"Omma!!! Appa!!! Jangan tinggalkan Minhee dan oppa" Jerit Minhee. Air mata mula mengalir membasahi pipinya.
"Omma dan appa janji kami akan kembali. Jaga diri kamu berdua baik2" kata omma Minhee. Semakin lama bayangan omma dan appanya hilang dari pandangannya.
*Minhee pov*
"Wahh daebak!! Cantiknya sekolah ni" mulut ku ternganga apabila melihat bangunan Chankuk High School. Memang cantik gila besar pulak tuh.
"Tutup sikit mulut tu nanti lalat masuk" kata Mino oppa iaitu abang yang paling aku sayang. Dia memang suka kacau aku. Katanya aku adik yang senang dibuli hahahaha.
"Ishh oppa ni saje je. Dah lah Minhee nak pergi pejabat. Oppa balik lah" kataku sambil menggalas bag sekolah.
"Takpe ke? Taknak oppa temankan Minhee pergi pejabat?" Tanya Mino oppa. Dia kelihatan agak risau manakan tidak sekolah baru tu bangunannya besar tak pasal2 aku tersesat pulak.
"Gwenchana, oppa baliklah. Habis sekolah nanti oppa jemput Minhee eh. Annyeong" aku melambaikan tangan ke arah Mino oppa. Dia hanya tersenyum.
Kereta Mino oppa berlalu pergi meninggalkan aku. Aku membuka langkah untuk pergi ke pejabat.
Setiba di depan pintu pejabat. Aku mengetuk pintu perlahan.
*No one pov*
Tok tok tok ~
"Mesti pelajar baru tu dah sampai" kata cikgu Kwon Yuri. Dia merupakan guru kelas Song Minhee. Dia bangun dari tempat duduknya dan membuka pintu.
"Annyeong" ucap Minhee sambil menundukkan badannya sedikit.
"Annyeong, awak Song Minhee kan?" Tanya Cikgu Yuri. Minhee hanya mengangguk.
"Silakan masuk" jemput Cikgu Yuri. Minhee duduk di atas kerusi yang berhadapan dengan meja kerja Cikgu Yuri. Kemudian, Cikgu Yuri mengambil fail berwarna hijau yang terletak di mejanya. Di dalam fail itu mengandungi semua maklumat tentang Minhee.
"Nama saya Kwon Yuri. Awak boleh panggil saya, cikgu Yuri. Saya ialah guru kelas awak. Awak akan masuk ke kelas 5A-1. Nanti awak kene perkenalkan diri awak" terang Cikgu Yuri.
"Ok" jawab Minhee sepatah. Entah kenapa tapi jantung dia berdegup kencang. Mungkin sebab dia nervous sangat.
--
"Semua bangun!!!" Jerit Suho. Dia merupakan ketua kelas bagi 5A-1. Semua murid bangun dengan segera.
"Selamat pagi Cikgu Yuri!!!" ucap Suho serta diikuti oleh semua murid.
"Selamat pagi. Silakan duduk. Saya ada berita baik untuk kamu semua. Harini kita ada pelajar baru" kata Cikgu Yuri. Semua murid di dalam kelas itu terkejut. Ada yang berasa gembira, ada yang tak suka dan sebagainya.
"Namja or yeoja?" Tanya Namjoon.
"Kita tengok dulu. Minhee silakan masuk" kata Cikgu Yuri kepada Minhee yang sekian lama berada di luar kelas.
Minhee masuk ke dalam kelas dengan hati yang berdebar debar. Jantungnya berdegup laju. Dalam fikirannya dia hanya mahu memberitahu namanya. Hanya itu sahaja. Ya!
"Sila perkenalkan diri awak. Saya rasa semua murid tak sabar nak tahu tentang awak" ujar Cikgu Yuri.
TBC
Annyeonghaseyo!! This is my second ff. The first one is be with you. I hope you all enjoy reading this!! Please vote and comments :)
YOU ARE READING
Vampire: The Blood
RandomSong Minhee seorang gadis yang berusia 17 tahun. Dia baru sahaja berpindah di Bangtan Villa dan bersekolah di Chankuk High School. Dia hanya tinggal bersama dengan abangnya iaitu Song Minho. Siapa sangka yang dia bersekolah bersama tujuh orang lelak...