Niek

39 5 0
                                    

Pov Brianna

Nog één dag wachten en dan is de zomervakantie voorbij. Ik heb mijn boeken al gekaft en in mijn tas gedaan. Ik heb een vrolijk blauw kaftpapier met teksten en smiley's erop. Mijn schooltas is rood want dat is mijn lievelingskleur. Tegen tien uur ga ik naar bed en zet ik mijn wekker op zeven uur.

'Wakker worden, wakker worden, wakker word' ik druk mijn wekker uit en ga me aankleden, pak mijn tas en loop naar beneden. 'Goedemorgen! Heb je zin in school?' vraagt mijn moeder. 'Ja hoor mam'. Ik heb mijn moeder niks gezegd over die jongen want dan gaat ze weer raar doen, zo van: oeh ben je verliefd, is hij leuk? Nou daar heb ik geen zin in. Toen ik mijn brood op had pakte ik mijn fiets en ging naar school. Ik ben aangekomen op school en  loop naar de receptie, ik vraag waar ik heen moet en loop daarna naar mijn lokaal. De lerares zegt waar ik moet gaan zitten. Ik ga naar mijn plaats en kort daarna komt die leuke jongen de klas in lopen, hij moet naast mij zitten. Het is heel lang stil maar uiteindelijk vraag ik:'hoe heet je?' 'Niek, Niek Niewhuis'. Ik heb die naam al een keer eerder gehoord maar ik kan me niet meer herinneren waarvan. De les begint...... Engels. De docent zit zo lang te praten dat ik me begin te vervelen. Ik pak een blaadje uit mijn tas en begin wat te tekenen. Ik teken een poppetje die een bordje vasthoud waarop staat: hope, never give up your dreams. He doe ik toch een beetje Engels haha. 'Dus je kunt ook goed tekenen?'. 'eh denk het ja' antwoord ik. 'Ik hou van tekenen, ik kan daar goed mijn emoties in kwijt'. De bel rinkelt,' nog twee uur tot de pauze' zegt een jongen. Het is de beste vriend van Niek: Simon. De volgende twee uur vliegen voorbij.

pauze!!!!. Ik loop naar de aula en ga daar bij een tafel staan. Ik vind het raar om zomaar bij iemand uit de klas te gaan staan of zitten dus ik wacht af tot ik een bekende zie. Niet veel later komt Niek naar me toe en vraagt:'kom je bij ons zitten? Anders ben je hier maar zo alleen' en hij wijst de tafel aan waar ze zitten. Ik twijfel heel erg, maar omdat ik niemand anders zie die ik ken loop ik toch maar mee. Ik ga zitten naast Niek en we kletsen met z'n allen heel gezellig waar we vandaan komen, welke musicals we hebben gedaan, waar we heen zijn geweest op kamp en hoe we school tot nu toe vinden. De bel gaat, ik schrik me een ongeluk. Nu al de pauze voorbij? Ik heb nog niet eens gegeten. Ik ruim snel mijn spullen op en vraag aan Simon welk van we hebben en waar we zitten.'105.6, nasktec (natuurkunde, scheikunde en techniek)' antwoord Simon. Eindelijk eens een leuk vak. De leraar stelt zich voor en zegt dat we mogen beginnen aan de opdrachten. De leraar is groot en breed, heeft veel haar en heeft een harde stem. Als ik klaar ben met de opdrachten zie ik dat Niek nog bezig is en ik vraag of ik hem misschien kan helpen. natuurlijk zegt hij ja en ik help hem bij de vragen die hij niet snapt. 'Weetje, ik vind het moeilijk om met meiden te praten, maar met jou praat ik heel makkelijk' zegt hij zacht. 'Oh maar waarom vind je dat lastig dan?, je bent heel aardig'. Ik vond het al zo raar dat hij alleen met mij praatte en niet met andere meiden. 'Dat komt vanwege mijn ziekte, maar daar wil ik het nu niet over hebben, dat leg ik een andere keer nog wel uit'. Ik vraag maar niet door want ik weet niet of hij dan boos word en dat wil ik niet. We gaan verder en zijn net op tijd klaar als de bel gaat. De volgende les was Nederlands, maar dat was best saai.
We hebben weer pauze en ik ga weer bij Niek en de Squad zitten. Hij vraagt naar mijn telefoon. Met een beetje twijfel geef ik hem. 'Hier heb je mijn nummer, dan kunnen we een keer iets afspreken'. Ik knik en sta op en loop naar de wc. Ik kan daar mijn haar even en app met mijn ma of ik deze week kan afspreken. Mijn moeder appt terug en zegt dat het goed is. Ik loop weer terug naar de tafel en ga zitten. 'Hey, wanneer kun je afspreken?' 'ehm ik kan zaterdag wel'. 'Is goed dan appen we wel even over hoe laat en waar'. Ik eet rustig mijn eten op en luister naar de jongens hun verhalen. De bel gaat. We hebben nog één les: Frans. Ik ga aan een tafel zitten en ik zie dat Niek bij de jongens gaat zitten. Fijn ik zit dus alleen. Het uur gaat langzaam voorbij, wat heb je aan Frans? Ik snap het niet en ik kan het ook niet verstaan. Beter hadden ze gewoon Spaans gedaan, dat zou veel makkelijker zijn. Mooi, daar klinkt het eind signaal: de bel. Ik pak snel mijn jas en fiets en ik ga naar huis.

App gesprek tussen brianna en niek
Brianna: heeey
Knapperd: eh wie ben jij?
Brianna: Bri
Knapperd:oh hey, mijn ouders zijn er zaterdag niet dus we kunnen bij mij afspreken
Brianna: ja is goed, wat gaan we doen dan?
Knapperd: eten en dan naar de film?
Brianna: ja is goed
Knapperd: mooi
Brianna: tot morgen
Knapperd: bye x

First YearWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu