"Arghhh!!! Rungsingnya aku!!!" jerit Eunji sekuat-kuatnya sambil berdiri di atas kerusi yang terdapat di situ.
"I HATE YOU, SUGA! I HATE YOU!" jerit Eunji sekali lagi.
"Woi, dah puas dah kau menjerit. Bising tahu tak! Aku nak tidur pon tak senang" kata Suga yang tiba-tiba muncul di belakang Eunji.
"Eh, awak. Apa awak buat dekat sini?" tanya Eunji + malu.
"Aku dah cakap kan tadi" jawab Suga sambil berjalan ke arah Eunji.
"Ouh...Mian, saya pergi dulu" kata Eunji dan terus berlalu dari situ.
Tiba-tiba , Suga menarik tangan Eunji dan menyebabkan Eunji tersentak.
"Su...Suga..." kata Eunji yang terkejut dengan tindakan Suga itu.
"Hmm..." jawab Suga.
"Tangan awak"
"Ouh...Mian" kata Suga dan terus melepaskan tangan Eunji.
"Gwenchana" jawab Eunji.
"Hmm...Eunji..."
"Yup"
"Sebabkan engkau dah ganggu aku tidur, kau kena teman aku kat sini" kata Suga.
"Apa? Ta...tapi saya..." jawab Eunji.
"Tak ade tapi-tapi. Sebabkan kau aku terjaga, jadi kau kena kena teman aku sebagai ganti maaf kau dekat aku" kata Suga.
"Hmm...baiklah" jawab Eunji dengan nada yang sedih.
Mereka pon duduk di atas kerusi yang disediakan di situ. Eunji memang rasa ganjil sangat sebab dia terpaksa duduk di sebelah mamat poyo ni a.k.a Suga. Suasana menjadi senyap seketika. Tiba-tiba Suga memecahkan kesunyian itu.
"Eunji, engkau memang marah sangat-sangat ke kat aku?" tanya Suga.
"Eh, tak adelah. Mana ada saya marah kat awak" jawab Eunji sambil menggelengkan kepalanya.
'Hishhh...mesti dia dengar apa yang aku jerit tadi. Habisla aku' kata Eunji di dalam hati.
"Engkau tak payah la nak tipu aku. Aku tahu kau tak suka aku dan kau jugak marah dekat aq sebab bagi kau banyak sangat kerja kan?" kata Suga lagi.
"Eh..tak ade lah. Saya lagi suka awak beri saya kerja. Sekurang-kurangnya masa saya dipenuhi dengan buku bukan benda lain" jawab Eunji dengan riak muka gembira yang dibuat-buatnya.
"Habis, yang kau terjerit-jerit tadi tu pulak, apahal? Kau jerit kau benci aku. Betul kan?" soal Suga.
"Eh...mana adalah. Awak salah dengar kot"
'Habislah aku' bisik Eunji di dalam hati.
"Dahlah, tak payah nak tipu aku. Aku tengok muka kau pon aku tahu kau tipu. Mianhae" kata Suga sambil pandang Eunji.
Eunji yang terkejut dengan apa yang Suga cakap terus memandang Suga dan now, mereka bertentang mata. Keadaan menjadi sunyi seketika. Selepas mereka bertentang mata selama beberapa saat, Eunji tersedar. Dia terus memalingkan wajahnya. Suga yang jugak tersedar turut memalingkan wajahnya.
"Mian" kata Suga.
"Gwenchana" jawab Eunji.
"Ermm...Suga, saya balik kelas dulu ya"kata Eunji.
"Hmm..baiklah" kata Suga.
Eunji pon berlalu pergi dari situ meninggalkan Suga.
Keesokkan harinya,
DI KELAS 16A-5
Eunji mencari Suga di dalam kelasnya tetapi malangnya tiada. Dia pon menanya kawan baik Suga , iaitu Jungkook dan Jimin yang kebetulan mahu masuk ke dalam kelas mereka.
