Thor vs Shazam

161 5 0
                                    

Thor ve Shazam (Captain Marvel). Birisi şimşeğin kaptanı; birisi de tanrısı. Birisinin bir çekiç sallamasına bakar, birisinin de bir kelimesine. Eh, gelsin mi o zaman kapışma? Gelsin efen'im!

Thor:

Thor karakteri İskandinav mitolojisinde yeralan en güçlü tanrıdır. İskandinav insanlarının Hıristiyanlık öncesi dini inançlarını mitoloji oluşturmaktaydı. Odin'in oğlu olan Thor'un gücünün iki temel kaynağı vardı; fırtınaları, şimşekleri, yağmuru kontrol etmesini sağlayan Mjollnir adındaki bumerang gibi hareket eden çekici ve belindeki altın kemeri. Thor kelimesi günümüzde İngilizce'de "Perşembe" günü anlamına gelen "Thursday" kelimesinde de karşımıza çıkmaktadır: Thor's day / Thor'un günü. Ayrıca "Şimşek" anlamına gelen "Thunder" kelimesinde de hem söyleniş hem de anlam olarak Thor kelimesinin etkisi gözükmektedir. Çizgi romanda Odin, oğlu Thor'u kibirli karakterinin düzelmesi için Asgard'dan göndermeye karar verir ve ceza olarak hafızasını silerek dünyaya tıp öğrencisi Donald Blake olarak gönderir.
Tüm Asgardlılar gibi Thor da çok uzun ömürlüdür. Idunn'un altın elmalarını yiyerek milenyumlar boyu yaşayabilir. Odin'in ve dünyanın ilk tanrılarından Gaea'nın oğlu olduğu için Asgardlılar'ın en güçlüsüdür. Thor istediği zaman Savaşçı Çılgınlığı moduna girebilir, bu saldırı gücünü ve dayanıklılığını kat ve kat artırsa da, önüne gelen arkadaşı da olsa acımadan katleder.
Fiziksel yaralanmalara karşı dayanıklıdır, neredeyse hiç etkilenmez. Çok keskin duyulara sahiptir, ışık hızından hızlı yolculuk eden nesneleri görebilir ve evrenin diğer ucundan gelen bir ağlamayı duyabilir. Vücudunda açılan yaraları onarma yeteneğine sahiptir. Buz devleriyle olan savaşı 9 ay aralıksız sürmüştür, dayanıklılığı sınırsız sayılır. Mjolnir'in de yardımıyla, doğa üstü hıza, güce, reflekslere ve dayanıklılığa sahiptir. Üzerine gelen kurşunları rahatlıkla çekiciyle vurarak düşürür. Asgardlılar gibi dünyadaki tüm hastalıklara ve ayrıca bazı büyülere karşı bağışıklığı vardır.
THOR
Şimşek tanrısı olduğu için bir fırtınanın yapabildiği her şeyi yapabilir. Yıldırım, yağmur, rüzgar ve kar yağdırabilir. Bu gücünü Mjolnir ile birleştirmiştir ve çok daha fazla bir şiddete kavuşmuştur. Yakın dövüşte ve silahlı çatışmalarda ustadır. Savaş çekiçleri, kılıç, balta ve topuz kullanmakta üstüne yoktur.
Thor ile özdeşleşen ve özellikle savaş betimlemelerinde beraberinde yer alan 2 önemli ekipman bulunmaktadır. Bunların en başında İskandinav mitolojisinin belki de en ünlü gereci çekiç Mjölnir'dir. Mjölnir'in ilk özelliği sadece Thor tarafından kaldırılabiliyor olmasıdır. Savaşta en çok işe yarayan özelliklerden biri ise, Thor fırlattıktan sonra çekicin ona geri dönüyor olmasıdır. Bunun yanında havada sallayarak yıldırımları ve fırtınayı da kontrol etme özelliği Mjöllnir sayesinde Thor'un hanesinde yazan artı bir yetenektir. Ayrıca savaşta kullanmasının yanı sıra Thor, eşyaları ve evlilikleri kutsamak için de çekicini kullanmaktadır. Çekiç sayesinde havayı kontrol etme, uçma, enerji yaratma ve emme, boyutsal yolculuk ve sonsuz saldırı gücü bulunur.
Çekicinin yanı sıra Thor'un eşsiz gücüne güç katan, Megingjard adlı "güç kemeri" olarak anılan altından yapılmış bir de kemeri vardır. Kemeri taktığında, Thor'un gücü ve dayanıklılığı 2 kat artmaktadır.

Shazam:
Solomon'un bilgeliği, görebilir geleceği, konuşabilir her dili
Herkül'ün kuvveti, delebilir duvarları, bükebilir çeliği
Atlas'ın dayanıklılığı, koymaz ona hiçbir saldırı
Zeus'un gücünü, bahşetti ona büyücü, Black Adam ol, yersin kafana yıldırımın ucunu
Aşil'in cesareti, sevdiklerine zarar verecek olursan karşında bulursun kaptanı
Mercury'nin hızı, yandırdı Shazam'ı Fawcett'ın kızı
                                       (Geekyapar)
Kısacası, Shazam tek bir kelime ile (shazam) yıldırım çağırarak ortalığın anasını belliyor. Çok güçlü. Çok hızlı. Çok akıllı. Çok cesur. Ki Kingdom Come adlı çizgi romanda Superman bile onu durduramamıştır. Yani anlayacağınız inanılmaz güçlüdür.
Pekiii... Geldik,

Sonuç:

a; Marvel'cılar derin bir nefes alsın çünkü bunu Thor kazanır gençler.
Şimşeğin ya da yıldırım yani her ne haltsa, tanrısı olan Thor Shazam'dan daha güçlüdür. Fakat Shazam'ı boş geçmemek lazım. Thor'u inanılmaz zorlayabilecek nadir karakterlerdendir. Ama iki şimşekçi olarak, bir şimşek köfte piyaz restoranı açıp; işi büyütmelerini tabii ki isteriz. Seviyoruz sizi şimşeğin çocukları hadi bay bay! Ve tabii sizi de okurlar...

 Seviyoruz sizi şimşeğin çocukları hadi bay bay! Ve tabii sizi de okurlar

Oops! Bu görüntü içerik kurallarımıza uymuyor. Yayımlamaya devam etmek için görüntüyü kaldırmayı ya da başka bir görüntü yüklemeyi deneyin.
DC vs Marvel Hikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin