Ik liep door de coupe van de trein. Het was er erg druk en ik moest mezelf er door wurmen.
Ik zuchtte. Het was in iedere trein hetzelfde.
Ik was dit jaar nieuw op Hogwarts.
Ik begon in mijn zesde jaar. Ik had mijn eerste vijf jaar door gebracht op een toverschool in Roemenië.
Mijn vader werkte daar. Tot vorig jaar,toen hadden hij en mam besloten om naar Engeland te verhuizen. En nu liep ik hier door de gang.
Ik kon geen lege coupe vinden dus besloot ik bij de volgende gewoon aan te kloppen en te vragen of ik daar bij mocht zitten. Ik klopte aan en zag 2 roodharige jongens zitten.
De jongens glimlachten en gebaarden dat ik binnen moest komen.
'Hoi, er is helemaal nergens plek dus ik heb besloten om hier te gaan zitten'
De jongens knikten en ik ging zitten.
'En met wie hebben we het genoegen?'
De jongens keken me vragend aan.
'Hailey' De jongens keken me lachend aan en ik trok mijn wenkbrauw op.
De ene jongen schraapte zijn keel en zei 'Ik ben Fred en dit is mijn tweelingbroer'
De andere jongen stak zijn hand op en zei 'George'
Ik knikte.
'En Hailey vertel eens? Welk jaar zit je want je ziet er niet uit als een eerste jaars'
Ik schudde mijn hoofd 'Nee ik stroom in op het zesde jaar'
De jongens keken raar 'Dat gebeurt ook nooit'zei George.
'Waar kom je vandaan?' vroeg Fred.'ik zat op een toverschool in Roemenië'
'En nu kom je naar Hogwarts? Cool'
Ik knikte
.'Wat is je achternaam eigenlijk?' Vroeg Fred me.
Ik keek naar mijn voeten en toen weer naar de jongens
'Oke ik zeg het jullie maar lach me niet uit oke?'De jongens knikte.
'Snow'
De jongens keken eerst naar elkaar en toen naar mij
'Snow is best een mooie naam'
Nu wil ik weten wat jullie achternaam is'
Fred zuchtte
'Wij staan bekend om onze achternaam die ons zogenaamd arm zou maken'
Ik snapte het niet en George zei toen'Wij zijn Weasleys, onze ouders hebben niet veel geld'
Ik keek van de ene jongen naar de andere jongen
'Maakt dat iets uit dan?'Fred schudde zijn hoofd 'Nee voor ons niet maar mensen vinden het nog wel eens leuk om ons te pesten vooral de Malfoys.'
Op dat moment kwam er een blond jongetje voor de coupe staan en opende de deur
'Ah Weasleys hebben jullie eindelijk een vriendin gevonden'
Hij draaide zich naar mij 'Ik zou voor ze oppassen ik heb gehoord dat je luizen van ze krijgt'
Ik besloot om tegen de jongen in te gaan en zei 'ik krijg luizen van jou'
De jongen keek alsof er poep voor zijn neus lag en sloot de deur weer.
Nijdig liep hij weg.Fred stak zijn duim op 'Dat was Draco Malfoy. Een irritant joch, hij pest ons broertje Ron vaak'
Ik keek naar de andere 'Hoeveel Weasleys zijn er wel niet?"
Fred begon te tellen.
'Charlie en Bill zijn al van school. Charlie werkt met draken,Dan heb je Percy hij zit hier ook nog op school en is klassenoudste. Dan komen wij, De prankers van de school. Dan heb je ons broertje Ron, Hij is goede vrienden met Harry Potter en een enorme kluns. En dan heb je nog ons zusje die dit jaar ook voor het eerst naar Hogwarts komt.Ginny."
George telde op zijn hand mee "We zijn met zijn achten en thuis met zijn tienen.'
Fred corrigeerde hem'Bill en Charlie zijn al uit huis.'George knikte.
'En jij? Heb jij broers of zussen?'
Ik schudde mijn hoofd. 'ik ben helemaal alleen'
George keek naar me en zei toen 'dat lijkt me wel cool'
Ik schudde mijn hoofd
'Niet echt, bij mij is er haast nooit iemand thuis omdat ze altijd aan het werk zijn'
George keek medelevend 'Ja dat is wel een voordeel, er is altijd iemand thuis'
Toen klopte er een oud vrouwtje op de deur en vroeg ze of we snoep wouden.
Ik knikte en koos een heleboel.
George en Fred keken verbaast. 'Dat is zoveel' stamelde Fred.Ik haalde mijn schouders op '
Ik heb een verslaving aan snoep'
Ik begon te eten.
De tweeling keek toe en ik opende een chocokikker
'Pak ook gewoon ik heb toch veel te veel'
Ze bedankten me en aten gezellig mee.
Na een tijdje begon te vaart van de trein te minderen en moesten we uitstappen.
Ik moest meegaan met de koetsen en dan naar het kantoor van het schoolhoofd komen.Daar zou ik gesorteerd worden.
JE LEEST
Weasley Time
FanfictionHailey heeft 2 jaar op een Roemeense school gezeten.Na 2 jaar komt ze naar Hogwarts.Ze ontmoet in de trein een roodharige tweeling waar ze in de rest van het schooljaar mee omgaat.Ze worden beste vrienden en delen alles met elkaar maar na een tijdje...