Jag kollade på min iPhone 5 vad klockan var. 11:37. Skolan skulle inte börja försen imorgon, men vi skulle mötas i matsalen för namnupprop 11:45.
Jag kollade mig i spegeln och försäkrade mig om att sminket och håret låg som det skulle. - Perfekt.
Jag började gå emot den stora matsalen och såg flera killar och tjejer vara där. Jag verkade vara sist, för alla kollade på mig när jag gick in.
Jag hatade att vara ensam, inte veta vem jag skulle prata med, inte veta vem jag kunde lita på.
- Hej och välkommen klass 1MU. Sa en kvinna i 50års åldern när jag hade satt mig ner.
- Jag heter Maria Lindqvist och är eran klassföreståndare under dessa tre år ni ska gå här. Fortsatte hon
Hon pratade en stund, kollade så alla 21 eleverna var på plats och gav ut scheman inför läsåret.
- Nu ska ni få vänja er vid internatet eller gå hem. Om ni inte har något att göra kan ni gå till Ungdomsgården. Den har öppet mellan 14:30 till 22:30 på måndagar, onsdagar och fredagar. Sa Maria
Alla i klassen mumlade fram lite "okej" och sen gick alla ut ifrån matsalen.
Jag gick direkt in i mitt rum på internatboendet.
Jag satte på min stereo och började sjunga med i låten "Don't Wake me up".
När låten precis slutat knackade det på dörren.
Jag gick försiktigt dit och öppnade.
En kille med brunt hår och blåa ögon.
- Hej. Du är ny här va? Sa han
- Ja.. Sa jag fundersamt
- Jag går andra året, ska du till Ungdomsgården ikväll?
- Nej, tror inte det. Sa jag och tog bort en slinga som kommit i ansiktet.
- Okej, jag heter iallafall Erik om du ska dit. Sa killen och gick
- Random.. Sa jag tyst och stängde dörren till mitt rum
Jag satte på "Just give me a reason" av Pink och höjde volymen lite.
Sen gick jag fram till spegeln och satte upp håret i en hög tofs.
- Jag kanske ska gå till gården iallafall.. Sa jag och kollade på klockan. 13:57.
Pyro visade tydligt att han ville ut. Så jag bytte kläder till mina spring/tränings kläder och tog på honom hans svarta läderhalsband med ett svart nylon koppel och öppnade dörren.
Han skyndade ut och jag låste dörren efter oss.
Jag sprang i ungefär 15 minuter en sväng runt hela skolans område. Det var verkligen gigantiskt!
Pyro sprang fint bredvid mig. Jag stannade 3 gånger ifall han ville göra ifrån sig, sen var det full rulle hela vägen.
När jag kom tillbaka var klockan 14:18.
Jag duschade en sväng och bytte kläder till dom jag hade haft innan fast med svarta jeans shorts istället för jeans.
När jag var helt klar var klockan 15:02.
Jag bestämde mig för att gå till Ungdomsgården.
Där inne satt flera ungdomar, tror runt 24-30 stycken.
Jag gick runt och satte mig tillslut i en beige lädersoffa där det även satt 4 andra personer.
Dom kollade på mig, kollade bort och
började prata med varandra igen.
Jag brydde mig inte, jag var van.
STAI LEGGENDO
Smiling Tears
Storie d'amoreAmelia ska börja på musikgymnasium Norr om Stockholm, 8 timmar ifrån hennes hem i Skåne. Där lär hon känna Ellis, enligt Amelia, världens bästa. Och även Erik, snygg-Erik. Han har redan flickvän, Isabella, hon sjunger minst lika bra som Amelia. Hu...