa tu? Kraken?
Hotak kau...cabul mulutt....Shida:Jim... dia datang ke?
Sha ketakutan berlari kearah Zue
Sha:Bunyi apa tu?
Hhuuuuuuuuuu~
Zharif: Captain.. bunyi apa tu? meremang bulu jubur beta..
Jim: Dutch...GUUNNGGGG!!! Kapal mereka seperti dilanggar sesuatu yg besar dari bawah...
Jim jatuh melutut..
Jim:Mennn!!
Semua: DutchMen??!!BUUUSSHHHHHH!!!!! Sebuah kapal yg besar timbul dari dalam laut... dah berjalan terus disebelah kapal mereka..rupa bentuk kapal itu sngat menyeramkan layar yg koyak rabak..kayu buruk..memang sebiji kapal hantu yg lama....
Jim:Ahh dy muncul...
Kelihatan anak2 kapal Dutchmen.. muka menyeramkan.. Zombie.. ada yg xde mata... ade tanduk.. ada taring dan bersisik... sebijik macam kapal setan..
Semua ank kapal Jim berkumpul smbil menyediakan senjata...
Anak2 kapal dutchmen senyum degan seram kearah mereka... Sha menekup mukanya dibahu Zue.. manakala Shida menggigit batang rokok...
Captain Dutchmen muncul dari belakang anak2 kapal nya...
Shida: rindu aku ngn captain dutchmen..
Jim:Pala otak kau..Aniep:Lama tak jumpa Captain Jim..hehe
Aniep adalah Captain Dutchmen.. memakai baju lengkap leftenan lanun lama... dan muka mmpunya duri.. serta gigi yg tajam setiap satu... dia mmpunyai insang dilehernya... serta tangan yg keras dan texture seprti kulit ketam..
Jim:Erg... Captain! Dutchmen! hhaa lama tak jumpa...
Aniep:Ehh.. Shida pun ada?
Shida: Hermm..apa khabar.Sebelum Shida mnjadi tahanan penjara..dia satu2 yg lanun wanita yg aktif dilalutan dan tidak gentar dengan sesiapa pun.. dia juga penah menyelinap masuk kedalam kapal dutchmen semata2 untuk mencuri batu permata kerang asparagus..tapi dy kantoi.. Jim juga la yg selamatkan dia...
Aniep:kau rindu aku ke Shida.. sebab tu kau turun ke lautan?
Shida:Lebih kurang macam tu la
Aniep: Ohh aik. kau cukur misai ke?
Shida: Babi kau! jgn sebut! fak yu!Semua anak kapal Aniep ketawa...
Sebab apa Shida bermisai? ditelah dipaksa meminum satu cawan air racun..dan racun itu telah menukarkan hormon Shida kepada hormon lelaki..sebab tu Shida tumbuh misai
Aniep:Aku ada air ni...
Aniep mnunjukkan satu bekas bewarna pink yg dihiasi dengan rumpai laut...
Aniep: ni... Hormon wanita.. aq rasa di boleh pulihkan hormon kau!
Shida:Bagi aku!!Aniep:Ohh no no... ada syarat...
Shida:Apa Syarat bodoh!
Aniep: Syaratnya... Bawak Captain Jan hidup atau mati... bertemu aku esok malam... heheheeheKapal Dutchmen tenggelam masuk kedalam laut dan lenyap...
Shida menggenggam pedangnya..
Shida:Kita patah balik ke Pulau Songket..
Jim: kita baru je pegi..
Shida: Kau tak dengar ke? dia nak captain Jan! carik Captain Jan!Zue: Ehh SHIDA! misi kita selamatkan Putera Zharif! skang ni Putera Kita dah dapat! balik lah!
Shida: kau diam boleh? aku nak semula hormon aku! kau tau! aq hampir ada suara garau tau! silap haribulan kote pun boleh tumbuhh!!!
Jim: Ei.. mcm ni la.. aq tolong kau..kita pergi balik ke Pulau Songket.. amik captain Jan.. bawak jumpa Aniep..
Shida: Terima kasih...
Shida terus berjalan masuk kedalam deck..
Paan: Macamana ni captain?
Jim: Balik ke pukau Songket..Zue: Ehh.. kita kena balik.. hal ni daa settle..
Jim: Kau sanggup tebgok dia tumbuh kote?aku tak sanggup..
Zue:ERRR....Jim dan semha crew nya berpatah semua ke Pulau Songket..
-bersambung-
YOU ARE READING
[Complete] LANUN
AventurePutera Zharif dicolek lanun... Reward? akan dapat kahwin dengan putera Zharif!! note ni arahan Raja Temasik .. selamatkan Putera Zharif dari Lanun... sapa sanggup? Lanun tu jahat...