-Part 2-

69 5 0
                                    

Semua murid memberi sepenuh perhatian kepada Minhee. Dia agak kekok tetapi cuba berlagak tenang.

"Annyeonghaseyo! Nama saya Song Minhee. Awak semua boleh panggil saya Minhee. Saya dari sekolah perempuan Daegu(hentam je)" Minhee menundukkan sedikit badannya.

"Wahh cantiknya dia ni" kata salah seorang murid perempuan.

"Kalau jadi yeojachingu aku bagus jugak" kata salah seorang murid lelaki.

"Ada apa2 soalan nak ditanya ke?" Tanya Cikgu Yuri.

"Ada, kenapa pindah sini?" Tanya Suho kepada Minhee.

"Sebab tempat kerja abang saya dekat dengan kawasan perumahan saya" terang Minhee. Semua murid
membuat muka seperti 'ohh yeke'.

"Kau tinggal dengan abang kau ke? Mak ayah kau mana?" Tanya Suga. Minhee tergamam seketika.

"Nae, saya tinggal dengan abang saya. Omma dengan appa saya...." kata katanya terhenti apabila teringat tentang ibu bapanya. Sudah setahun kedua ibu bapanya meninggalkan dia dan abangnya.

"Cukuplah untuk beberapa soalan. Nanti kamu semua perkenalkan diri masing2 ye" kata Cikgu Yuri. Minhee berasa lega. Tidak perlulah dia bercerita tentang mak ayahnya.

"Kamu duduk di sebelah Hani" ujar Cikgu Yuri.

*Minhee Pov*

"Kamu duduk di sebelah Hani" ujar Cikgu Yuri. Aku memandang semua murid. Erk yang mana satu Hani?

Tiba2 ada seorang murid perempuan melambai tangan ke arahku. Aku yakin yang itu pasti Hani sebab tempat duduk disebelahnya kosong.

Aku senyum dan berjalan ke tempat duduk ku. Hani menyapa aku.

"Hye Minhee. My name is Ahn Hani but you can call me Hani" katanya.

"Ohh hye Hani" kataku pula.

"Btw awak duduk dekat mana sekarang ni?" Tanya Hani. Dia memang sopan orangnya. Tak macam lelaki tadi.

"Saya duduk dekat Bangtan Villa" terangku. Dari reaksi wajah Hani aku dapat rasakan yang Hani teruja hendak tahu di mana aku tinggal. (Author main reka je nama tempat tinggal Minhee iaitu Bangtan Villa)

"A..ap..apa?!?! Bangtan Villa?!?!" Tiba2 wajah Hani dari teruja berubah kepada terkejut. Tapi kenapa erk?

"Nae, kenapa? Ada yang tak kene ke?" Soalku. Yelah baru berpindah kan mana tahu 'orang' yang tidak dijemput secara tiba2 masuk ke rumahku.

"Takde apelah" kata Hani dengan wajahnya sedikit tenang.

(SKIP)

*No One Pov*

Loceng berbunyi menandakan tamat persekolahan. Cepat2 Minhee memasukkan buku dan pensel case ke dalam bag. Hani yang sedari tadi melihat Minhee yang tergesa-gesa menyapanya.

"Awak nampak macam nak cepat je?" Kata Hani yang baru sahaja hendak memasukkan pen ke dalam kotak pensel.

"Haah. Saya takut abang saya marah pula kalau saya keluar lambat" Kata Minhee sambil menggalas bagnya. Setahu Minhee abangnya jarang memarahinya.

"Ohh garang jugak abang awak tu" kata Hani sambil menggalas bagnya. Minhee hanya tersenyum. Mereka keluar dari kelas dan menuju ke pagar sekolah.

Tiba2 seorang lelaki menarik lengan Minhee dan membuatkan gadis itu terkejut. Hani yang berada disebelahnya juga turut terkejut dengan perbuatan lelaki itu.

"Ke..kenapa awak tarik tangan saya?" Soal Minhee. Matanya tertumpu kepada nametag lelaki tersebut. 'Kim Mingyu?'

"Kenapa kau datang sini? Kau tau tak adaorang tengah cari kau. Kau kene hati-hati sebelum benda buruk terjadi" kata lelaki itu. Dia memegang kuat lengan Minhee hingga meninggalkan kesan merah.

"A-apa ma-maksud awak?" Soal Minhee ketakutan. Dia cuba melepaskan lengannya tetapi tidak berjaya.

"Kau kene berterus terang dengan diaorang. Kalau tak diaorang terus cari kau" selepas itu, lelaki tersebut terus menghilangkan diri macam cerita The Flash (ok author dah mengarut xD)

TBC

Cerita ni author buat cerita pendek je tau sebab cerita ni bakal diadakan bahagian kedua. Boleh vote dan comments. Author tak paksa anda semua. Sekian :)

Vampire: The BloodWhere stories live. Discover now