Hoofdstuk 6! Enjoyyyy
~~~~~~~~~~~~~~~~~~
''Ik wil niet dat hij weer kaas en ham op zijn hoofd krijgt.'' Fluister ik naar Grace. Harry pakt zijn rugtas en loopt rustig naar onze tafel toe. Ik zie Jason, Zayn en de Mean Girls met open mond ons aanstaren.
''Hey.'' Zegt Harry droog. Hij pakt een appel uit zijn rugzak.
''Ben je niet blij dat Jessy je heeft geholpen? Anders had je die appel wel tegen je hoofd aan gekregen.'' Zegt Grace verontwaardigd.
Harry staart me aan met zijn groene ogen. ''Het is oké.'' Glimlach ik. Nadat hij zijn appel op had, pakt hij een broodje uit zijn boterhamtrommel. Hij pakt een servetje uit zijn tas en kreukelt het bij zijn kraag. Grace en ik keken elkaar aan en moeten bijna lachen, maar ik zet snel mijn tanden in een koekje.
Grace en ik overleggen verder hoe we haar agenda terug moeten krijgen. Er moet toch wel een manier zijn?
''K-kijk naar Ashley haar ha-handtas.'' Zegt Harry opeens. We kijken naar Ashley die met een groepje jongens aan een tafel zit. Haar glitter tas zit naast haar op het bankje. ''H-heb jij een b-blauwe agenda, G-Grace?'' Vraagt hij.
Uit haar tas steekt er net iets blauws uit. Het is Grace' agenda!
''Ja! Dat is die van mij!'' Zegt Grace. ''Oke, wie durft hem te pakken.'' Vraag ik. Ze schudden allebei langzaam hun hoofd. Oké, dit moet ik dus zelf oplossen.
Net op dat moment staat Ashley op. Ze zwaait haar tas onder haar schouder, waardoor de blauwe agenda op de grond valt. Met zijn drieën kijken we elkaar aan. Niall en Louis komen aangereden op hun skateboard. Louis springt erover heen, maar Niall stopt en pakt het blauwe boekje op.
''NIALL!'' Roept Grace. Van schrik staat ze op. Hij kijkt op en zwaait met het boekje. ''Die is van jou toch?''
''J-ja.'' Stameld Grace. Ze loopt naar Niall toe en pakt de agenda. Ze houdt het vast alsof ze het nooit meer los wilt laten.
Opgelucht halen ik en Harry adem. De schoolbel gaat. Ik heb niet eens is mijn brood bij, dat komt omdat ik me moest haasten vanochtend. Harry, Grace, Niall en Louis lopen maar binnen. Ik pak nog even snel een koekje uit mijn tas.
Ik sta op en ik loop achter de andere aan naar binnen. Terwijl ik mijn rugzak dicht rits, word ik weer aan mijn arm getrokken. Ik word tegen de muur aan geduwd.
''Jason.. ik weet dat je je voor me schaamt dat ik met hem omga, maar hij is aardig.'' Ik kijk op en zie dat ik tegen Zayn praat. Zijn voorhoofd komt tegen die van mij aan.
''Hoe krijgt die lompe nerd het toch voor elkaar om jou aandacht te trekken, terwijl ik er alles aan doe om dat te kunnen krijgen.'' Weer zet hij zijn mysterieuze stem op.
Ik krijg een raar gevoel in mijn maag. Hij legt een hand op mijn middel en zijn andere hand houd hij mijn kin omhoog. Zijn chocolade bruine ogen staren naar mijn lippen.
''Wil je een keer met me uit?'' Mompeld Zayn. Zijn donkere ogen kijken nu in die van mij.
''U-uhm. Ja, leuk.'' Stotter ik. Zijn mondhoeken krullen op. ''Mooi. Ik bel je.'' Hij drukt zijn lippen voor een paar secondes op mijn wang. Ik laat me van hem los en probeer zo relax mogelijk naar binnen te lopen. Ookal shaken mijn benen heel erg. Ik zie Louis, Niall, Liam en Grace staan kijken.
