*JESSY'S P.O.V*
Nadat Grace en ik nog tv hebben gekeken, is het inmiddels al 20:30. ''Ik ga maar eens naar huis.'' Zegt ze. Ik knik en ze staat op van het bed. Als ik zie dat ik ook opsta, schudt ze haar hoofd. ''Ik kom er zelf wel uit. Tot morgen!'' Ze geeft me een knuffel. ''En maak je niet druk om Harry, oké?''
''Komt goed.'' Lieg ik. Ik zit er al de hele avond over in. Grace loopt mijn kamer uit. Zou ze gelijk hebben, dat Zayn hier achter zit? Ik zou bijna geloven van niet. Hij was zo medelevend en lief voor me nadat Harry weg was gegaan. Even moet ik er weer aan denken wat Zayn zei een paar dagen terug, dat hij nog niet klaar was met Harry. Maar hij heeft hem nog niet in elkaar geslagen ofzo. Of zou hij dat doen als hij het nog niet had uitgemaakt met mij? Maar hij zei dat hij mij in gevaar zou brengen. Zou Zayn mij dan in elkaar slaan? Nee. Ik draai door. Nooit zou Zayn dat een meisje aan doen. Ik probeer me weer te concentreren op de tv-programma dat aan staat.
''Jeeeessssyyy.'' Zingt mijn broer. Ik hoor hem de zoldertrap op komen lopen. Ik zie hem al snel in mijn slaapkamer verschijnen. ''Wat is er?'' Hij springt op mijn bed en gaat naast me liggen onder de dekens. ''Zayn smste me net. Hij gaat je uitvragen.''
Gadver. ''Waarom?''
''Omdat je nu eindelijk van die lompe Harry af bent. En-'' Ik onderbreek hem. ''Je vond hem aardig!'' Ik sla hem op zijn hoofd. ''Ja, dat is hij ook maar.. Kom op. Wees eerlijk, je hebt liever Zayn dan Harry. Hm?''
Ik schud met mijn hoofd. ''Nee.'' Zeg ik zacht. Jason rolt met zijn ogen. ''En daarom ga je morgen naar de kermis. Met Zayn. Ik heb het al helemaal geregeld voor jullie.''
''Dat wil ik helemaal niet! Ik wil niks met Zayn.'' Ik leg mijn kussen op mijn hoofd zodat Jason mijn tranen niet ziet. Ik merk dat Jason weer opstaat. Hij aait expres heel hard over mijn hoofd zodat mijn haren in de war gaan zitten. ''Zeg tegen je grote broer een bedankje.''
Oh my god. Meent hij dit nou. Hij is zo ontzettend kinderachtig. ''Ik hoor niks?'' Zegt hij op een pesterige toon. Ik grijp mijn kussen en gooi het tegen zijn hoofd aan. Ik hoor hem lachend weg lopen uit mijn kamer. Mooi niet dat ik naar de kermis ga met Zayn. De kermis is wel leuk, hij is sinds gisteren in de stad. Ik zou er overmorgen heen gaan met Grace, Niall, Louis, Liam en.. Harry. Ik zucht en zet mijn tv uit.
--
De volgende ochtend loop ik met tegenzin met Jason de school binnen. Ik moest bij hem achterop, omdat mijn band lek was. Vanmiddag word ik weer opgehaald door mijn vader. Ik kijk in de schoolhal, geen Zayn bij mijn kluis. Maar ik zie wel Harry met Niall zien praten. Snel kijk ik weer strak voor me uit en loop naar mijn kluisje. Ik gooi mijn rugtas neer op de grond. Ik heb vannacht zo slecht geslapen, ik lag alleen maar te piekeren over Harry. Vandaar dat ik nu wallen onder mijn dikke, rode ogen heb. Ik bind mijn bruine haren vast in een elastiek.
''Hey.'' Ik draai mijn hoofd en zie Harry staan. Hij houdt zijn hoofd omlaag en heeft zijn handen in zijn broekzakken. Ik trek mijn wenkbrauw op en rits mijn rugtas open.
''Je.. Je ziet er slecht uit.''
Ik gooi een boek in mijn kluis. ''Vind je dat raar?'' Zeg ik boos.
''Het spijt me.. Z-zo bedoel ik het niet.'' Zegt hij verontwaardigd. Ik rol met mijn ogen en met een klap doe ik mijn kluisdeurtje dicht. Ik loop van hem weg, want ik wil naar de toiletten toe. Ik voel de tranen in mijn ogen branden. ''Wacht!'' Zegt hij.
Ik kijk hem vragend aan.
