Untuk pengetahuan semua,Eunji,Bomi dan Hayoung merupakan bff sejak dari sekolah rendah lagi. Mereka bertiga dh macam adik-beradik dah..
DI KELAS 15A-1
Seperti biasa, semasa cikgu tiada dalam kelas,semua murid mengambil kesempatan untuk bersembang, bergosip dan lain-lain. Manakala Eunji, Bomi dan Hayoung sibuk membelek majalah E-pop yang baru dibeli mereka semalam. Untuk pengetahuan semua, mereka ialah peminat setia BTS♡...
"Arghh!!!"jerit Bomi.
Semua pelajar di dalam kelas itu memandangnya. Bomi yang sedar semua palajar memandangnya terus meminta maaf.
"Mian"kata Bomi *blush+malu*
Semua pelajar hanya menggelengkan kepala mereka dan sambung semula apa yang mereka lakukan tadi.
"Bomi,kau kenapa?"tanya Eunji sambil memandang ke arah Bomi. Hayoung juga turut berbuat demikian.
"Ni ha, gambar V oppa comel sangat. Arghh!!! Geramnya.."jawab Bomi sambil menunjukkan gambar V di dalam buku E-popnya.
"La... itu je...Hahahaha.."gelak Eunji dan Hayoung.
[SKIP]
PADA WAKTU REHAT
"Eunji...jom pergi kantin"kata Hayoung.
"Ala...malasla..aku pergi koperasi jelah,korang pergilah berdua"jawab Eunji sambil mengemas bukunya di atas meja.
"Ok, kami pergi dulu"kata Bomi dan Hayoung.
Selepas mereka hilang dari pandangan Eunji, Eunji pon pergi ke koperasi untuk membeli makanan.
DI KOPERASI
Semasa Eunji sedang mengambil air kotak chocolate di dalam peti sejuk, semua yeoja menjerit-jerit. Eunji hanya buat tak tahu. Tiba-tiba,tangan seseorang melepasi Eunji. Eunji pon menoleh ke arah tangan itu dan melihat Jin sedang mengambil air kotak sambil senyum ke arahnya sebelum beredar pergi.
*Eunji blush*
Eunji hanya kaku seperti batang pokok selepas melihat Jin tersenyum padanya.
Setelah Eunji tersedar dari lamunannya, dia terus melihat Jin yang sedang membayar di kaunter hingga dia keluar.
Setelah itu,Eunji pon menuju ke kaunter untuk membayar air kotaknya pula. Semasa Eunji keluar dari koperasi, dia dilanggar oleh seorang namja yang lalu di situ.Eunji nak terjatuh tetapi sempat disambut oleh namja itu. Namja itu sempat memeluk pinggang ramping milik Eunji. Semua pelajar hanya melihat kejadian itu. Eunji dan namja itu saling berpandangan.
*Eunji blush*
Namja itu segera melepaskan pelukan itu dan menolak Eunji sehingga Eunji jatuh.
"Aduh!"kata Eunji yang terkejut dengan tindakan namja itu.
'Hishh...kalau rasa nak tolak aku baik x payah selamatkan aku tadi' rungut Eunji di dalam hati.
Semasa Eunji sedang merungut , namja itu menghulurkan tangannya tetapi ditepis oleh seorang namja lain. Eunji terkejut dengan tindakan namja lain itu.
"Awak tak apa-apa?"tanya namja lain itu.
"Jin sunbae, saya tak apa-apa"kata Eunji.
Jin terus menolong Eunji bangun pada waktu itu.
"Suga, kau tak boleh ke jalan pandang depan. Ni tak, bersembang pulak tu"tegur Jin.
"Aku tak perasanlah dia keluar. Yang kau nak marah-marah apasal?"tanya Suga.
"Aku bukan marah, cuma tegur je"jawab Jin sambil memandang Suga dengan pandangan yang tajam.
Eunji hanya mendiamkan diri dan mendengar perbualan mereka itu.
"Dahlah. Jom la bla dari sini. Malas aku nak bercakap dengan orang yang tak betul ni" kata Suga kepada kawan-kawannya.
Suga pon berlalu begitu sahaja bersama-sama kawan-kawannya.
"Hishh, budak ni" kata Jin.
Suga ialah kingka Bangtans Highschool, budak paling nakal dan murid kelas 16A-5, kelas yang terakhir dan mempunyai murid yang paling nakal di dalam kelas itu. Suga merupakan namja yang nakal pada masa yang sama mempunyai rupa yang kacak dan tampan. Suga juga merupakan namja pujaan segelintir yeoja di Bangtans Highschool.
"Gumawo, Jin sunbae"kata Eunji sambil mengeluarkan senyuman yang paling manis kepada Jin.
"Cheonma, Eunji"jawab Jin sambil membalas senyuman yang diberikan oleh Eunji.
*Eunji cair+blush*
'Kenapalah kau senyum macam tu, cair aku tau tak' kata Eunji di dalam hati.
Jin pon berlalu pergi ke kelas, begitu juga Eunji.
Tiba-tiba, semasa Eunji dalam perjalanan ke kelas, dia ditahan oleh tiga orang namja. Namja-namja itu ialah Suga dan kawannya, iaitu Jungkook dan Jimin yang merupakan bff dan kawan sekelas Suga.
"Hi..nak pegi mana tu?" tanya Jungkook kepada Eunji.
"Na...nak pe..pegi kelas"kata Eunji yang takut akibat pandangan Suga padanya.
Suga hanya memandang ke arah Eunji. Tiba-tiba Suga menarik tangan Eunji dan membawanya ke atas bumbung sekolah.
BERSAMBUNG
ANNYEONG semua... Gumawo sebab baca ff author mi walaupon x berapa best sangat... n mian sebab update lambat... author baru je freedom dari periksa ppt...Harap semua dapat vote untuk ff author ni...Bye...♡
KAMU SEDANG MEMBACA
(Hiatus) I LOVE YOU [SUGA × EUNJI]
HumorFf ni berkisahkan persahabatan antara Suga dan Eunji yang telah mengharungi detik gembira bersama-sama dan menyebabkan kedua-duanya mempunyai perasaan antara satu sama lain... Apa yg akan berlaku pada persahabatan mereka??? Nak tahu lebih lanjut bac...