''Dat zagen wij, stiekemerds.'' Lacht Louis. Ik voel dat mijn wangen rood worden. Grace pakt mijn hand omdat we moeten opschieten. Met zijn allen lopen we naar de trappen.
*HARRY'S P.O.V*
Wauw, deze pauze was geweldig. Ik zat met Jessy en Grace samen aan 1 tafel. En ik hielp ze 'zoeken' naar de blauwe agenda. Jessy is zo aardig. Ze geeft echt om me, volgens mij. Ze roept gewoon mijn naam over het schoolplein. Dan heb je wel lef. Met een grote glimlach op mijn gezicht loop ik het trappenhuis in.
Ik kijk door het raam. Ik zie een leeg schoolplein, maar dan merk ik Jessy op. Ze wordt getrokken door een jongen met zwarte kleding aan.. Zayn. Ik stop met traplopen en druk bijna mijn hoofd tegen het glas aan. Teleurgesteld zie ik hoe Zayn haar vast houd. Kon ik dat maar. Gewoon een mooi meisje bij haar middel pakken en heel dichtbij komen. Ik zou dat nooit durven. Jessy vind Zayn natuurlijk veel leuker dan mij. Ik ben een loser.
Ik word uit mijn gedachten gehaald door Jason die aan mijn rugzak trekt. Gelukkig kan ik me nog net vastgrijpen aan de trapleuning. ''Is het leuk om naar mijn zusje te staren?'' Vraagt hij. ''N-nee. Ik staar niet naar Jessy.'' Met telkens 1 tree over te slaan ren ik haastig de trap op. We hebben Biologie, mijn lievelingsvak. Ik zit net als bij alle vakken alleen, op de voorste rij. Ik haal mijn boeken uit mijn tas en zit klaar voor de les. Dan zie ik Jessy en Grace binnen lopen. Stiekem hoop ik dat ze naast me komt zitten, maar er is nog een plekje vrij naast Louis. Ik zucht en de leraar komt binnen gelopen.
Ik ben met mijn hoofd niet bij de les. De heletijd zie ik Zayn en Jessy voor me in mijn gedachten. Ik word er gek van en vraag of ik naar de wc mag. ''Maar, we zitten in de les en bovendien.. Je hebt net pauze gehad.'' Zegt biologie leraar. ''Maar ik moet echt nodig.'' Zonder zijn toestemming sta ik op en loop ik naar de deur. Ik loop langs een paar klaslokalen naar de toiletten. Ik moet even wat water drinken ofzo.
Ik zie Zayn verderop verveeld aan een tafeltje zitten, samen met een vriend van hem. Waarschijnlijk er uit gestuurd. Ik moet wel langs hun lopen als ik naar de toiletten wil.
Alsjeblieft, zeg niks tegen me. Zeg niks. Zeggen mijn gedachtes. Mijn hart bonkt in mijn keel.
''Ey!'' Verschrikt kijk ik opzij. Shit. Zayn heeft het tegen mij. Hij staat op en duwt me tegen de deur van de toiletten aan, die open stond. Ik val op de grond. ''Auw.'' Fluister ik. Ik grijp naar mijn elleboog die ik heb bezeerd.
''Jij blijft uit de buurt van Jessy, begrepen?'' Zijn boze, harde stem galmt door de wc.
''J-ja.'' Stamel ik.
''Wat? Ik hoor je niet zo goed.'' Vraagt hij lacherig.
''Ja, Zayn.'' Hij trekt mijn britels naar zich toe en laat het in 1 beweging los. Dat doet zoveel pijn, maar ik laat het niet merken. Ik hoor hem gemeen lachen, samen met zijn vriend.
Ik ren door de gang terug naar het bio lokaal. Voortaan ga ik nooit meer even naar de wc als ik les heb.
JE LEEST
Dilemma, Harry Styles love story
Fiksi PenggemarJessy (16) verhuist samen met haar ouders en oudere broer Jason (17) vanuit Londen naar Cheshire. Jessy en haar broer gaan naar dezelfde High School in het stadje. Ze ontmoet daar al snel Grace, Louis, Niall en Liam waar ze bevriend mee raakt. Ook z...