6.

671 9 4
                                    

Tiden gick och jag glömde Grayson mer och mer. Att leva lycklig utan han var enklare än jag trodde.
"Cara vad är svaret på uppgift 7?" Viskade Scott brevid mig.
"289" sa jag och skratta tyst.
"Tack" svara och kysste mig snabbt.
Jag fattar inte att jag inte såg att Scott var den rätte, vi har varit tillsammans i 2 månader. Mina föräldrar har till och med godkänt han, vilket är bra.

Klockan ringde ut och jag börja packa ihop mina grejer.
Scott vänta på mig, när jag var klar tog han tag i min hand och följde mig ut.
"Ses vi vid dit skåp sen då?" Sa Scott med sina stora ögon fästa I mina.
"Japp, ses" sa jag och krama om han snabbt och sedan bort till mitt skåp.
Grayson gick längre fram i korridoren, men ja brydde mig inte.
Efter jag kom fram till mitt skåp och lagt in alla mina grejer, så kolla ja mobilen snabbt.

Sms från Mamma:
Framme nu, vi ses om en månad. Inga fester eller nåt sånt. Vi har lagt fram pengar till dig dom ligger på ditt rum. Sköt om dig nu. Älskar dig.

Jag svara efter skolan. Dom skulle iväg på en jobb resa till England i en månad, men jag ville stanna.
När jag stängde skåpet så stod en kille jag känner igen brevid.
Han tog tag i min armled och drog eller mer puttad in mig i städskrubben.
Han smällde igen dörren och låste den.
"Vad vill du?" Fråga jag och försökte komma fram till dörren.
"Hur mår du?" Sa han och log med ett läskigt men endå sött leende. NEJ Cara inte igen.
"Skit bra, du?" Fräste jag och stirrade på han.
"Jättebra. Men asså Cara snälla jag klara inte detta PRATA med mig! Jag äf så himmla trött på att se dig och Scott hela tiden och aldrig prata med dig. Snälla!" Sa han och klev ett steg närmare.
Mendans jag backa ett steg.
"Du behöver inte bry dig om mig och Scott, han är min pojkvän. Deal with it!" Sa jag.
"Men jag saknar ditt leende, din röst. Cara prata med mig! Jag orkar inte" sa han och gick fram till mig så långt så jag kunde känna hans andetag.
"Grayson sluta" sa jag och försökte ha mina händer mellan oss.
Innan jag visste ordet av det, låg hans läppar mot mina.
Hur jag än tänkt och ville så kunde jag inte ta bort dom.
Mina känslor flygger fram och tillbaka.
"Grayson sluta" sa jag och putta iväg han.
"Cara, snäll kan jag få en till chans?" Sa han och titta på mig.
"Jag har en pojkvän, och ska vi bara spela upp det igen då när du bjuder ut mig och sen inte dyker upp själv?" Fråga jag han.
Han titta ner i golvet. Det blev tyst, ingen sa nåt.
"Snälla Cara, han är inte bra för dig. Jag lovar dig, om någora veckor kommer du sitta och gråta för att han gått vidare till en ny tjej. Cara han kommer byta ut dig, jag har set hur han gör innan. Jag tillåter inte att han ska göra det med dig också" sa han och titta djupt in i mina ögon.
"Säger du bara" sa jag och titta ner på mina händer.
"Hans ex heter Riley, efter två månader tillsammans träffa han en annan tjej bakom hennes rygg. Detta har hänt 5 gånger!" Sa han och tog ett stort steg närmare mig.
"Kom inte närmare!" Sa jag och kolla på han med en alvarlig blick.
"Hur ska jag kunna lita på dig?" Fråga jag och titta på han.
"Jag lovar! Har aldrig varit mer ärlig än nu" sa han och gick ett litet steg närmare.
"Jag får väll prata med han" sa jag.
Min blick hamna nere på golvet igen, en hand tog tag om min haka och lyfte upp mitt ansikte.
"Jag finns här och väntar. Eller kanske inte bokstavligt här, men du fattar vad jag menar" sa han.
Jag skratta och log ett litet leende.
"Gud vad jag har saknat att höra och se det" sa han och log.
En än gång luta sig Grayson fram och kysste mig snabbt.
"Du är vacker, han förtjänar igen som du" sa Grayson och titta på mig.
"Tack för prat stunden men jag måste gå. Hej då" sa jag och drog till mig min armled och gick till dörren.
Scott stod vid mitt skåp och vänta.
"Ska vi gå?" Fråga han och log.
"visst" sa jag och tog min väska ur skåpet.
Vi gick ut mot utgången.
Det regna, ganska mycket.
"Ska vi titta på film hos dig då?" Fråga Scott och tog tag min hand, jag ryckte tillbaka den.
"Mm" mumla jag och gick fortare mot utgången.
Väll ute fick man springa för att inte bli blöt.
Mina steg var snabba, jag ska till bilen ingen annan stans.

Vi satt i soffan på mitt rum och titta på för eller senare explodera jag.
"Scott" sa jag och vände mig om och titta på han.
"Ja?" Svara han och titta på mig.
"Dina senaste 5 flickvänner var du otrogen mot, alla efter att du varit tillsammans i två månader" sa jag med en alvarlig ton i rösten.
"Vem har sagt det?" Svara han, han såh helt plötsligt obekväm ut.
"Någon jag prata med. Men vi har snart varit tillsammans i 3 månader, träffar du någon annan?" Fråga jag och flytta mig en bit ifrån han.
"Nej" sa han kort.
"Jasså? Det säger inte hon från kemin" sa jag och stirra på han.
"Vadå?" Sa han och titta oroligt på mig.
"När du var på toa fick du ett sms där det stod: Steffani från kemin, kommer du sen? Saknar att vara i din varma famn."
Han såg förvånad och arg ut.
"Du har igen anledningen att titta i min mobil!" Sa han argt.
"Scott jag litade på dig! Ut här ifrån! Jag vill inte ha dig här! Åk till hon från kemin!" Skrek jag och peka mot dörren.
"Okej! Hejdå" sa han och tog sin jacka och slängde igen dörren.

___________

Hej, förlåt att jag inte har uppdaterat. Har haft np denna veckan och har varit extremt trött. Förlåt, ska antagligen updatera imorgon också, men jag kan inte lova.

Tack för alla söta kommentarer, det är tack vare är jag fortsätter att skriva ily xx

Worth it||Grayson DolanWhere stories live. Discover now