Bab 4
______Beberapa minggu kemudian ,
"Baiklah kelas ! Diam ! Seperti yang cikgu cakap semalam , kita akan buat satu project untuk festival anugerah sekolah kita bulan hadapan . Dan , hari ini cikgu akan bahagikan tugas ! " Ujar cikgu Uee , selaku guru muzik kami .
" Yeayy ! " Sorak kami semua kerana excited dan mengemuruhkan lagi suasana di studio muzik itu .
" Dan .. kamu akan dibahagikan kumpulan bersama kelas .. 3 Balad ! " Ujar cikgu lagi dengan riangnya manakala kami semua terdiam .. lalu murid-murid 3 Balad semua nya mula memasuki studio itu .
Ada di antara murid kelas kami iaitu kelas 3 Pop tidak menyukai kelas 3 Balad disebabkan kebongkahan dan kebelakagakkan mereka itu yang berada di kelas A manakala kami hanyalah berada di tangga ke 4 carta sekolah selepas 3 R&B .
Dan tiba-tiba , aku ternampak lelaki dramatis yang aku nampak tempoh hari . Ya , itulah dia ! Yang pastinya , perempuan dramatis itu pun ada sekali . Disebelahnya . Sangat rapat .
Pacaran , i guess ?
×××
Cikgu mula membahagikan kumpulan .
" Jung Yerin ! "
" Ye saya ? "
" Kamu di kumpulan 3 bersama Yugyeom . Sila duduk di meja numbur 3 di sebelah sana ye . "
" Nae ~ "
Yugyeom terus berjalan menuju ke Yerin dan seterusnya ke meja 3 . Mereka tampak sangat gembira.Yelah , baru aku teringat , Yugyeom berada di kelas Balad ni dan apatah lagi apabila dia bersekumpulan dengan Yerin . Bersemangatlah mereka ni ya..
" Jung Eunbi ! " Panggil cikgu apabila tiba giliran aku.
" Ye saya , cikgu ? " Sahutku.
" Kamu di kumpulan 4 .. Bersama .. Hmm , Jeon Jungkook . Mana , Jeon Jungkook ? " Jeon Jungkook ? Siapakah gerangan itu ?
" Sini , Cikgu . " Ujar lelaki dramatis itu tiba-tiba sambil mengeluarkan tangannya dari poket yang dari tadi diletaknya lalu diangkat .
" Baiklah , sila duduk di meja 4 di hujung sana ye . "
Aku terus menuju ke sana dan duduk agak jauh sedikit dari lelaki tu . Siapa nama dia tadi ? Jeon ? Roti John ? Jungkook ? Kookies ? Pelik pelik betul nama zaman sekarang . Entah esok esok hari nama anak pun dah jadi Seungkuang .
Jungkook di tepi aku senyap sahaja dan langsung tak pandang aku . Boleh dikatakan most of all time , dia pandang meja je . Aku mengeluh berat dalam hati .
Tiba-tiba , pandangan ku tertancap pada perempuan drama yang duduk agak jauh dari aku . Dia memandang aku dengan riak muka nya yang garang lalu menjeling aku . Dia tak puas hati ngan aku ke ?
Aku ternampak name tag nya pada bajunya .
Im Nayeon
" Baiklah semua , jangan lupa ye ! Minggu hadapan , cikgu nak semua dah sedia . Markah ini dikira untuk penilaian kamu nanti . Good Luck ! " Ujar cikgu sebelum beredar .
" err . Ehem ehem . Ni nak tulis apa ni ? " Tanya aku pada Jungkook sambil menekan nekan pen hitam pada sehelai kertas yang diberi cikgu untuk diisi tajuk lagu yang akan kami perform .
Dia terus memandang aku dan terdiam .
" Ehem , hello encik takde suara . Are you there ? "
Kadang menyampah jugak dapat teammate macam ini
Nasib agak hensem . Agak je lah ." nae " ujar dia .
" oh btw , annyeong eunha ibnida " Ujar aku sambil tersenyum dan menghulurkan tangan padanya .
" Jungkook ibnida . " Ujar dia dan menghiraukan tangan aku itu . Aku terus melupakan untuk berjabat tangan dengannya .
Dan ye , dia mula balik . Asyik pandang tempat lain . Tepi sana tepi sini . Aku kat depan ni langsung tak nak dijenguknya . Othae ?
'Kring!' Loceng berdering menandakan masuk waktu rehat dan tamat waktu muzik .
Aku mengeluh berat kerana masih lagi tak dapat cari lagu .
" Jungkook besook .. " belum sempat aku habis cakap tiba tiba Im Nayeon yang menuju ke sini menyibuk .
" Yaa Jungkook , khaja . " Ujar dia sambil menarik tangan Jungkook , menyuruh dia bangun dari kerusi .
Jungkook mengangguk lalu bangun dari kerusinya . Tangannya digenggam Nayeon kuat kuat dan mereka pun berlalu jalan menuju keluar .
" Yaa jungkook ! " Ujar aku memanggilnya dan membuatkan langkah mereka terhenti . Jungkook pandang belakang iaitu ke aku . .
" Besok ... Jangan lupa . " Ujar aku yang kaku tiba tiba melihat matanya yang dibesarkan itu .
" Emm " Ujar dia sambil memberikan aku satu senyuman dan terus beredar dengan Nayeon .
Dia just senyum ke kat aku tadi ? Wow ..
Pelik betul mamat tu .
Apa aku cakap kat dia tadi eh ?
" Besok ... Jangan lupa . "
Jangan lupa apa ? Alamak ! Aduiiii lupa lah pulak nak bagitahu dia pasal training besok . Harap harap dia faham lah 'jangan lupa' tu .
" Yaa eunhaaa . Dah bincang lagu ke ? " Tanya Yerin yang datang tiba tiba dan terus mengetuk kepala aku .
" aduii ! " Marah aku padanya .
" Dah lah " Ujar aku , loya buruk dengan dia dan memberikan dia satu senyuman yang tak macam nak senyum .
" Lagu apa ? "
" Negaraku "
To Be Continued ~~
Jungkook ni cold heart ke , sombong ke or ..
malu ? hehew :3
ada cadangan lagu untuk diaorang perform bersama nanti ?
YOU ARE READING
Yeojachingu
FanfictionMengisahkan tentang enam sahabat , Yeojachingu dari zaman freshman mereka di sekolah menengah sehingga lah ke zaman collage dan seterusnya ! Dibintangi oleh Gfriend , Bts , Seventeen , Got7 , Astro , IKon , Twice and more ! THANKS FOR THIS AMAZING...