Erkek Mona Lisa olarak bilinen Leonardo da Vinci imzalı yağlı boya tablo: Salvator Mundi.
National Gallery, 2011'de Leonardo da Vinci sergisi düzenledi. Ziyaretçi rekoru kıran sergide özel bir tablo vardı. Sonradan sahte olduğu dedikoduları ile itibarı fazlaca sarsılacak olan Salvator Mundi tablosu.
Bu küçük yağlı boya resimde, sağ elini yukarı kaldırmış, sol eliyle de dünyayı temsil eden bir kristal küre tutan Hz. İsa'yı görüyoruz.
Yüzlerce yıl ilgiden ve gösterişten uzak keşfedilmeyi bekleyen bu tablonun Leonardo da Vinci'ye ait olduğu iddiası sanatseverleri heyecanlandırdı ve tablonun fiyatı bir anda paha biçilmez bir boyuta ulaştı. Halbuki eser bundan 60 yıl önceye kadar bir İngiliz baronun koleksiyonunda 45 euro'ya el değiştirmişti.
Bir Suudi Prensi tarafından 450,3 milyon dolara satın alınınca bir anda 'dünyanın en pahalı tablosu' haline geldi.
Ancak Suudi Prensin aldığı bu eser hiçbir zaman sergilenemedi. Sahte olduğu iddiaları fiyatı sebebiyle de çok konuşuldu ve konuşulmaya da devam ediyor. Birçok uzman tabloda da Vinci'ye ait gizli bir imza arıyor.
Sergilenemeyen ünlü eser Suudi Prense ait 50 kişilik mürettebatı olan, bir helikopter pisti ve bir denizaltı askısı bulunan Serene adlı devasa yatta tutuluyor.
Uzmanlar, 500 yaşındaki hassas bir başyapıtın açık denizde, nemli bir ortamda tutulmasının sağlıklı olmadığı görüşünde.
Peki sizce eser sahte mi gerçek mi?
ŞİMDİ OKUDUĞUN
Leonardo da Vinci
Non-FictionLeonardo da Vinci hakkında her şey. Bilgiler, eserleri ve muhteşem hikayeleri. Herkesin bilmesi gereken bir üstadın hikayesi.