Hoofdstuk 15

178 8 3
                                    

Het is een zonnige donderdagmiddag. Layla zit in haar achtertuin terwijl ze Thomas probeert te bereiken via haar telefoon. Ze wilt graag weten hoe het met hem gaat. Maar nog belangrijker, ze wilt hem vertellen over wat ze moet doen voor de baan van haar vader. De tijd zal de komende dagen snel gaan. Ze staat op en loopt naar binnen. Wanneer ze in de hal komt gaat de deurbel, en ze hoort dat een van haar ouders open doet.

'Layla!' Wordt er opeens geroepen. 'Er is iemand voor je!' Het is de stem van haar moeder.

Als ze in de woonkamer aankomt ziet ze Thomas staan. 'Je had me zo vaak gebeld dat ik dacht dat er iets ergs was gebeurt, wat is er aan de hand?' Zegt hij geschrokken. 'Ik wou je eigenlijk alleen iets vertellen,' zegt Layla met een rood gezicht. 'Zullen we anders even een stukje door het park wandelen?' 'Graag, ik wil jou ook iets vertellen.' Zegt Thomas.

Wanneer ze een tijdje buiten zijn, overstemd Layla's stem het geluid van fluitende vogels en rijdende auto's op de achtergrond. 'Ben je al een beetje over Ella heen?' Vraagt ze. 'Nou,' Begint Thomas. 'Ik heb de hele nacht na liggen denken en ben tot de conclusie gekomen dat ik niet meer echt gevoelens heb voor Ella.' 'Hoe kan dat opeens?' Vraagt Layla verbaast. Thomas haalt zijn schouders op. 'Het ging echt niet opeens,' zegt hij. 'Nadat ze me had afgewezen, ging ik opeens veel minder voor haar voelen.' Hij zucht. 'Maar ik heb wel gevoelens voor een ander gekregen,' mompelt hij er achteraan. Layla kijkt verward op en wanneer Thomas ziet dat ze hem verstaan heeft, praat hij verder. 'Het gevoel dat ik voor haar heb, is erger maar fijner dan dat ik voor Ella had. Telkens als ik aan haar denk, moet ik glimlachen en krijg ik vlinders in mijn buik. Het is heerlijk.'

Layla lacht breed, maar je kunt aan haar zien dat ze het nog niet helemaal volgt. 'Nu wil ik echt weten op wie je verliefd bent,' giechelt Layla.

Thomas begint ongemakkelijk te kijken en stopt met lopen. Layla stopt ook en ze draaien zich naar elkaar toe. 'Jij bent het meisje waarop ik verliefd ben,' zegt hij snel. 'Jij maakt mij aan het lachen, ook al ben ik gebroken. Jij betekent veel voor mij, onthoud dat.' Thomas staat nerveus op zijn lip te bijten, maar Layla zegt niks.

'Ik houd ook van jou,' zegt ze met een snik. Een dikke traan rolt over haar wang. 'Ik houd van je Thomas, maar ik moet gaan.' Huilend slaat ze haar armen om Thomas heen en trekt hem in een knuffel. 'Heb ik iets verkeerd gezegd?' Vraagt Thomas geschrokken. Layla schud haar hoofd, die ze nog steeds tegen zijn borst aan heeft geduwd. 'Ik heb je vanmiddag toch zo vaak gebeld?' Snikt ze. 'Omdat ik je iets belangrijks wilde vertellen?' Ze leunt naar achter en kijkt Thomas aan, ze heeft nog steeds haar armen om zijn middel.

'Vertel het me maar Layla, ik ben er ook voor jou.' Hij slaat zijn armen om Layla's schouders en kijkt haar terug aan.

'Weet je nog dat ik vertelde dat mijn vader eindelijk een baan heeft?' Zegt ze nog half snikkend. Thomas knikt. 'Hij heeft me gisteravond dus verteld dat we daarvoor naar de andere kant van het land moeten verhuizen.' Aan het eind van haar zin barst ze in huilen uit. 'Ik ga weg Thomas!' Roept ze huilend. 'Over een paar dagen ga ik weg!' Thomas weet niet wat hij moet zeggen en drukt Layla stevig tegen hem aan. Hij sluit zijn ogen, maar toch ontsnapt er een traan. Alweer verliest hij het meisje waarvan hij houdt. 'Dit is toch geen repetitie hè?' Vraagt hij.

The Best First Date [DUTCH]Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu