[ SEORIN's POV ]
"Eomma?" Panggilku sambil memulas dedaun pintu. Tak berkunci. Pelik betul.
Aku melangkah menuju ke dapur. Aku ternampak sekeping nota dilekatkan pada dinding peti sejuk.
Haihh..
' Dear Rin, Mianhae.. Eomma dan appa tak ada untuk seminggu ni.. Kami pergi outstation.. Ade urusan dengan client. Tapi, Rin jangan risau.. Eomma izinkan Rin nak pergi mana mana.. Duit jangan risau.. Eomma dah letak dalam account Rin. Oh ya ! Sebelum terlupa, Eomma ada minta anak kawan eomma supaya tengok tengokkan Rin.. Jadi, jangan risau ye, Take care !'
- EOMMA
"Eomma ni," Keluhku sendirian. Kemudian aku mengambil nota itu dan buang ke dalam tong sampah. Memang normal lah tu kalau balik balik eomma dan appa tak ade.. Busy katakan..
' Ting tong ! '
"Uh? Sape tu?" Aku memalingkan muka ke pintu. Siape pulak yang datang ni ?
Aku melangkah ke pintu lalu membukanya.
"Annyeonghaseyo ! Rumah ni ade pesan pizza ke?" Tanya delivery boy itu sambil menunduk.. Aku mengerutkan dahi. Sejak bila aku order pizza ?
"Mianhae, tapi.. Tak ada pula.. Salah rumah kot" Kataku. Dia mengangkat mukanya. "Serius? Tapi ni, tertera alamat rumah cik.." Katanya sambil menunjukkan alamat itu padaku. Aku membutang melihat alamat itu. Betullah !
"Hurm.. Mungkin eomma saya kot yang order tadi, terima kasih ye" Kataku lalu tersengih.Setelah delivery pizza itu pergi, aku bergegas ke ruang makan.
// Eomma thanks sebab belikan pizza// 13:38 p.m.
Aku membuka kotak pizza itu. Aromanya menusuk ke sanubari . Wah ! Sedap gila ! dahlah tengah lapar ni !
Aku mengambil sepotong pizza itu lalu memakannya.
'TING !'
// Sejak bila eomma belikan pizza?//
13:40 p.m.What!? Aku terbatuk batuk kerana tersedak. Habistu, sape yang beli!?
// Hay ! Amacam? Sedap x pizza tu ? Tu hadiah dari aku untuk kau sebab aku tahu kau lapar.. BTW , Aku Jimin //
14:41 p.m.Whatta!?
[ JIMIN's POV ]
"Hyung, macam mana? Dah cakap ke yang hyung nak ajak dia keluar esok?" Tanya Jungkook. "Hyung.. Tak sedia lagi lah Jungkook.. Yelah, hyung bukannya pandai bab bab tackle orang ni"
"Takpe, Jungkook percayakan hyung!"
"Gumawo.. Tapi, hyung takut.."
Jungkook mengeluh..
"Takkanlah ! Hyung tahu kan yang dia crushkan hyung.. Tak mungkin dia tolak hyung.."
"Tapi Jungkook.. Ni kan just a dare.. Hyung tak suka dia"
"Hyung.. Buat je dulu"
"Nae.."