Jag vaknar av att en bekant röst pratar med någon. Jag öppnar ögonen försiktig, det är Cameron. Han pratar med en slags läkare, han ser väldigt orolig ut. Vänta! Vad gör jag här? Jag tittar runt och ser att på min mage sitter ett stort ärr. Läkaren tittar på mig och ler.
"Hejsan Heather, va bra att du har vaknat" säger hon och ler mjukt. Jag nickar.
Cameron tittar på mig med en lättad och ledsam blick. Han går fram till mig och tar min hand. Han kramar om den hårt. En liten tår faller ner från hans kind, gråter han?
"Jag ska lämna er 2 ifred" säger läkaren och går.
Cameron tittar upp.
"Jag trodde du var död.." Snyftade han. Dom sa att du inte skulle klara dig.
"Men det gjorde jag, här är jag.
Jag böjde mig fram mot honom och kysste honom, han tog emot kyssen. Hans läppar var så mjuka. Jag avslutade kyssen och log mot honom. Vi avbröts av en läkare som kom in och började berätta när jag kunde skrivas ut.Isa's perspektiv
Jag gick utanför sjukhuset och jag var orolig som bara in i den, Cameron hade följt med Heather in medan vi andra fick åka till hotellet och sova. Hur fan tänkte dom att jag skulle kunna sova efter detta?!"Åh.. Efter det här drar vi till Max eller hur grabbar?" Sa Nash plötsligt
"Vad i..Min bästa vän ligger där inne och kan vara död och du tänker på mat?! Visa lite respekt!" Fick jag ur mig.Alla tittade förvånat på mig, förutom Taylor. Han fnissa, han kom fram till mig och la händerna vid min midja.
"Jag har alltid gillat dig Isa" viskade han i mitt öra.
"Vilken otur" viskade jag tillbaka.Han skrattade lätt. Haha ja..kul.
Efter ca 10 minuter se jag Cameron komma med Heather ut från Sjukhuset. Jag rusar fram till dom och kramar om Heather."HEEEAA!!" Skriker jag
Hon kramar om mig tillbaka, Gud jag trodde hon var död eller något. Alla andra kommer också fram. Dom kramar om Hea och sedan ställer dom sig för att vänta på vad Cameron ska säga. Cameron och Hea håller hand, vänta?
"Har jag missa något?" Frågar jag Hea och tittar på deras händer och sedan på Hea igen.
"Nja, inte så mycket" skrattar hon."Okej! Nu när Heather mår bra måste vi fortsätta! Vi ska till ett nytt ställe för att leta upp vårt "offer". Vad väntar vi på? Vi drar direkt" säger Cameron och alla börjar gå mot Bilarna.
Heather's perspektiv
Vi har nu skaffat fler bilar så i en bil blir det jag, Cameron, Jack och Nash. Jag sätter mig bredvid Cameron och tar hans hand. Han tar sig snabbt ur mitt grepp och tittar ut genom fönsterutan."Vad är det?" Frågar jag.
"Inget? Måste jag alltid hålla din hand eller?" Svarar han irriterat.Wow... Den där killen har verkligen humörsvängningar. Jag flyttar mig så långt bort jag kan från Cameron.
"Nash? Kan inte vi byta plats, jag vill så gärna sitta bredvid Jack." Frågar jag honom.
"Okej." Svarar han.Jag ser Camerons ledsna blicka, ledsna och besvikna blick. Han började ju, jag tittar bort från honom. Bilen stannar och jag o Nash byter plats. Jack ler mot mig, sedan skrattar han lätt.
"Vad? Du är snygg o söt ju" säger jag.
Jag ser Camerons svartsjuka och arga blick i backspegeln. Hämnd ljuva hämnd.
Efter ca 2 timmars bilande är vi framme vid en stor galleria. Vad gör vi här?
Alla går ut, jag går bort mot Isa."Okej, eftersom ni tjejer knappt har några kläder, in o köp eller vad man säger. Vi betalar." Säger Cameron uttråkat.
Alla tjejer tittar på varandra sedan springer vi in raka vägen till första affär vi ser. Killarna kommer lite senare. Nu ska jag göra Camerons lite sotis. Jag ser Jack komma och tar snabbt upp en bh med spets och visar honom den.
"Ska jag köpa denna?" Säger jag sexigt.
Han ögon fastnar på bh:n sedan nickar han.
Jag ser Camerons arga blick. Jag flinar för mig själv och fortsätter hitta kläder. Plötsligt tar någon tag i min arm och drar med mig in till ett omklädningrum. Det är Cameron.. Oo han är arg."Vad gör du?! Först vill du ha mig sen Jack?" Säger han.
"Ja? Du vill ju inte ha mig så?" Svarar jag.
" Klart jag vill!" Säger han.
" Det i bilen då? Har du redan glömt?"
"Men kom igen Heather" säger han sedan attackerar han mina läppar.
Jag tar emot kyssen som blir mer intensivare och går över till hångel. Okej.. Jag vill bara ha Cameron.~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Hello Darlings!
Från och med nu kommer jag kalla Heather för Hea ibland, bara så ni vet vem Hea är o så hahhah😂 Men hoppas du gillade kapitlet❤️❤️
Xoxo ❤️
YOU ARE READING
Badboys Isn't My Type
FanfictionHeather är 17 år gammal och påväg hem från en fest när hennes liv vänds upp och ner. Hon blir kidnappad. Deras uppgift är egentligen att döda henne. Men efter ett tag.. vad händer när hon börjar bli bra vänner med alla i gänget. Och när hon får käns...