- Vakna, vi ska åka nu. Hörde jag mammas röst säga medans hon puttade lätt på mig.
- Mamma det är fortfarande mörkt ute..
- Klockan är 2:30. Du måste vakna om du ska hinna till skolan i tid. Du får sova i bilen. Vi måste åka om en halvtimme. Skynda dig nu.
Jag började med att äta frukost, det vanliga. En rostad macka och ett glas apelsinjuice.
Sen tog jag på mig ett vitt linne med en svart-guldig Adidas tröja över och svarta jeans som var trasiga vid knäna.
Jag borstade igenom det blonda håret. Sminket var enkelt, mascara, lite foundation och rosa ögonskugga.
- Amelia! Skynda dig nu.
- Jag kommer. Har du rastat Pyro?
- Ja. Men vi kommer vara tvungen att stanna på vägen så han får göra ifrån sig. Kom ihåg att du måste gå ut med honom på rasterna. Han är bara en valp.
Pyro var en liten schäfer. 8månader. Han var rumsren och kunde lite trix redan. Väldigt skönt när han skulle följa med mig och bo på internaten med mig.
Prick klockan 2:47 satt vi i bilen på väg emot norra utkanten av Stockholm. Mamma och jag bodde i Skåne.
- Hur känns det? Är du nervös? Sa mamma och puttade lite på mig.
- Nej. Låt mig sova nu. Sa jag irriterat och satte hörlurarna i öronen.
Låten "Just a dream" var på och jag sjöng tyst med tills jag somnade.
- Amelia vakna, vi är framme nu. Sa mamma och jag kollade upp försiktigt, solen var uppe och en stor skola bredde ut sig framför ögonen.
Vi gick direkt till mitt rum, det var inträtt sen förra gången vi var här, nu skulle jag bara packa upp alla kläder och Pyros saker.
När allt var klart stod mamma med utsträckta armar och inväntade en kram.
- Ha det bra nu gumman. Jag måste hem och fixa. Älskar dig. Sa hon och vi kramades en stund innan hon gick emot bilen.
Nu var jag ensam.
~~
VOUS LISEZ
Smiling Tears
Roman d'amourAmelia ska börja på musikgymnasium Norr om Stockholm, 8 timmar ifrån hennes hem i Skåne. Där lär hon känna Ellis, enligt Amelia, världens bästa. Och även Erik, snygg-Erik. Han har redan flickvän, Isabella, hon sjunger minst lika bra som Amelia. Hu...