Juoksimme pitkin koulun sokkeloisia käytäviä. Olimme niin hämmästyneitä äsköisestä, että jopa eksyimme pari kertaa.
"Minne meidän pitikään mennä?" Ibi kysyy viidettä kertaa.
"Kerros 7, alue 8d1a, käytävä 8d1a11b, Luokka numero 7" Katy luettelee yhä uudestaan. Juoksemme vähän matkaa, kunnes jarrutan äkisti. Pian tytöt katsovat minua ärtyisästi, ja ennenkun kukaan heistä ehtii puhua, osoitan kohti seinässä olevaa kylttiä.
"Tämä on käytävä 8d1a10b" sanon hiljaa. Katy katsoo kylttiä ja huokaisee syvään.
"Seuratkaa minua" Katy ohjeistaa ja pian olemmekin jo oikealla käytävällä.
"Kolme,neljä..viisi ja kappas vaan luokka numero seitsämän!" Ibi sanoo vahingon iloisesti. Koputamme oveen ja pian äkäinen opettajamme,Tartaros Styx,avaa oven.
"Kappas vaan, eksynyt lammas on löytänyt kultaisen taljansa luo!" Tartaros ivailee.
"Tarkoitat kai 'eksyneet lampaat'?" Ibi mulkoilee Tartarokselle. Tartaros nauraa Ibin sanoille, ja luomme häneen kysyvän katseen.
"Kronoksen aika sentään! On ihailtavaa että saatatte huone toverinne tunnille, ja kyllä yhdessä yöpyminen luo siteen, mutta tämä on jo naurettavaa!" Tartaros sanoo isoon ääneen. Hän hoputtaa Juniaa istuma paikalleen, eikä anna meille puheenvuoroa. Kun hän on sulkemassa ovea nenämme edestä, Ibi työntää jalkansa oven väliin.
"MEIDÄT ON MÄÄRÄTTY TÄLLE TUNNILLE SENKIN HOMOSABIENS!" Ibi huutaa oven raosta. Tartaros avaa oven tyrmistyneenä ja katsoo meitä hetken hiljaa.
"Todistakaa sananne. En usko, että kolmannen luokan oppilaita voitaisi koskaan alentaa.." Tartaros selittää vihamielisesti, kunnes annamme lukkarimme hänelle.
Hän katsoo sitä hetken, jonka jälkeen hän nostaa hämmästyneen katseensa meihin."Meidän on välittömästi selvitettävä tämä..Tämä.." Tartaros kimpaantuu ja lähtee kohti rehtorin kansliaa rivakoin askelin.
Kävelemme opettajan kannoilla pitkin ikävystyttäviä käytäviä.
Saavuimme neljänteen kerrokseen, jossa sijaitsee kirjastot,liikuntasalit, luutatarhat ja sen sellaiset. Olimme olleet hiljaa koko matkan, mutta kun kiellettyjen osastojen ovi oli edessämme apposen avollaan..."K-kuka..M-mitä..Miksi,milloin,kuka,mitä"
Tartaros panikoi."Joku on murtunut kieletylle osastolle" Ibi sanoo hiljaa.
Otin päättäväisen ilmeen ja lähdin kävelemään kohti ovea.
"Herranen aika! Mitä sinä teet tyttö hyvä!?" Tartaros huutaa."Murtautuja saattaa olla yhä sisällä! Jos menemme katsomaan, saattamme saada sen vihulaisen kiinni!" Sanon topakasti. Muut katsovat minua epäröiden, joten päätin ottaa ohjat
"Katy juokse rehtorin luokse ja ilmoita tapahtuneesta. Me muut..Menemme tuonne!" Sanoin kireästi ja osoitin ovea.
Katy lähti juoksemaan kohti rehtorin kansliaa ja me muut lähdimme kohti ovea.
Menin ensimmäiseksi sisään. Suljettu osasto on tarkoitettu tavaroille, jotka tuovat sen omistajalle jotain. Kuten esim. Midaksen kosketus! Kaikki sitä koskevat amuletit,sormukset ja loitsut ovat täällä. Tai no ei kaikkia, mutta kaikki koulusta löytyneet ja koulussa tehdyt.Suljettu osasto oli pimeä, himmeästi valaistu,isojen kirjahyllyjen täyttämä sokkelo. Kirja hyllyt olivat ainakin 8m pitkät, ja niitä jatkui pitkälle huoneen toiseen päähän saakka. Tai..Ainakin niin oletan.
Huone oli niin pimeä, ettei ympärille nähnyt, kun aina muutama metrin suuntaan ja toiseen.
Kävelimme jonossa kirja hyllyjen välissä, ja vaikka olemmekin kirjastossa, paikka muistutti enemmän lahoa laivaa. Lattia narisi aina astuessamme sen puiseen pintaan. Olin aistinut heti ovesta tullessa, omistuisen ja mädän hajun. Suunnistin hajua kohden, vaikka sydämmeni olisi halunnut juosta pakoon.
Näillä käytävillä oppilaat eikä opettajat käyneet syyttä, sillä nämä esineet olivat kirottuja. Ne suostuttelivat oppilaita sisäisillä voimillaan tänne, jotta oppilas käyttäisi esineen tuomia voimia.
Vaikka olemmekin hirviötä, ja monet meistä on luoneet tänne omia käden jälkiään.. Tänne tulossa ei seuraa mitään hyvää."Hysst, Katsokaa!" Ibi sanoo piipittäen.
Hän osoitti kohti vasemmalle aukeavaa käytävää, jossa kiiluivat punaiset silmät. Valo oli himmeä otuksen kohdalla, eikä sitä erottanut...Mutta siinä oli vielä jotain outoa. Kaikista kamalinta oli haju, joka oli todella vahva ja oksettava.
Opettajamme lähti hitaasti kohti otusta, ja me katsoimme kauhusta kankeana kun hän tuli sen luokse."Kuollut" opettajan sanat häilyivät ilmassa. Kuollut? Kuollut mikä/mihin/milloin?
Kuulimme pian myös huutoja ja askelia ovelta päin, ja oli selvää että rehtori ja asiantuntijat olivat täällä.
"Olemme osastolla 8b! Täällä on kuollut helvetin koira!" Tartaros huusi ja kuulimme kuinka hämmästynyttä muminaa kuului oven suunnalta.
Pian suojavarusteita olevia miehiä tuli ohitsemme ja alkoi raadon siirto operaatio. Minä ja Ibi kävelimme rauhallisesti kohti ovea, omiin ajatuksiimme keskittyineinä. Pian kuulimme Katyn huudon oikealta päin: "VIISASTEN KIVI ON VARASTETTU!"
YOU ARE READING
Mortem Academy (Finnish)
FantasyRedhell on ikuisesti maailmaan vangittu, Katy on niihin kirottuihin kahleisiin valittu. Yunia ei mielessään lepää, kun Max jo voimiaan kerää. Mortem Akatemia on niikun ihan mikä tahansa koulu! Liemitunteja, miekkailua ja itse puolustustusta, luudan...