Ik liep onze oude vertrouwde slaapzaal in.
Dit jaar hoefde ik die alleen maar met George te delen dus dat was geen probleem.
George was aan het douchen en ik plofte neer op het bed.
Ginny was gelukkig ingedeeld bij Gryffindor. Precies zoals dat hoorde.De sorteerhoed had geroepen dat Weasleys in Gryffindor thuis hoorden.
Ik en George hadden trots gekeken.
Na een tijdje kwam George binnen en ging hij ook op zijn bed zitten.
'En wat vindt je van haar?' George haalde zijn schouders op 'Wel aardig'
Ik knikte, dat was Hailey nog maar in het kort omschreven
'Maar...' vervolgde George
'Voor mij liever als vrienden ze is niet echt mijn type.'
Mijn hart maakte een sprongetje, net als vanmiddag.
Ik kuchte en George glimlachte 'Je hoeft het mij niet te vertellen broertje'
Ik keek hem aan en zei toen 'Mag ik je er aan herinneren dat ik ouder ben'
George lachte.'Maar om terug te komen op Hailey, ze is wel leuk maar niks voor mij'
George glimlachte en zei toen 'we zullen zien.'
Die nacht spookte er een blond harig meisje door mijn dromen en werd ik uiterst vrolijk wakker.
George lach nog te snurken en ik kleedde me zachtjes aan.
Ik ging in een van de stoelen bij de haard zitten en rekte me uit.
Ik keek om me heen en zag Hailey van de trap afstrompelen.
'Goedemorgen' mompelde ze en ik wenste haar hetzelfde.
Er hing in de leerlingenkamer een grote spiegel en Hailey liep er even langs.
Ze schrok toen ze haar haar zag en ik begon te lachen
.Ze keek me vernietigend aan.
En liep toen snel weer naar boven. Na even kwam ze weer naar beneden.
Ze zag er prachtig uit.
Ik schudde even met mijn hoofd om die gedachte weg te drijven.
Ze zag me weer en samen liepen we naar de grote zaal.
Ze ging naast me zitten en raakte een paar keer mijn arm aan, iedere keer voelde ik een schok door mijn lichaam en grinnikte even.
Hailey keek me even aan en vroeg toen
'Hoe laat beginnen de lessen'
Ik reageerde eerst niet omdat ik probeerde mijn broodje door midden te snijden, en dat lukte niet echt.
Toen knipte ze een paar keer met haar vingers voor haar gezicht en ik reageerde pas.
'Fred!'
Ik schrok op en zei toen snel 'He wat?
'Hailey grinnikte en zei toen opnieuw 'Hoe laat begint de les'
'Om 9 uur' antwoordde ik.
Ik zag dat Angelique Jones mijn kant opkeek en ik glimlachte naar haar.
Ze keek verliefd en ik grinnikte 'Wat is er?"Vroeg Hailey me '
'Jones is verliefd om me'
Ze knikte en zei toen 'Dan hoop ik voor haar dat je niet al te snel bezet bent door een ander'
Ik wil helemaal niemand ander schoot er door mijn hoofd.
Ik werd gek bedacht ik mezelf.
Ik was Fred Weasley, er waren tientallen meiden verliefd op me en ik werd verliefd op iemand die niet eens wist dat ik verliefd op haar was.
Na even zag ik mijn tweelingbroertje onze kant opkomen en kwam hij naast Hailey zitten.
Hailey was verzonken in de ochtendprofeet en had George niet aan zien komen.
Hij liet haar schrikken.
Ik lachte met George mee want het zag er grappig uit, ze sprong bijna een meter de lucht in. Ik kon onmogelijk niet lachen.
Mcgonnagal deelde onze roosters uit en ik zuchtte.
Ik zag dat we het eerste uur toverdranken hadden.
Hailey daar in tegen keek tevreden.
George was me voor en vroeg 'Kijk je nou blij omdat we zo meteen Toverdranken hebben?'
Hailey knikte en haalde daarna haar schouders op
'In Roemenië was ik daar de beste in en ik vindt het ook best leuk' legde ze uit.
George en ik keken elkaar verbaast aan maar schoten toen in de lach.
Hailey keek voor een paar seconden vernietigend maar glimlachte toen ook.
.'Oke misschien is het raar maar ik ben ook raar'
Ik corrigeerde haar meteen 'Je bent niet raar
'Hailey bedankte me en zei toen 'Zullen we alvast naar de kelders lopen?'
We knikten.
Hailey sloeg haar tas over haar schouder en stond op.
Wij volgen haar voorbeeld.
Terwijl we door de grote zaal liepen keken er veel mensen naar ons en ik knipoogde meerdere keren naar verschillende meiden.
Toen we aan het einde van de grote zaal kwamen gooide ik nog een party popper naar binnen en liepen we snel weg.
Hailey lachte om ons en samen liepen we naar de les.
Zoals altijd voelde het kil in het lokaal. Dat kwam ook door de leraar.
Snape mocht ons niet en wij mochten Snape niet.
Ik ging naast Hailey zitten en George zat naast een meisje van Ravenclaw.
Zij was heel blij met haar nieuwe toverdrankenmaatje.George leek minder blij.
Na ongeveer vijf minuten kwam Snape binnen en begon de les.
Ik was blij toen de les was afgelopen.
Snape had zoals verwacht niks aan te merken op Hailey's drankje maar wel op die van ons.
Ik grinnikte om zijn gezicht wat me 5 punten aftrek opleverde.
Die man trok echt overal punten voor af.
De dag verliep vlot en al snel begon het eten.
Ik at die avond eigenlijk net zoals elke avond veel. Hailey lachte veel om me en ik voelde het vuur in me oplaaien.
George keek een paar keer grinnikend naar me en ik keek dan hetzelfde terug.
Na het eten besloten we om door de gangen te gaan lopen en dat deden we dan ook lang.
We werden bijna betrapt door Vilder en toen kwam Hailey met het idee om naar de leerlingenkamer te gaan.
George en ik stemden in. We zaten nog even in de leerlingenkamer en tegen 12 uur gingen we slapen.
Ik wenste Hailey Weltrusten en zij deed hetzelfde
.Al snel lag ik in bed en dacht ik aan een mooi blond meisje met blauwe ogen.
George zag me denken en zei toen 'Je bent echt gek op haar'
Ik knikte en voelde hoe mijn oogleden zwaarder werden. Na even viel ik inslaap.
JE LEEST
Weasley Time
FanfictionHailey heeft 2 jaar op een Roemeense school gezeten.Na 2 jaar komt ze naar Hogwarts.Ze ontmoet in de trein een roodharige tweeling waar ze in de rest van het schooljaar mee omgaat.Ze worden beste vrienden en delen alles met elkaar maar na een tijdje...