Ama herkesin onu tanıdığı öyle bir eseri vardır ki, dünyada [Leo da Vinci] 'den daha çok tanınır. Evet siz de biliyorsunuz ki [Mona Lisa] 'yı Leo da Vinci resmetmiştir.
Günümüzde hâlâ, acaba gülüyor mu, ağlıyor mu tartışması yapılan eser bu.
Bence üzgün, sizce ?
[Mona Lisa] İtalya, Floransa'daki [Rönesans] sırasında [Leonardo da Vinci] tarafından kavak bir pano üzerine [Sfumato] tekniği ile resmedilmiş 16. yy yağlıboya portresidir.
[Sfumato tekniği nedir?]
Mona Lisa 'nın özellikle göz çevresindeki [gölgeleme] işlemi, bu resimde sfumato tekniğinin kullanıldığını göstermektedirBu dev eserin orijinali
[Paris] 'deki [Louvre Müzesi] 'nde sergilenmektedir.Gelelim tabloyu incelemeye...
Tabloya baktığımız zaman [Leo da Vinci] bu eserinde oturmuş bir kadını resmettiğini görüyoruz.
Tablodaki kadının kim olduğu ise bugün hâlâ bilinmiyor. Gerçekte var olmadığı tartışılsa da gerçek bir karakter de olabileceği unutulmamalı...
Tablodaki kadının yüz ifadesindeki [belirsizlik], kompozisyonundaki [anıtsallık], portre arka planındaki atmosferdeki [ilginçlikler], tablo hakkındaki çalışmaları devam ettirmektedir.
Bu eserin dikkat çeken bir özelliği de portredeki kadının [kaşlarının] olmamasıdır. [Da Vinci] eseri öyle ustalıkla resmetmiştir ki ilk bakışta kimse kadının kaşları olmadığını anlayamıyor.
ŞİMDİ OKUDUĞUN
Leonardo da Vinci
Non-FictionLeonardo da Vinci hakkında her şey. Bilgiler, eserleri ve muhteşem hikayeleri. Herkesin bilmesi gereken bir üstadın hikayesi.