01

203 14 11
                                    

(A/N lees even de beschrijving voor informatie 😂)
---
Pov Jannie
Weer de zoveelste doorsnee les wiskunde . Vol ongeduld staar ik naar de klok , hopend op die verlossende toon van de bel dat betekent 'je mag gaan' of in dit geval 'vakantie' . Ondanks ik nog niet echt iets heb gepland in deze vakantie , ga ik het proberen leuk te maken . Mijn ouders zijn de eerste twee weken niet thuis , één of andere belangrijke zakenreis . 'Bruh' zegt Floor wanneer meneer Leie voorstelt om nog enkele oefeningen te maken . 'Jannie ik heb nood aan vakantie' zucht Floor als ze naar de pagina van haar schrift openslaat .  'Nog één uur Floor , nog één uur' . 'Stilte graag ! Harm lees jij maar even de eerste opgave voor' zegt meneer Leie en begint weer aan zijn les .

'5 seconden' zucht ik opgelucht , starend naar de klok in het lokaal . '4' vervolgd Floor zacht . '3' grinnikt Xandrine . '2' lacht Lynn . (Dit lijkt wel oud op nieuw lol) '1' fluisteren we te samen . 'WOEHOE'  gillen we luid , gevolgd door het luide gerinkel van de schoolbel . Opgeluchte vreugdekreten weerklinken door het lokaal en net alsof het uitverkoop is bij een populaire winkel rent iedereen naar buiten . 'Doei wiskunde , hallo vakantie' zegt Floor vrolijk en stopt haar boek in haar tas . 'Tss dat je die mormels nog meeneemt' grinnikt Xandrine en gooit haar wiskundeschrift uit het raam . Samen met de rest van de meiden schiet ik in de lach . 'Je hebt maar een geluk dat Leie dat niet zag' zegt Lynn . 'Hij kan me toch geen strafstudie meer geven dus ja yolo'. Ik neem mijn tas van de grond en met de meiden loop ik naar buiten . 'Dus wat gaan zullen we vandaag eens doen ?' vraagt Lynn wanneer we de school uit lopen . 'I dont know , maybe wat rondhangen in het dorp ?' vervolgt Floor . 'Sure' .

Pov Floor
'Ooh hell no ik ben nu al blut' zucht Jannie na een uurtje shoppen . 'Rt' zucht ik wanneer ik door mijn portemonnee grabbel , opzoek naar nog wat geld . 'Oh ik heb nog genoeg hoor' glimlacht Lynn . 'Ja maar jij bent ook zo een typical Nederlander die geld genoeg heeft maar te gierig is om het uit te geven' grinnikt Xandrine . 'Dat is ook weer waar' zegt Lynn en begint te lachen . We lopen enkele straten door met leuke dure boetiekjes waar we jammer genoeg niets kunnen kopen , maar ach ja het is nog leuk om dingen te passen . 'Gekke disco' zeg ik wanneer we voorbij een affiche lopen voor een discofeest in het dorp . 'Als er tafels zijn om op te springen vind ik het prima' grinnikt Jannie . 'Hahaha mean' . (Enkel Jannie en ik snappen dit , ik ga ook helemaal dood nu ik dit schrijf buth oke 😂) 'Ik heb echt honger' zegt Xandrine zuchtend . 'Dan gaan we toch even iets eten ?' . 'Sure leggo' .
***
'Zullen we anders weer naar huis gaan ?' vraagt Lynn . Het is ondertussen al half acht in de avond maar omdat het zomer is begint het nu pas te schemeren . 'Mijn ouders zijn toch een week weg , misschien kunnen jullie een weekje bij mij komen logeren ?' vraagt Jannie . 'Dat moet je mij geen twee keer vragen' grinnik ik . 'Ja sure !' . Wanneer we de hoek omgaan , naar de plek waar onze fietsen staan , zie ik Harm , Joost , Link en Jeremy staan aka de populairste jongens squad van de hele omgeving . Ondanks dat zo wat alle meisjes van onze school verliefd zijn op één van de jongens hebben wij het niet zo voor hun . Zonder wat te zeggen lopen we voorbij hun en nemen onze fietsen . 'Gaan jullie dan thuis eerst je spullen ophalen en komen jullie dan bij mij ?' vraagt Jannie . 'Ja sure' zeggen Xan en Lynn samen . 'Tot zo !' roepen Xan en Lynn en fietsen weg , Jannie en ik fietsen de andere richting uit . We wonen al vanaf onze geboorte naast elkaar dus kunnen altijd samen fietsen .

'Ik haal even mijn spullen , ben er zo !' zeg ik tegen Jannie en loop mijn huis binnen . 'Hoi mam !' roep ik vanuit de hal . Een zwakke 'hallo' klinkt van boven en ik ren de trap op . 'Euhm mam ?' vraag ik . 'Ja' . 'Zou ik deze week de hele week bij Jannie mogen logeren , haar ouders zijn niet thuis en anders is ze zo alleen' vervolg ik . 'Tuurlijk lieverd' zegt mijn moeder en slaat de deur van het waskamertje achter haar dicht . Ik loop naar mijn kamer en neem mijn spullen bij elkaar . Wanneer ik alles heb geef ik mijn moeder een zoen en vertrek naar Jannie .

Pov Xandrine
Met mijn tas in mijn hand loop ik naar de voordeur en bel aan . 'He hoi' zegt Jannie vrolijk wanneer ze de deur opent . Ik begroet Jannie en loop naar de woonkamer waar Floor en Lynn al op de bank zitten . 'Ben ik weer de laatste ?' lach ik . 'Nee je bent de eerste' zegt Floor sarcastisch . 'Oh dan is het fijn' . 'Dus wat dacht je van euhm , YouTube en chill ?' vraagt Jannie en ploft op de bank tussen mij en Floor neer . 'Ik zou zeggen : doen' grinnikt Floor . 'Ik mis wel de chips' zegt Lynn . 'Daar heb ik wel aangedacht' zeg ik en haal 4 extra grote zakken chips zakken uit mijn tas . 'Ik de geribbelde paprika van Lays !!' zegt Floor en grijpt de zak uit mijn hand . (Die chips is gewoon bae oke) . Jannie zet een video van DHD op en samen kijken we gezellig wat YouTube .

'Shot gun !' roept Floor en springt op een matras naast het bed van Jannie . 'Ik neem deze !' roept Lynn en springt op de matras ernaast . 'Ja dan doe ik deze maar' grinnik ik en leg me neer op de meest linkse matras naast Lynn . Ik kijk op de klok en zie dat ondertussen al 01:30u is . 'Ik ben eigenlijk best wel moe' zeg ik gapend . 'Ja ik ook wel' zegt Lynn . 'Zullen we dan maar gaan slapen ?' . 'Goed idee' grinnikt Floor . 'Trusten'.

Joehoe nieuw deeltje van een nieuw boekie 🙃 Ik heb niet veel te zeggen eigenlijk 😂 Dus ja , laat zeker een like achter (roekoekoe) en de groeten 🙆🏼 - Floor 💦

1011 woorden

Een gesloten hart || Fanfiction Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu