Bab 1

658 40 1
                                    

Bab 1
---------

Apa yang aku tahu tentang persahabatan kami yang telah pun kekal selama 2 hingga 3 tahun ini telah banyak mengajar kami tentang kesabaran , kasih sayang , duka dan banyak lagi . Ya , aku akui sepanjang tahun itu bukan semua memori kami ini gembira , bahagia seperti kisah dongeng selalu malah terdapat banyak kisah sedih , duka dan berbagai lagi .

Aku menghembus nafas panjang di saat mulutku sudah merasai kesejukan suhu pada musim sejuk itu . Korea dah lah sejuk tambah lagi musim sejuk , fuhh bagai kan di Kutub Utara aku rasa . Aku menggosok - gosok kedua telapak tanganku supaya tidak berasa sejuk sangat .

Sudah lebih setengah jam aku menunggu mereka di tepi jalan 56 ini . Jalan berhadapan dengan sekolah menengah kami dulu .

Kami dah janji hendah berjumpa 3 tahun selepas kami graduated di sekolah menengah dahulu . Nak tengok , siapa yang ingat , siapa yang lupa .. Kami pun jarang berjumpa , menelefon mahupun mesej masing masing kerana masing masing al kisahnya pun sibuk . Ada yang dah kerja , ada yang sambung belajar dan ada juga yang dah kahwin .

Aku tersengih seorang apabila mengingatkan rakan aku yang sudah pun berkahwin dengan orang yang dulunya dia benci tu .

Tiba-tiba , aku mula mengingati kisah dulu kami . Dimana suatu kisah yang boleh membuatkan kita sedar betapa pentingnya rakan atau pun sahabat dalam kehidupan kita ini . Dan membuatkan kita sedar , siapalah kita tanpa 'sahabat' .

" Yah Eunha ! " Jerit Yerin memanggil aku di saat dia ternampak aku di pagar sekolah . Aku tersenyum lebar dan membalas lambaiannya dan dia terus berlari ke arah aku .

"Arghhh ! " Ujarnya dan terus memelukku bagai setahun tak berjumpa padahal baru sebulan .

Ye , kini tahun baru telah pun bermula . Kini aku dah pun memasuki high school dan walaupun umur aku baru 15 , bagi aku itu sudah cukup besar kerana apa ? Entahlah ..

" Rindunya aku dengan kau ! " Sambung Yerin lagi dan mencium pipi aku .

" Yah !! Apa ni Yerin ? " Marah aku padanya dan ketawa melihat dia yang sudah buat muka sedih dia itu .

" Dahlah jom masuk kelas . " Ujar dia . Aku mengangguk dan seterusnya berjalan bersama Yerin menuju ke kelas kami .

Kelas baru . Rakan baru . Memori baru .

To Be Continued ~~

So , how da ya think for this first chapter ?

YeojachinguWhere stories live. Discover now