"Yuju_yaaa ! Please ! Makin lama makin menjadi perangai kau Yuju ! Aku muak tahu tak ! Wth you are hah ?!"
Suara yang agak lantang di telinga membuatkan air mata nya mengalir perlahan. Hati tak payah cakap . Tahan perlahan-ii dari api kemarahan.
"Hey Wooshik .. Who is the one change right now ? Huh? Apa dia ? WTH ?? Yaaaaarhh , ahahahahaha , this is really too much for me . Yaarhh , (mengelap air matanya) dengar nii . Aku yang patut tanya sape yang berubah dalam hal nih sekarang . Please , dont blame me as the one fault here . please , tolong heh , kau sedarlah sikit . Siapa yang tak ambil berat ? Huh ? (menolak dada lelaki itu) Aku tanya kau , siapa yang tipu siapa ? Huh ! Siapa yang buat khianat sekarang nihh ! Huhh! Yes , Aku nak stop here . You ! And me! No more okayy ! You ! Get lost !!"
Wooshik kelihatan sedikit terpinga . Huh , memang makan dalam apa yang diluahkan Yuju dihadapannya tadi . Too much this guys .
'Wooshik out of the list' - Yuju.
_________________________________________"In my head .. i can see you all over in my head , you just sceraming ohh , in my head .." A song from Jason derulo .
"Aigoo! Dia boleh relax dengar lagu , baring-ii macam beruang kenyang pulak . Ehh bro nihhh" Wooshin mendekati figura yang sedang baring di tengah-ii studio .
"YARH BROTHER"
"Aishhhh , terkejut aku lah broo!" Youl seperti terarus eletrik sekejap . Dilus lembut dadanya. Mana taknya , bukak mata ada muka menonjol depan mata . Makaikkk , seghammm xD
"Hah tahu kau tekejut . Weyh , kau ni kann . Baru practise sekejap dah melepak macam nihh . Weyh pleaselah , show kau dah dekat nihh . Counting days broo ." Wooshin memetik jari dihadapan Youl . "Ehh kau , petik-ii jari pulak . Sape bos sekarang nihh . Hergh . Aku tahulah show dah dekat . Aku nak baring kejap je .. kejap je .." Youl kembali membaringkan badannya. Tangannya disilang dibawah kepala . "Yaish , kau nie kann . Heyy broo" "Emm?" "Kau jangan risau pasal omma. Aku ada ." "Mana kau tahu?" "Macam aku kenal kau semalam ekk? Gwaenchana .. selagi aku ada. Aku boleh jagaa . Kau just fokus on this career . Kau kena ingat , kau dah sejauh nihh . Fikir apa yang kau usahakan dulu . Susahnya macam mana . Buktikan kejayaan kau pada omma. Arasso??" wooshin menoleh ke belakang . "Kau kalau tak bebel tak sah broo . Yelah yelah , aku bangun hehh!" Youl merenggangkan badannya .
"Aku kena buktikan . Nareul haseulhaseo! Chayokkk !" - Youl .
________________________________________"Yuju , kau kena checklist semua option yg dah list dalam document nihh , then serah bos macam biasa okey!" "Aigoo jinjjaa , belambak dah kerja aku nihh T_T , huaargghh" Yuju menyandar kasar . "Tulahh , sape suruh cuti semalam . Kann dah kena . Bluerkssss!" Hyerim melarikan diri. "ehh budak nihh! Aku dikenakan balik! Haishh , lama tak makan buku tebal aku nihh tau . Ahhhh! Stressnyaaa! Hal semalam cukup ahh , tambah lagi . Haishh bos nihh ! Mogok kanggg hahh" Yuju tak henti membebel . XD
"Haih stressnyaa! (Bersandar pada kerusi) tak guna punya wooshik! Napeun namja! Memang salah aku bercinta dengan kau. Ergh! Andwaeee!! T_T . Tak puas hati betul dia boleh salahkan aku! Jinjjaa!" Yuju mencapai telefonnya. "Haish , tak habis berita pasal penyanyi nihh tau! Pepagi cerita pasal dia jehh . Hmm , nak kena langgan blog lain kangg" scrollllll ♡
'The Star - The Show of Yeol"
"Bos , nihh dokumen yang saya dah check semuanya. Settle!" Yuju meletakkan dua keping fail . "Okey good. Ouh Yuju , saya nak bagi tahu awak something" "em? Apa diaa cik bos?" "Awak akan ditugaskan ke set utama iaitu bahagian pementasan show . Hujung bulan ni , Ours company , TOP Media akan mengadakan solo show , em.. tak silap saya artis bulan nih Cik Yeol ." 'Uhk? Yeol? Macam berita yg aku scroll tadi. Erghh' "So , awak akan bertugas di bahagian pementasan serta di set photoshoot. Okey?" "Ouhk, baikk baikk . Saya akan usaha sebaik mungkin" "Okey , awak tetap konsisten! Terbaik! Okeyy , terima kasih yee" "ouhk okeyy okeyy boss"
"Yuju!!" "Omo! Hyerim, kau pon baru nak balik ke?" Yuju membetulkan beg galasnya. "Ouhk, haah . Jom turun sama-ii!" Hyerim menarik lengan rakan sekerjanya itu. Erg , sedap je tarik xD
"Weyh Yuju! Aku dengar kau akan ditugaskan kat set pementasan. Betul kee!" Hyerim beriaa . "Ouhk , cepat betul berita tersebar . Lahaiiii . Hah , aku kena tugas kat sana hujung bulan nihh." Yuju selamba . "Waaaa daebakk!!" "Asal pulak" "yelah ! Kau tahu tak ! Dapat lah kau jumpa artis henshemmm tuh T_T !" "Err , sape ekk namanya" "Ish kau! Lupa plakkk! Yeol lahhh! Kau tak tahu ke!?" "Err" Yuju menggeleng halus. "Yarhh neo! Jinjja! Dia terkenal tahu tak! Aduhaii , syarikat naungan tau tempat kita kerja , tu pon kau tak tahu . This is fantastic. Huuuuuu -_-|| " "Hahahahahahahaha" Yuju tergelak . "Ehh , pehall??" "Kau kalau bercakap , macam yek yek betul . Muka kau lawak habis xD !" "Yaish jinjjaa! Weyh tunggulah ! Asal? Muka aku berkedut ke?? Aigooo O_o "
"Tak kisahlah tukar tempat bertugas pon , asalkan ianya tak menyusahkan! And of course boleh lupakan Wooshik! Napeun namja! Ergh!!"
To Be continue シ
Holla readers , heyy , janglah ngeluh baca tau . Baru first ep nihh . Sajee kasi yang biasa-ii dari luar biasa xD Aii klu create story first-ii mmg tk extreme , tu pon sebab kureng idea . Tapi korang tunggu , ep 2 sah gempak! Tak cayeeeee? Keep wait and keep read tau !!! ♥
Jangan lupa vote & comment ! Kalau ada sebarang complaint just leave in the cmmnt kayy , Aii respond nanti tau ♡♡♡ Lebiu ♥
YOU ARE READING
THE MOONSTAR
Fiksi PenggemarMengisahkan dua dunia yang berbeza antara kisah hidup The Moon & The Star ♡ Story yang mengisahkan tentang Youl yang mengejar impiannya untuk menjadi seorang penyanyi yang popular dimana membawa warisan ayahnya , seorang penyanyi balada yang amat te...