Sampai sahaja dipulau..kesemua crew turun menaiki sampai ke pulau Songket...
Mereka ternampak Jan duduk termenung seorang diri dibawah pohon kelapa...
Kesemua anak kapal Jan mati dimakan askar Tolo-tolo ... Jan terselamat sbab dia satu2nya lanun yg pkai minyak wangi.. Askar Tolo-tolo xsuka minyak wangi..
Jim:Jan... aq dtg nk selamatkan kau nii..
Jan marah..kembang eempis hidungnya ..merah muka nya..dia menggegam pedang keluar...
Jan:Selamatkan jubor kau bugima !!!
Jim: Ei knapa marah?! aq dtg ni kan.. aq da tunaikan Janji!Jan: Janji bulu kote kau! Org aku habis jadi lauk!Bongok,Bangang,Sakai,Puki,Bengap,Bodoh,Bahlol,Tolol dan Hanat habis jadi lauk!! sebab kau! sebab kau!! babi betul!!
Jan melibas pedang nye kearah Jim.. Jim mengelak
Jim: Ei sabar...
Jan: Sabar mampos kau!!
Melibas lagi pedang...
Jim: Aku mintak maaf...
Jan:Too Late!!
Libas pedang..
Jan:Menyesal aku tolong bukak ikatan kau! biar kau jadi laukk!!
Libas pedang...
Jim hanya mmpu mengelak..
Yang lain hanya melihat pertunjukan drama Sembilu Ombak Lanun antara Jim dan Jan..Shida:Malas nak masuk campur*garu pinggang*
Setelah 15minit berhamuk..Jan akhirnya penat...
Mereka semua mngajak Jan pulang kerumah.. dan berkongsi harta ..
(sebenarnya diorng khianat Jan lagi..nak kasi kan Jan kat Captain Aniep,sian Jan)
Jan akur dengan undangan mereka..Setelah hingga malam perjalanan.... kapal Jim berhenti ditengah laut..
Jan:Pahal?
Jim:Minyak habis..
Jan: Agak lah minyak habis... kapal minyak bana kau...Jim:Hehehe....
Jim berjalan kearah Paan..
Jim:Wey..mana Dutchmen.. dah malam ni..
Paan:Mana la aku tau...Jan curik2 dengar bisikan Jim dan Paan..
Jan:What da fakk!! kau buat apa panggil Aniep?!! shit!
Jim: Eh mana ada...borak kosong je..Jan mengeluarkan pedang dan menghala ke leher Jim..
Jan: Kau jgn macam2 Jim.. ko nk kasi aku kat Dutchmen kan!Patutlah kau baik sngat ajak aku balik!! ni agenda kau! bahlol pundek!!
Jim:Ergh..knapa kau kata macam tu?
Jan: Sebab aku curik permata dalam kapal dia!!Shida: Kau pulangkan lah balik..apa susah...
Jan mengalih pndangan kearah Shida..
Jan: Kau pahal ha? xpuas hati sangat! untung aku tak colek kau!
Shida: Ahh! so what ko nak colek aku! pedang aku ni boleh godok masuk bontot kau lah!!Sha: Ehh jangan lah gaduh
Semua: Dhiam!!
Sha: K.....Zue:Eh dah la.. Dutchmen mcm xnak muncul je... jom lah kita balik!
Shida: Tunggu sampai dia muncul!!Jan: Ei ko pehal Shida smpai nak pilih risiko tunggu dia...
Shida:Sebab aku nak bagi kau dekat dia! jadikan kau bhan pertukaran ...Jan: Jahanam kau!!
Jan melibas pedang keparah Shida
TING!!
Shida menahan dengan pedang nya..Shida:HEH.. kau lupa aku sapa Jan..aku Ratu lanun!! Yaaahh!!
Ting! Ting ! Ting! Shida membalas serangan pedang nya.. Jan menahan serangan... mereka berdua bertarung pedang...
Jan:meh sini aku tebas misai kau pengkid!!
Ting!!
Shida: Ahh cibaii!!!
Ting!!!
GUUNGG!!!
Kapal bergegar... Shida dan Jan jatuh..
Zue: Dah sampai...
BRRUUUUUUSHHHHHHHH!!!!!!
Kapal Dutchmen keluar dari dalam laut dan tengak dipermukaan air sebelah kapal Jim...
Aniep: Oh maaf..lambat? kami ade dinner tadi.. bawak apa yang aku mintak?
[bersambung]
YOU ARE READING
[Complete] LANUN
AdventurePutera Zharif dicolek lanun... Reward? akan dapat kahwin dengan putera Zharif!! note ni arahan Raja Temasik .. selamatkan Putera Zharif dari Lanun... sapa sanggup? Lanun tu jahat...