#22#

311 43 8
                                    


   Mindenki tudja, hogy közeleg az év vége, mármint a suli vége. Persze jönnek a vizsgák, felmérők, mindenki javítani szeretne és a legtöbben kétségbe vannak esve, hogy nem lesz meg az év végi jó átlag. Ez mind természetes. Én, tanulnom kéne románt. Persze a "kéne" szón van a hangsúly, mert most is, ahelyett, hogy azt tanulnám, hogy mi is tulajdonképpen a ballada,  románul balada ( ejtsd: báládá ), ezt íróm. Azt hinné az ember, hogy ha magyarul tudod a ballada jellemzőit, akkor románnál mi is a probléma? Hát igen, na csak a román tanárnőm valahogy úgy gondolkodik, hogy " Ezek a magyar kultúrátlan kölyköknek nincs szókincsük, jön a vizsga és nem lehet azt, hogy az én tanítványaim ne menjenek át. Nem baj, feladok nekik az egész tankönyvet, hogy szóról szóra megtanulják, aztán iratok belőlük, lerontom mindegyikük médiáját és  elveszem az önbizalmukat, mert akkor egészen biztos, hogy tanulnak majd a vizsgára. De ne legyen  már olyan könnyű dolguk, belerakok az elemzésekbe egy csomó komplikált szót, amit még én se értek, hogy még ezzel is megnehezítsem a dolgukat. " Biztos vagyok benne, hogy mindenki ismer egy ilyen vagy egy hasonló tanárt. Szóval az én tanácsom az, hogy ne magolni próbálj, már ha nem muszáj, mert akkor magolj csak nyugodtan, hanem megérteni is. Napi bölcsesség: az év vége jó nagy szopás. Az év kezdés és a félév is, de az év végére nincsenek szavak. Minden nyolcadikosnak sok sikert kívánok a vizsgához! A tizenkettedikeseknek már mindegy Magyarországon, de a többinek, akik még nem érettségiztek, azoknak is! Hajrá!!!!

Napi bölcsességWhere stories live. Discover now