''Kunnen we praten? Vanmiddag? Ik beloof dat ik alles uitleg.'' Ik kijk in zijn diepe, groene ogen die mij smekend aan staren. Ik sla een diepe zucht, niet wetend wat ik moet antwoorden. Op dat moment voel ik een arm rond mijn middel. Ik kijk opzij. Zayn. Ik kijk weer terug naar Harry en rol met mijn ogen.
''Hey Jess.'' Zegt Zayn lief. Ik krijg er kippenvel van. ''Hay.'' Zeg ik droog.
Zayn veranderd zijn stem wanneer hij tegen Harry praat. ''Wat jammer nou. Jessy gaat al met mij mee vanmiddag.'' Ik leg mijn armen over elkaar heen en staar naar de grond. Zayn tilt mijn kin op met zijn vingertoppen.
''Gaat het wel? Het lijkt erop dat je niet goed hebt geslapen vannacht. Alsof je de heletijd hebt gehuild om iemand die het uit heeft gemaakt met je. Ik vind het echt verschrikkelijk voor je.'' Ik sla zijn hand weg en loop richting Grace. Even weg bij die twee. Waarom wilt Harry met me praten? Hij heeft het toch met me uitgemaakt en Zayn hoeft niet zo kinderachtig te doen. ''Hay Grace.'' Ze geeft me een knuffel. ''Heey, heb je wiskunde gemaakt?''
''Uhm.. Ja, half.'' Mompel ik. ''Mooi. Dan wil ik het van je overschrijven, want anders moet ik heel de samenvatting overschrijven en daar heb ik echt geen zin in.''
Ik moet lachen. ''Is goed, alleen ik weet niet of alles goed is hoor.''
Als de bel gaat lopen we met zijn tweeën naar wiskunde toe. Snel gaat Grace achter haar tafel zitten en ongeduldig wacht ze totdat ik mijn schrift pak. Ik moet om haar lachen en ze schrijft alles over wat ik zomaar had opgeschreven. ''Dankje.'' Zegt ze als ze haar laatste woord op schrijft. Op dat moment komt de lerares binnen en begint ze haar les. ''Waar is Niall?'' Fluisterd Grace tussendoor. Ik kijk om me heen in de klas en zie Harry ook niet zitten. Ik haal mijn schouders op. ''Geen idee.''
*HARRY'S P.O.V*
''Ik vind het echt verschrikkelijk voor je.'' Zegt Zayn poeslief tegen Jessy. Ongelooflijke slijmbal dat hij is. Het liefst wil ik hem wegduwen zodat hij Jessy los laat, maar ik houd me in. Jessy slaat zijn hand weg en loopt naar Grace toe.
''Erg voor haar, hé?'' Grijnst Zayn. Ik bijt even op mijn lip en probeer het te negeren. Op dat moment gaat de bel. De leerlingen lopen langs ons voorbij naar hun eigen klaslokaal. Woedend kijk ik Zayn aan.
''Ze gaat met me mee vanmiddag naar de kermis.'' Hij haalt zijn hand even door zijn haren. Op dit moment hou ik het gewoon niet meer. Ik duw hem op de grond. ''Laat Jessy toch gewoon met rust! Ze is verliefd op mij.'' Roep ik door de schoolhal.
''Wow, wow. Dude!'' Hoor ik een stem achter me. Al snel herken ik Niall's stem. Hij houd mijn schouders met beide handen vast en trekt me naar achteren.
''Wat doe je? Jessy is niet van Zayn!''
''Doe is even rustig.'' Zegt Niall kalm. Hij komt voor me staan en gebaard dat ik diep adem moet halen. Ondertussen is Zayn al weer opgestaan.
''Alsjeblieft zeg. Denk je nou echt dat je het met vechten het oplost?'' Zayn houdt maar niet op met lachen. Voordat ik wat wou zeggen zegt Niall al wat. ''Laat hem maar, Harry.''
''Ga maar lekker naar de les jullie. Mietjes.''
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Helleeeuuu
lezen jullie ook allemaal mijn andere boeken? :D zou echt super zijn als jullie die ook lezen !
ik beloof dat ik vanavond al mn postvak berichtjes beantwoord (:
xxxxx martha
JE LEEST
Dilemma, Harry Styles love story
FanficJessy (16) verhuist samen met haar ouders en oudere broer Jason (17) vanuit Londen naar Cheshire. Jessy en haar broer gaan naar dezelfde High School in het stadje. Ze ontmoet daar al snel Grace, Louis, Niall en Liam waar ze bevriend mee raakt. Ook z...