Song ji hyo berlari dengan sekuat hati.Dia tidak peduli siapa yang dia langgar.walaupun dimaki,song ji hyo tetap berlari.yang difikir sekarang hanya Jeon jungkook.yaa,Jeon Jungkook.
Song ji hyo mencari seseorang.Dipandang sekeliling macam orang gila.namun dia masih tidak nampak kelibat orang yang dicarinya."Yoona,"song ji hyo menjerit kuat.
Jururawat hanya memandang pelik.Dihampiri song ji hyo."cik,cari doktor yoona?"tanya jururawat itu takut-takut.takut melihat song ji hyo yang mencari seseorang dengan kelakuan yang gila.Song ji hyo hanya mengganguk.
"Doktor yoona di bilik icu,sedang merawat rakannya yang tengah nazak sekarang"
Song ji hyo terkejut."nazak?kawan?siapa?"persoalan itu bermain di benak minda song ji hyo.Dia ketakutan."tak kan Jungkook?,Song ji hyo tertiba tersenyum."tak mungkin"Ditampar mukanya itu.Namun tertiba song ji hyo menangis."kalau jungkook macam mana?"
Song ji hyo berlari mencari bilik icu.Dia mencari dan terus mencari.Tertiba dia dihadapan sebuah bilik yang agak sunyi.Tertulis perkataan "Icu".Dari sebalik pintu song ji hyo melihat yoona sedang menutup badan seseorang menggunakan kain.
Song ji hyo mempulas tombol pintu.Yoona berpaling wajah.Kelihatan riak wajah yoona sedih!.Song ji hyo pelik dan takut."adakah orang sebalik kain itu seseorang yang dia kenal?
Yoona menapak perlahan ke arah song ji hyo.Lalu dibisik sesuatu perlahan."kau dah terlambat song ji hyo".
Song ji hyo terkaku.Dipandang yoona dengan pandangan takut."aku lambat?apa yang aku dah terlambat?"tanya song ji hyo berdebar-debar.
Yoona hanya terdiam.Dia hanya memandang sekujur tubuh yang terbaring terlantar di katil.Song ji hyo berjalan perlahan ke arah katil itu."sia...pa,sia..pa?Song ji hyo tidak dapat mengeluarkan kata-kata.Yang difikirkan sekarang sekujur tubuh itu ada kena mengena orang yang dia sayang.Tangan song ji hyo terketar-ketar memegang kain tersebut.Dibuka perlahan-lahan sehingga menampakkan rambut seseorang.Song ji hyo kenal dengan gerangan yang memiliki rambut tersebut.Dibuka perlahan-lahan sehingga menampakkan wajah seseorang yang sudah pucat.
Song ji hyo terkaku.Dipandang yoona tidak percaya.Dipukul pipinya kuat sehingga air matanya deras mengalir."Tak,aku mimpi jer kan?,tanya Song ji hyo kuat ke arah yoona.Dicapai tangan yoona kuat,"kau tampar aku yoona,aku tengah bermimpi"Yoona hanya mendiamkan diri."kau tidak bermimpi"Hanya itu yang mampu dibalas.
Song ji hyo menggeleng laju."aku cakap tampar aku,tampar aku lah,kau nie pekak ker apa?"tengking song ji hyo kuat.
Pang
Satu tamparan mengena di pipi song ji hyo.Song ji hyo terkaku.Tangannya menggigil."ke..kenapa aku ra..sa sakit?tanya Song ji hyo dalam keadaan teresak-esak.
Dia memandang yoona dengan pandangan benci."mesti kau yang bunuh dia kan?"Jerit song ji hyo.Yoona terkejut."aku tak bunuh dia,"balas yoona tersekat-sekat.Dia turut mengalami perasaan sedih.
"Tipu"
Song ji hyo menjerit.Dihampiri mayat tersebut."Jungkook".Dipegang tangan jungkook."kenapa kau tinggalkan aku,jungkook,kau tinggalkan aku sendiri,kenapa Kau mati sensorang,kenapa Kau tak mati dengan aku?"Song ji hyo mendiamkan diri.Ditunggu balasan dari persoalan itu.Namun hanya sunyi yang dirasakan Song ji hyo.Song ji hyo menghampiri dahi Jungkook.Dicium lama sehingga wajah pucat Jungkook berair dek kerana air mata song ji hyo.
