MAJLIS PERKAHWINAN
"Kang Eunji, sudikah awak menerima Seok Jin sebagai suami awak, pasangan sehidup dan semati?"
"Nae" jawab Eunji sambil memancarkan senyumannya yang menyinari seluruh gereja.
"Seok Jin, sudikah awak menerima Kang Eunji sebagai isteri awak, pasangan sehidup dan semati?"
"Saya terima"jawab Jin sambil merenung wajah Eunji.
"Jin, you may kiss the bride"
*Eunji blush*
Jin merapatkan mukanya pada Eunji.
3 INCI !
2 INCI !
1 INCI !DAN......
"Eunji, bangun!" jerit eomma Eunji.
"Eh" Eunji tersedar dari tidurnya.
"Nae,eomma. Hisshh....mimpi rupanya" rungut Eunji.
Eunji melihat jam miliknya di atas meja sebelah katil.
"Mwo? Dah lambat !" Eunji terus bangun dan mencapai tualanya lalu masuk ke dalam bilik mandi.
DI RUANG TAMU
"Good morning, eomma"sapa Eunji.
"Good morning, Eun"jawab eomma.
"Eomma, appa mana?"tanya Eunji sambil melihat eommanya yang sedang menonton televisyen sorang2.
"Appa kamu dah pergi kerja."jawab eomma.
Eunji ialah anak kedua dalam keluarganya. Dia tinggal bersama appa dan eommanya. Eunji ade seorang abang yang sedang belajar di Jepun.
"Eomma, Eunji pergi sekolah dulu" Eunji memakai kasut sekolahnya lalu keluar dari rumahnya.
"Nae. Hati-hati."balas eomma.
DI BUS STOP
" Hisshh..mana bas ni? Aku dah lambat dah ni" rungut Eunji.
Selepas beberapa minit, bas pun tiba. Eunji pun menaiki bas tersebut.
[ SKIP ]
DI BANGTANS HIGHSCHOOL
"Huhh.. nyaris sempat sampai sekolah kalau tak, komfem kena tahan dengan pengawas. Baik aku masuk kelas sekarang"bebel Eunji sorang-sorang.
Semasa menuju ke kelas 15A-1, Eunji ternampak Jin yang sedang menjalankan tugasnya.
Jin ialah ketua pengawas Bangtans Highschool, pandai dan murid kelas 16A-1. Eunji suka padanya sejak dari sekolah rendah lagi. Jin merupakan namja pujaan semua yeoja di Bangtans Highschool.
"Omo...Jin sunbae"kata Eunji dan cepat-cepat menyembunyikan dirinya di sebalik dinding.
Jin pula mencari-cari kelibat siapa yang memanggilnya tapi tidak nampak sesiapa pon.
Jin pon berlalu dari situ.
"Yaa..Eunji.Kau dah melepaskan lagi peluang kau nak bercakap dengan Jin sunbae" rungut Eunji seorang diri.
Yup..sebenarnya Eunji pernah cuba untuk bercakap dengan Jin tapi....
[Flashback]
Sewaktu Eunji ditahan oleh Jin sebab datang lambat.
"Nama sapa?"tanya Jin.
*Eunji membisu kerana malu*
Jin melihat nametag yang Eunji pakai dan menulis nama Eunji di dalam buku catatannya.
Eunji hanya mendiamkan dirinya sahaja.
"Kelas ape?"tanya Jin sekali lagi.
Semasa Eunji nak bersuara ,seorang yeoja menghampiri mereka dan memotong ayat Eunji.
"15A-1"jawab yeoja tersebut.
"Eh.. Chorong.."sapa Jin.
"Annyeong oppa" jawab Chorong.
"Oppa, jom teman kan Chorong pergi kantin jap"ajak Chorong dengan nada comel + ngada + gedik.
"Ok tapi oppa tengah bertugas ni" jawab Jin
"Ala...jomlah..."pujuk Chorong .
"Ok..jom... Eunji awak boleh masuk ke dalam kelas sekarang"jawab Jin.
Belum sempat Eunji menjawab ayat itu, mereka sudah meninggalkannya.
'Hishh..meluat betul aku tengok Chorong tu' kata Eunji di dalam hati.
Chorong ialah penolong ketua pengawas,pandai dan murid sekelas dengan Eunji, 15A-1. Chorong merupakan yeoja yang paling cantik and jadi pujaan namja kat sekolah Bangtans Highschool.
[ End of flashback]
Tiba-tiba dua orang yeoja menegur Eunji.
"Yaa...Kang Eunji..Annyeong.." sapa dua orang yeoja tersebut.
"Bomi.. Hayoung...Annyeong.."jawab Eunji sambil melambaikan tangan ke arah mereka.
"Apa kau buat kat sini? Kenapa tak masuk kelas lagi"tanya Bomi."Yah..Tanya la satu- satu.."jawab Eunji.
"Hehehe..Mian" balas Bomi.
"Aku datang lambat, lepastu nyaris terserempak dengan Jin sunbae"kata Eunji.
"Mana?"tanya Hayoung yang mula gelisah.
"Dah pergi dah"jawab Eunji dengan muka tak boleh blah.
"Huh..nasib baik"kata Hayoung dengan leganya.
"Dah-dah... jom masuk kelas. Kajja" Bomi menarik tangan kedua-dua sahabatnya.
Untuk pengetahuan semua, Eunji,Bomi dan Chorong merupakan bff sejak dari sekolah rendah lagi. Mereka bertiga dah macam adik-beradik dah.
SAMBUNG..
Annyeong..ni merupakan ff first author tulis.. mian klu ff ni x berapa best sangat..hope semua seronok baca ff first author ni walaupon baru first part..
KAMU SEDANG MEMBACA
(Hiatus) I LOVE YOU [SUGA × EUNJI]
HumorFf ni berkisahkan persahabatan antara Suga dan Eunji yang telah mengharungi detik gembira bersama-sama dan menyebabkan kedua-duanya mempunyai perasaan antara satu sama lain... Apa yg akan berlaku pada persahabatan mereka??? Nak tahu lebih lanjut bac...