Bab 3
_______Tiba-tiba , duit syiling aku dari dalam poket baju terjatuh akibat aku terlalu bongkokkan badan aku untuk menyorok . Duit syiling aku pun berputar , makin lama , makin jauh . Aku terus mengejar duit syiling bertuah aku itu .
" Dapat ! " Ujar aku apabila aku dapat menangkap duit syiling itu .
Aku terasa sesuatu pelik .
Aku mendongakkan kepala aku dan aku ternampak di hadapan aku , hadapan mata aku , lelaki dramatis dan perempuan dramatis tadi sedang memandang aku dengan begitu pelik .
Oh oh , aku mati .
"CUT ! Hoi ! Kau siapa ha ?! Sibuk aje lah ! Best cut tau tak tadi?! Adoii !! " Aku terdengar suara seorang lelaki di nun hadapan sana yang sedang memakai topi ala-ala director bersama seorang jurukamera di sebelahnya .
" Bwoya ~? " Ujar perempuan itu sambil menjeling aku , rasa tak puas hati .
Alamak . Dia orang buat acting ke tadi ? Aduii mati aku.Aku terus bangun dan bow banyak kali pada director itu kemudian pelakon lelaki dan perempuan itu.
" Bi..Bi..Bian! Jeongmal Bianhae ! " Ujar aku sambil itu .
" Ya ! Tau tak betapa susahnya nak dapatkan cut yang perfect ? Tadi elok je tahu ? Tiba-tiba , kau menyibuk . " Ujar director itu sambil berjalan mendekati aku . Cis , budak sekolah jugak dia ni , berlagak pulak .
" Bian! Saya.. saya tak tahu pun tadi ." Ujar aku lagi .
" Eee.. Dahlah pergi ! " Ujar dia , memarahi aku .
Aku terus bow sekali lagi padanya dan berlari pergi . Sewaktu ku berlari , ku perasan yang lelaki tadi , matanya tertancap padaku . Dia .. kelihatan senyap .
×××
" Yah ! Mana kau pergi tadi , Eunha ? " Tanya Yerin sewaktu sahaja kelas terakhir tamat .
" Tan..Tandas ! Haa , aku pergi tandas . " Ujar aku sambil menyandang beg aku dan bangun dari kerusi lalu terus berjalan bersama Yerin ke luar kelas .
" Hai , korang ! " Tegur Yugyeom dari belakang .
" Sibuk lagi mamat ni . " Ujar aku yang makin lama makin menyampah dengan Yugyeom yang terlalu nak rapat dengan Si Yerin . Agaknya lah .
" Geez " Ujar Yugyeom padaku .
" By the way , korang berdua balik jalan kaki ke hari ni macam dulu-dulu ? " Tanya dia .
" Taklah Yugyeom . Hari ni kita orang berdua naik ufo pulak . Tahun baru biar pengangkutan pun baru , ye tak , Yerin ? " Perli aku .
" Ye , Eunha ! " Ujar Yerin lalu ketawa terbahak-bahak .
" Serius lah ! Aku tanya elok-elok kan .. " Ujar Yugyeom .
" Jalan kaki lah , apa lagi ? Huh. Rumah 1km je kut . Haa , engkau ? " Tanya aku ." Naik ufo , Eunha . "
Hehehehe , fuck betul mamat nih .
Dia perli aku balik sambil buat muka meme dia .
" Tahun baru biar pengangkutan pun baru , ye tak , Yerin? " Ujar dia lagi .
Aku terus memandang Yerin untuk melihat reaksi dan jawapannya . Dia terus buat muka cuak .
" Aku .. aku tak nak masuk campur ! Cau dulu ! "Ujar dia dan berlari sambil tersengih .
" Yah , Yerin ! Tunggu aku ! " Ujar Yugyeom sambil berlari di belakang Yerin .
" Yugyeom !! Anak setan betul kau ni , kan ! Siap kau ! Aku siat-siat kulit kau tu ! Mari sini kau ! Yah ! " Jerit aku padanya sambil berusaha mengejar nya .
To Be Continued ~~
Adakah anda setuju yang Yugyeom itu macam anak setan dalam cerita ni ? XD
YOU ARE READING
Yeojachingu
FanfictionMengisahkan tentang enam sahabat , Yeojachingu dari zaman freshman mereka di sekolah menengah sehingga lah ke zaman collage dan seterusnya ! Dibintangi oleh Gfriend , Bts , Seventeen , Got7 , Astro , IKon , Twice and more ! THANKS FOR THIS AMAZING...