Katsoin valkoista, rumaa kattoa. Aurinko säteili ikkunasta sisään, ja avatusta ikkunastani kuului lintujen viserrystä. Huoneeni ilma oli viileä, sillä oli vasta alkukevät. Minulla oli kylmä nenästäni, mutta hyräilin hiljaa ja nautin siitä hetkestä. Tavallisesti minulla olisi ollut kiire kaikille, ja olisin hosumassa ympäri ämpäri tätä kämppää...Mutta ei. Sain vain hengittää sitä raitista ilmaa.
"Redel!" Katy tuli huoneeseeni kiirellä ja todella kiihdyksissään.Hän pysähtyi oven suulle ja katsoi minuun päin, sitten hän avasi suunsa "Ai.. sä ootkin jo hereillä". "Joo niin oon. Miks sul on jo vaatteet päällä? Ja miks sul on tuli ektoplasman alla?(lainattu sanonnasta "Tuli pyrstön alla") Kysyin hämmntyneenä.
"Ibi, meillä alkaa ensimmäinen tunti 15 minuutin päästä" Katy sanoo vakavasti. Ainoa asia minkä siinä ehtii ajatella on: Shiiiiiiiiiiiiit!!!!
Pikaisen pukeutumisen ja siistiytymisen jälkeen, lähdimme kaikki nopeasti ulos huoneesta pikaiselle aamupalalle. Kun olimme saaneet väsättyä itselemme leivät,juomista ja pari hedelmää istahdimme hetkisesi käytävällä olevalle penkille. "Yania, tää on sun eka koulupäivä, eikö niin?" Ibi kysyi kun söimme. "Kyllä. Ja emmemekö myöhästy tunnilta, jos syömme tässä? Ei näytä hyvältä, jos aloitan luku vuoden myöhästelemällä!" Yania hätiköi. Hän oli muutenkin ainoa joka ei syönyt tai istunut. Naurahdimme hänen asenteelleen. "Mitä te oikein nauratte?" Yania kysyy hivenen loukkaantuneena.
"Hei, me ollaan pahiskoulussa! Luuleks sä et ketään oikeasti kiinnostaa, missä sä meet? Okei, pahiksilla on tapana aina rähinöidä ja rikkoa, oli säännöt ja rangaistukset kuinka tiukkoja tahansa. Mutta jos ollenkaan lohduttaa, niin äsköinen oli vasta eka kello, ja kolmanella alkaa vasta tunti." Katy selittää hienotunteisesti. "Ai..jaha" Yania sanoo hämmästyneenä. Lähdemme taas kävelemään portaita kohti. "Missä on sun lukkari? Me voidaan auttaa sut sun luokan luokse." Katy kysyy Yanialta. Yania kaivaa hetken aikaa reppuaan, kunnes vetää sieltä siisti taitetun paperin. "Kas tässä!" Yania sanoo ja antaa sen Katylle.
"Mitä taivasta!?" Katy tokaisee ihmeissään, ja me kaikki luomme kysyvän katseen. "Yania on kaikessa 2 tasolla. Mutta miten? Hänhän on ensimmäisen luokan oppilas!" Katy sanoo ihmeissään. "Näytä tänne" Ibi sanoo äkisti ja tulee Katyn luokse ja katsoo paperiin.
"Pyhät hornantuutit! Miten tämä on mahdollista?" Ibi sanoo, ja katselee lukaria huolestuneesti. "M-mitä siis on tapahtunut? Onkohan ne antanut mulle väärän lukkarin?...Ja ..Miks se on paha asia että oon 2 tason tunneilla?" Kyselee Yania pienoisessa paniikissa. "En usko että on tapahtunut virhe. Ja se on paha juttu, koska 2 tasolla sut rökitetään. 2 tason luokissa on kaikki luokkien parhaat,vahvimmat meidän tapauksessa kamalimmat. He ovat käyneet koulua ehkä 5 vuotta, mutta he ovat luonnonlahjakuuksia magiassa JA tappamisessa," sanon tiukasti.Yania näyttää säikähtäneeltä, ja me kaikki olemme hiljaa ja yritämme ymmärtää tapahtunutta. Olemme olleet Katyn kanssa tässä koulussa vaivaiset 200 vuotta, eikä kumpikaan meistä ole koskaan kuulut näin käyvän. Jopa se, että 1 tason oppilas siirtyy 2 tasoon on harvinaista. Koulun täyttää pirinän ääni, ja muutama oppilas juoksee ohitsemme. "Okei, me viedään sut luokkaan 201, ja sulla on siis ensimmäisenä E.O.T:tä" Katy sanoo rivakasti. "Mmm.. Minkä lyhenne E.O.T on? Ja mitä niillä tunneilla tehdään?" Yania kysyy oudoksuen. Kävelemme kohti ensimmäistä salia kohti, jonka kautta pääsemme Yanian luokalle. "E.O.T eli Erikoisten Otusten Tieto, siellä opetellaan erilaisten lemmikki demoneiden nimiä, yksisarvislajeja, muinaisien lohikäärmeiden voimia ja sukujuuria ja jne." Selitän ripeästi. "Okei.." Yania sanoo hitaasti sulatellen kuulemaansa.
"Sä et kyllä yhtään vaikuta meikälaiselta. Mikä sä oikeen oot? Illusionisti? ..... Ja muuten, mitä meillä on nyt ensimmäiseksi? Katy kysyy ja pysähtyy. Hän alkaa kaivaa reppuaan ja kuulemme kuinka viimeinen kello alkaa soida. Himputti vieköön! Katy ottaa lukkarinsa esiin ja katsoo sitä hetken. Hän nostaa katseensa meihin ja hän näyttää hyvin häkeltyneeltä. "Mitä nyt Katy?" Sanon, ja menen hänen luokseen. Katson kalenteria ja suuni avautuu kun kalalla. "Meidät on siiretty 2 tasolle!" Huudan ihmeissäni. "Ei voi olla, ei voi.." Ibi sanoo ja riuhtaisee lukujärjestyksen käsistämme. Hänen ilmeensä synkkenee kun hän lukee.
"Miten niin laskettu? Eiks 2 taso oo kaikista ylin?" Yania sanoo ihan kun se olisi itsestään selvyys. "Ei Yania, luuletko tosiaan, että 16-vuotias pärjäisi missään 116-vuotiaalle?" Katy kysyy ivallisesti.
"Ööö..En tiedä" Yania vastaa nopeasti.
"Minäpä kerron, ei mitenkään. Joten on olemassa 3 luokka, vain ja ainoastaan kuolemattomille olennoille." sanon neutraalisti.
"Ömm..Ainakin 4/5 osaa koulun oppilaista on täysin kuolemattomia, joten eikö osa puillen jokaisen kuuluisi olla 3 luokkaa?" Yania sanoo viisaasti.
"Totta, mutta kuka olisi niin tyhmä että kävisi koulua 100 vuotta peräkkäin?" Vastasin. Kaikki kolme katsoo minuun silmät suurina. "Te, te olette käyneet koulua 100 vuotta" Yania sanoo hyvin hitaasti. Se oli totta.. Mutta, ei. Jokin oli vialla..Miksi minä olen vieläkin tässä koulussa?
YOU ARE READING
Mortem Academy (Finnish)
FantasyRedhell on ikuisesti maailmaan vangittu, Katy on niihin kirottuihin kahleisiin valittu. Yunia ei mielessään lepää, kun Max jo voimiaan kerää. Mortem Akatemia on niikun ihan mikä tahansa koulu! Liemitunteja, miekkailua ja itse puolustustusta, luudan...