CHAP02 #arriveSeoul

316 21 5
                                    

Penerbangan anda ke Seoul, Korea ialah pada jam 4:00 petang dan dijangka sampai pada jam 10:00 malam.

Daiyan Trisha : Jin Oppa!! Wait for me!!

Daiyan membooking(?) tiket VVIP dan dia menaiki pesawat peribadi ayahnya *untunglaa kaya*

Apabila  pengumuman keberangkatan pesawat itu, Daiyan cepat cepat mengambil beg tariknya yang berwarna pink dan ada tertampal gambar Jin jelas di situ.

××××

Incheon International Airport

Daiyan Trisha : Besarnya airport ni. Wahh~~

Seperti rusa masuk kampung gelagat Daiyan kerana itu adalah kali pertamanya menjejakkan kaki ke negara mata sepet itu.

Guard 1 : Miss Daiyan Trisha?

Daiyan : Ye saya. Awak siapa?

Daiyan agak takut apabila seorang lelaki bertubuh sasa itu menegurnya.

Guard 1 : Saya bodyguard peribadi Miss Daiyan. Tan Sri yang suruh.

Tan Sri Nasaruddin amat menyayangi anaknya. Daiyan mengeluh lembut.

Daiyan Trisha : Nah, angkat beg ni. Saya nak check in hotel yang dekat dengan BigHit.

Guard 1 : Aigoo. Mahal sangatlaa Cik Daiyan. Kalau yang dekat SM Entertainment, nak tak?

Daiyan menjeling kasar Guard 1 itu. Lelaki sado itu terus menunduk dan akur akan permintaan anak manja Tan Sri dan Puan Sri itu.

Mr Song : Please come in.

Kata lembut  Mr Song yang merupakan personal assistant keluarga Tan Sri.

Dia telah lama berkhidmat dan Tan Sri Nasaruddin amat mempercayainya.

Daiyan melangkah masuk ke dalam kereta Ferrari peribadi itu dengan lagak diva.

××××

Sepanjang perjalanan ke Hotel BigHot berdekatan BigHit itu, Daiyan seakan akan terpesona dengan keindahan bumi Korea. Ianya dipenuhi dengan sinaran sinaran malam di jalan raya.

Daiyan Trisha : Pakcik Song !!! Berhenti kat sini kejap! I nak beli makanan. Lapar!

Mr Song : Tak apa. Biar saya yang tolong belikan untuk Cik Daiyan.

Daiyan Trisha : Hah?! I am not a kids anymore !! Berhenti jelah dekat sini, CEPAT !!!

Daiyan tegas dalam percakapannya. Dia tidak akan mengalah sehingga dia dapat apa yang diingini.

Mr Song itu tidak dapat melawan.

Kereta mewah itu berhenti tepat tepat di kawasan pasar malam Gangnam(?)

Guard 1 meluru keluar dari kenderaan itu dan membuka pintu untuk cik puteri intan payung, Daiyan Trisha.

Daiyan dengan mulutnya yang ternganga nganga cukup untuk 9 ekor lalat masuk, keluar melihat bandar itu.

Dia terus mendapatkan gerai hamburger untuk perutnya yang asyik berkeroncong itu.

××××

Daiyan tidak sedar akan seorang lelaki yang sedang asyik memandangnya.

Lelaki itu berpakaian kemas menutup mukanya dengan topeng, memakai topi menutup rambut coklat itu dan gayanya seperti seorang idol yang tidak mahu identitinya terdedah.

Dan lelaki itu adalah ....

Unknown : Bukan ke tu Daiyan Trisha? Peminat obses aku!! *muka cemas*

××××

A/N : Dear readerz♡ Sorry kalau boring. Wait for the next chap juseyo !

Rupa rupanya lelaki itu adalah ....

Apa yang dia buat kat pasar malam tu?

Stay tune ^-^

Author Ghah Kim
Origin by IceGhah

CopyCat? Not here, bruhh!

MINE [JIN]Where stories live. Discover now