Luku 2

32 2 2
                                    

Korppitassu heitti hiiren ja kaksi myyrää tuoresaaliskasaan. Hän oli saanut niiden lisäksi vielä oravan, mutta ei ollut saanut sitä mahtumaan suuhunsa. Aurinkohuipun aurinko lämmitti hennosti.
"Tuletko syömään?" Hunajatassu huikkasi jolkotellessaan kollin luokse.
"Onko muut ruokittu?"
"Vein juuri klaaninvanhimmille ruokaa, ja Ruskatassu oli jo vienyt pentutarhaan", vaaleanoranssi naaras sanoi ja taiteili tassuillaan kasasta kaksi päästäistä. Korppitassu kiitti Hunajatassun ojentaessa toisen päästäisistä, ja lähti kävelemään kohti varjoisaa paikkaa vähän matkan päässä oppilaiden pesästä.

Oppilaat istahtivat paikkaan jonka Korppitassu oli valinnut, ja haukkasivat palat ruoastaan.
"HAAA!" Ruskatassu huusi ja hyppäsi Hunajatassun niskaan. Naaras säpsähti ja meinaisi kaatua menettäessään tasapainonsa. Ruskatassu loikkasi pois Hunajatassun niskasta ja alkoi nauramaan.
"Hihihihhhih... Olisitpa... Hihih... Nähnyt ilmeesi!" Hunajatassu mulkaisi kollia pahasti mutta alkoi lopulta itsekin nauramaan Korppitassunkin yhdyttyä hihitykseen.
"Saanko liittyä joukkoon?" Ruskatassu kysyi saatuaan naurukohtauksensa laantumaan, ja osoitti hännällään hiirtä hieman kauempana.
"Tietenkin saat", molemmat vastasivat yhtä aikaa. Ruskatassu kumarsi ja alkoi hihittämään uudellen, hakiessaan hiirtään.

Taivaan alkaessa hämärtyä, ja kissojen alkaessa kömpiä pesiinsä nukkumaan, Korppitassu ja Hunajatassu laahustivat uupuneina saniaistunnelista leiriin. Lähes täysikuu valaisi oppilaiden tien.
"Se sinun 'hyppy-väistö' liikkeesi oli hyvä", Hunajatassu sanoi puhahtaen samalla.
"Mennään jo nukkumaan, jutellaan liikkeistä aamulla", Korppitassu valitti ja tassutti hitaasti oppilaidenpesään. Oppilaat käpertyivät sammalille ja laitroivat silmänsä kiinni.
"Hyvää yötä, Hunajatassu", Korppitassu kerkesi sanoa vielä ennen kuin nukahti.

Korppitassu räväytti silmänsä auki. Jokin kosketti hänen kurkkuaan. Kolli nousi istumaan ja tuijotti siihen missä oli äsken maannut.
Onko tuo jonkin eläimen hammas?
Korppitassu pyöräytti esineen ympäri ja tutki sitä hetken.
"Mikäs tuo on?" Korppitassua pidempi, vaaleanharmaa kissa kysyi astuessaan Korppitassun seläntaakse.
"Luulen että se on jonkin eläimen hammas."
"Korppitassu on ruvennut koiransaalistajaksi!" harmaa kolli hekotteli.
"Äh, suu kiinni Tuhkatassu!"
"Hiljaa! Molemmat! Ettekö muka kuule tuota?" Höyhentassu sihahti pesän nurkasta.
"Mitä?" kollit kysyivät aivan yhtä yllättyneinä. Silloin Korppitassu kuuli sen. Ulkoa kuului ulvontaa.

Sori että kesti niin kauan että sain tän toisen luvun valmiiks, mutta oon tosiaan ollu kipeenä niin en oo jaksanu hirveesti kirjottaa. Mutta muista antaa palautetta :3

• Mystery Of Loners •Donde viven las historias. Descúbrelo ahora