Jag vaknade 6:20 av mitt alarm, började med att ta på mig blåa jeans, ett svart linne och en rosa hoodie.
Sminkade mig med foundation, mascara och en rosa ögonskugga. Håret fick bli hängades med lite upp puffning och hårspray.
Jag gick ut en snabbis med Pyro och sen gick jag till badrummet. Borstade tänderna och gick på toa.
Klockan stod på 7:51 när jag gick emot skolbyggnaden. Flera elever gick redan runt och försökte hitta till sina skåp. Jag hade fått skåp 13, samma som mitt rums nummer.
Jag gick in i klassrummet, vi skulle ha svenska.
- Hej allesammans, jag heter Emma Danielsson och är er svenska lärare. Är det någon som ska plugga högre svenska? Sa våran lärare när lektionen började.
Jag räckte upp handen. Svenska och Engelska skulle jag läsa i en högre "level".
Det var tre andra som också räckte upp handen.
- Okej, ni kommer få läsa med 2orna då. Gå till klassrum EH3. Sa Emma och jag, en till tjej och två killar började gå emot EH3.
Vi skrattade och pratade på vägen. Skön att ha schysta klasskompisar iallafall.
Linus, som en kille hette, knackade och öppnade dörren och vi klev in. Erik satt där inne, han satt bredvid en super söt tjej.
Erik kollade emot mitt håll, såfort han såg mig kollade han bort.
Jag satte mig bredvid Hampus. Han var snygg. Blond med kristallblå ögon.
- Ni ska börja med att skriva noveller i år, sa vår lärare Katrin. Den ska handla om kärlek eller en känsla. Och dom ska vara klara om två veckor, minst 4 sidor, max 10.
- Vad ska du skriva om? Undrade Hampus
- Kärlek, du?
- Känsla. Jag är inte så bra på kärlek, haha.
Lektionen gick snabbt, jag hade börjat skriva om en kille som hette Nic. Han bodde i USA med sin pappa. Han skulle flytta till Bulgarien och han trodde allt var skit tills han träffade en tjej vid namn Todorka.
När lektionen var slut skulle vi ha musik. Vi skulle sätta ihop två låtar till en. Den uppgiften skulle vara klar nästa vecka. Hur tänkte dom där?
Skolan slutade 12:30. Så då gick jag till internatet och bytte om till springkläderna.
Pyro fick följa med. Vi sprang runt skolan en gång till. När vi sprang förbi fotbollsplanen stannade vi. Erik, Rikard, Ellis, Simon och tjejen Erik suttit med förut stod och rökte varsin ciggarett.
Jag stannade och kollade dom i 10 sekunder, låtsades som att Pyro skull få kissa. Sen sprang jag förbi dom.
Jag kände blickarna i nacken. Det var obehagligt. Usch.
Det var torsdag. Klockan var 13:45. Jag var inte hungrig, det var jag sällan. Jag var inte trött, jag var bara uttråkad. Så jag började med musikuppsatsen.
Jag valde att sätta ihop Reload och How do I breath. Jag skulle använda musiken till Reload till How do I breath's lyrics.
- It feels so different being here, I was so used to being next to you
Life for me is not the same, theres no one to talk to
I don't know why I let it go too far, starting over it's so hard
Seems like everywhere I try to go I keep thinking of you
I just had a wakeup call wishing that I never let you fall
Baby you are not to blame at all when I'm the one that pushed you away
Maybe if you knew I cared youdve never went nowhere
Girl I should have been right there -
YOU ARE READING
Smiling Tears
RomanceAmelia ska börja på musikgymnasium Norr om Stockholm, 8 timmar ifrån hennes hem i Skåne. Där lär hon känna Ellis, enligt Amelia, världens bästa. Och även Erik, snygg-Erik. Han har redan flickvän, Isabella, hon sjunger minst lika bra som Amelia. Hu...