Yoona menghampiri song ji hyo.Diusap belakang song ji hyo."Song ji hyo,jungkook tak pernah tak cintakan kau,dia terlalu cintakan kau sehingga dia tak nak kau terseksa kalau kau dapat tahu yang peluang hidup dia hanya ada 6 bulan.Dia tak nak lihat air mata kau mengalir sebab dia,Dia sakit song ji hyo.Sakit barah otak tahap 4,tapi dia bodoh,sungguh bodoh,Dia tak nak tengok kau terseksa,tapi dia yang terseksa.Hari-hari dia di hospital,dia hanya tunggu kau,Dia hanya menangis.Dia sungguh bodoh untuk jaga perasaan kau",Yoona hanya menundukkan wajahnya apabila terdengar tangisan song ji hyo makin kuat.
Song ji hyo menghampiri mayat Jungkook."aku minta maaf sebab aku tak de masa kau sakit,aku bodoh sebab aku tak cari punca sebenar kenapa tertiba kau tinggalkan aku,aku minta maaf",Song ji hyo menghampiri bibir Jungkook.Dicium lama.Namun dia mengetahui Jungkook tidak membalas ciumannya itu.
Dia menangis teresak-esak.Digengam rantai jungkook kuat."aku perlukan kau,kau macam dadah untuk aku,Jeon jungkook,tapi sekarang"Song ji hyo terduduk.Diketuk kepalanya banyak kali.Dia menangis dan terus menangis.
Yoona hanya memandang song ji hyo lama.Sehingga yoona menjadi hairan apabila terdengar song ji hyo tergelak secara tiba-tiba dengan kuat.Yoona hanya memandang pelik."kenapa dengan dia?"
"Kau nie yoona,tak baik menipu,jungkook masih hidup lagi lah"kata song ji hyo sambil ketawa.
"Hidup?,dia kan dah?"Yoona menunjukkan mayat jungkook kepada song ji hyo.
Song ji hyo hanya ketawa kuat."chagiya tengok kawan saya,dia cakap awak mati,padahal awak ada dekat sebelah saya"Yoona memandang pelik tengok keadaan song ji hyo bercakap sensorang.
"Kau cakap dengan siapa?"
"Dengan Jeon jungkook"hanya itu jawapan diberi song ji hyo.Yoona melihat song ji hyo memegang rambutnya sambil memintal rambutnya.Dan song ji hyo terus gelak dan gembira.
"Saranghae"Song ji hyo seolah-olah sedang memeluk seseorang.walhal pada pandangan yoona,song ji hyo hanya memeluk dirinya.
Yoona memandang mayat Jungkook dengan perasaan sedih."aku minta maaf andai suatu hari nanti aku tak mampu jaga dia,aku minta maaf"
****************************
(3 Tahun Kemudian)
Yoona hanya menggeleng memandang anaknya yang sedang merengek itu.Diusap kepala anaknya itu perlahan.Dia ingin menenangkan anaknya itu.
"Minguk,sekejap sahaja,mummy nak tengok kawan mummy sekejap,sekejap sahaja"yoona memujuk anaknya itu.Namun anaknya terus merengek."minguk takut"
"Tak pe,mummy ada"
Yoona dan minguk memasuki sebuah bilik.Dipandang seseorang sedang ketawa gembira.Disapa orang itu.Orang itu hanya melihat dengan pandangan gembira.
"Tengok siapa datang jungkook"kata song ji hyo sambil bercakap dengan seseorang.
Minguk hanya memandang dengan pandangan yang pelik."aunty cakap dengan siapa?"tanya Minguk naif.
"Tu".Song ji hyo menunjuk ke arah sebelahnya.Namun minguk tidak melihat sesiapa.
"Mana ada sesiapa aunty",balas minguk jujur.Song ji hyo memandang Minguk dengan pandangan marah."kau buta ker?"tengking song ji hyo kuat.Dibaling peralatan yang terdapat di bilik itu.Yoona terkejut.Dia ingin menenangkan rakannya itu namun Song ji hyo makin agresif.
Yoona berlari ke luar dan mendukung minguk apabila melihat Song ji hyo ingin menyerang minguk.Yoona cepat-cepat kunci pintu bilik itu.Dia mendengar song ji hyo menjerit.
"Minguk takut,aunty tu gila"kata minguk sambil menangis.Yoona memeluk anaknya itu.Ditahan air matanya itu."maafkan aku Jungkook,aku tak mampu tepati janji kau untuk jaga dia".desis hati yoona sedih.
****************************
THE END*
VOTE AND COMMENT
YOU ARE READING
Please Let Me Go ✔️
Romans"Aku tak nak Kau pergi"-Song ji Hyo "Tolong lepaskan saya"-Jeon Jungkook Song ji hyo dan Jungkook telah lama bercinta.Semua mengetahui bahawa Song ji hyo sangat menyayangi Jungkook.Song ji hyo sanggup mengorbankan apa-apa sahaja demi Jungkook. "Jung...