"Sunbae! Sunbae kawan Suga, kan?" tanya Eunji.
"Eh...Eunji. Kitaorang pon tak nampak dia"jawab Jungkook.
"Ohh. Gumawo" kata Eunji lalu pergi dari situ.
"Ermm...Eunji ah!" panggil Jimin.
"Wae?" tanya Eunji.
"Ce ko try cari dia kat atas bumbung sekolah, mungkin dia kat sana" kata Jimin lagi.
"Ouh... gumawo"jawab Eunji.
"Cheonma" balas Jimin dan terus masuk ke dalam kelasnya.
Semasa dalam perjalanan ke bumbung sekolah, Eunji ternampak Jin dan Chorong dan mereka seperti berbisik tentang sesuatu. Eunji pon terus ikut mereka kerana ingin mengetahui apa yang berlaku antara mereka. Akhirnya Eunji tiba di kolam renang yang menjadi tempat Jin dan Chorong berbincang tentang sesuatu. Eunji pon menyorok di luar di sebalik pintu bilik persalinan manakala Jin dan Chorong berada di dalam bilik tersebut.
SITUASI JIN DAN CHORONG
"Oppa! Macam mana ni? Siapa yang nak jaga dia? Macam mana kalau orang lain dapat tahu apa yang kita lakukan? Oppa, macam mana?" tanya Chorong yang kelihatan sedikit gelisah kepada Jin.
"Chorong, bertenang. Ok. Tiada siapa akan tahu kalau kita tak buka mulut. Kita akan jaga dia sama-sama,ye. Oppa akan bertanggungjawab" kata Jin sambil tangannya mengusap rambut Chorong.
"Nae, oppa. Chorong percayakan oppa" jawab Chorong.
"Dah, jom balik kelas" ajak Jin.
"Kajja" jawab Chorong.
Eunji yang melihat mereka ingin keluar dari bilik itu , terus kelam-kabut mencari tempat persembunyiannya. Tapi malangnya tiada dan tidak sempat untuk dia lari. Dia pon mendapat idea setelah melihat kolam di depannya. Eunji terus berlari ke kolam dan terjun dengan perlahan-lahan.
"Oppa! Oppa dengar tak? Macam ada orang berlari" kata Chorong.
Jin terus keluar dari bilik itu dengan segera dan melihat sekelilingnya. Dia berjalan ke kolam diikuti Chorong. Mereka pon berhenti betul-betul di atas tempat Eunji bersembunyi di dalam kolam. (Klu x faham apa yg author tulis, faham-fahamkan jelah)
"Tak ada siapa pon. Chorong salah dengar kot" kata Jin.
"Ermm..mungkin jugak. Jomlah oppa balik kelas" kata Chorong.
"Hmm..jom" jawab Jin.
SITUASI EUNJI
'Bilalah dorang nak pergi ni?' kata Eunji di dalam hati sambil menahan nafasnya. Dia cuba bertahan di dalam air itu dengan menahan tangan nya di dinding kolam supaya mereka tak nampak dia. Setelah beberapa minit, mereka pon pergi. Eunji yang x dapat tahan, akhirnya rebah di dalam air.
(Ni contoh gambar kedudukan eunji dalam kolam tu)
Tiba-tiba...
BERSAMBUNG...
Annyeong..readers sekalian...mian sebab author update ff ni lambat...maklumlah kebelakangan ni author sibuk cikit....and mian jugak klu part ni x berapa best...so, author harap korang yang baca ff ni bukan sekadar baca je...tolonglah vote sekali ye...
C'est tout pour maintenant. Au revoir..
KAMU SEDANG MEMBACA
(Hiatus) I LOVE YOU [SUGA × EUNJI]
HumorFf ni berkisahkan persahabatan antara Suga dan Eunji yang telah mengharungi detik gembira bersama-sama dan menyebabkan kedua-duanya mempunyai perasaan antara satu sama lain... Apa yg akan berlaku pada persahabatan mereka??? Nak tahu lebih lanjut bac...