Simtävling.

251 26 6
                                    

Lördag, dags att bada.

Jag hade inte visat mig i badkläder på länge. Dom tre senaste somrarna badade jag endast själv i vår egna mini sjö som låg inåt skogen. Och solade bara på vår balkong där ingen kunde se.

Jag, Peter, Ida, Ellis, Hampus, Walter, Erik, Eriks nya flickvän Olga, Niklas och Ellis "ragg" Johannes tog bussen till badhuset direkt efter middagen och vi splittrades upp direkt efter att vi betalat inträdet. Jag hade tagit fram min snyggaste bikini, en rosa bandeau med svarta pärlor och stenar i en cirkel i mitten.

- Är ni klara? undrade Ida

- Nej, jag är Ellis, skrattade Ellis

Vi suckade retsamt och gick in till badhuset.

- Där är ni! sa Walter när vi kom in

Vi alla dök i och började simma runt, skrattade, dränkte varandra och skrämdes.

Hampus och jag klättrade upp för stegen efter ett tag och satt bara och pratade om allt mellan himmel och jord.

- Du hade rätt, sa han plötsligt

- Med vadå? sa jag förvånat

- Din kropp, den är... Snygg, skrattade han och kollade ner i marken

- Din ser inte heller så dålig ut, skrattade jag. Han hade muskulösa armar och 6-pack på magen.

Hampus kollade upp, log emot mig, och innan jag visste ordet av det fick jag en kyss. Jag besvarade den och vi kysstes tills en badboll kmo flygandes emot oss.

- Sorry, såg er inte! skrattade Olga

Jag suckade och ställde mig upp.

- Jag hoppar i igen. sa jag och gick mot trampolinen.

- Ska vi tävla Amelia? hörde jag en välkänd röst bakom mig, Eriks.

- I vadå? jag vände mig om och kollade in i hans fina ögon

- Stilhoppning, dom andra får bedömma ett hopp ner!

- Du vet att jag kommer vinna va? skrattade jag

- Vi får väl se. sa han och gick före mig upp för stegen.

- Vinnaren bjuder på en mcDonalds dejt? sa Erik tyst så ingen annan skulle höra

- Visst.

- Hörrni! Ni får vara dommare, jag och Amelia ska tävla vem som gör snyggast hopp! halvropade Erik och alla simmade till kanten av basängen och betraktade mig och Erik.

- Damerna först, la han sen till

Jag suckade emot hans försök att vara artig och gick förbi honom på trampolinen. När jag hoppade ner så gjorde jag en volt och sen dök den sista biten ner.

- Wow, hörde jag Eriks röst när jag kommit upp igen.

- Jag sa ju att jag gått på simning... skrattade jag och Erik gick fram till trampolinen, gjorde världens "bomben" så det skvätte flera mil!

- Erik! hörde jag "domarna" säga.

- Äsch, Amelia vann. sa Erik

Jag simmade fram till honom, viskade "Hämta mig 16:00 på onsdag" innan jag tryckte ner hans huvud under vattnet.

___________

Klockan var 12, jag, Ellis och Ida väntade in killarna.

Efter bara några minuter gick Niklas, Peter och Walter in genom dörren.

- Sena. Sa Ida irriterat

- Förlåt, Erik höll oss kvar på engelskan.

Only half a blue sky

Kinda there - but not quite

I'm walking around with just one shoe

I'm half a heart without you

I'm half a man - at best

With half an arrow in my chest

'Cause I miss everything we do

I'm half a heart without you

----

Förlåt för att jag inte skrivit. Men ska försöka komma igång med det. Har ingen motivation just nu + måste träna till Allsvenskan i hoppning(!!) men vi ses i nästa avsnitt!

/Linnsan1998

You've reached the end of published parts.

⏰ Last updated: Jan 29, 2014 ⏰

Add this story to your Library to get notified about new parts!

Smiling TearsWhere stories live. Discover now