C H A P T E R F I V E

254 19 0
                                    

> SEORIN's POV <

"Yahh!! Kim Taehyung! Ape kau buat ni!?" Aku melepaskan keluhan kasar. Rasa macam nak tarik aje rambut budak alien ni sampai botak! Boleh dia masuk dalam bilik aku then siap landing atas katil aku!? Paling teruk. Dia pakai kasut!? It's freaking shoes! Eww Disgust!

"Turun laaa!" Aku merayu sambil menghentakkan kaki. Dia ni semakin jadi jadi!

"Aku dah cakap, kalau nak suruh aku turun dari katil kau bagi aku kiss dulu" Balasnya selamba sambil sambung main phonenya. Sesekali matanya memandangku dan senyuman nakal terpancar dibibirnya.

Dasar Alien!

"Yah! Aniya! Aku takkan kasi first kiss aku dekat Alien lah!" Jeritku. Dia melihatku dengan dahi berkerut. Segera dia membetulkan posisinya kepada duduk. "Kau cakap aku apa? Alien?" Katanya sambil jari telunjuknya dihala ke arah dirinya.

Gulp!

Ape aku dah buat. Seorin!! Kau dah lupa ke dia tu Kingka sekolah! Aduh! Tak pasal pasal kau dah tempah maut!

"A..Ani.. Aku—"

"Punnishment time.." Ujarnya sambil tersengih.

"Hah!?"

> JIMIN's POV <

"Kitaorang dah balik!!" Jeritku sambil menghempas diriku atas sofa. Begitu juga Jungkook yang baru je letak barang barang yang baru kitaorang shopping tadi atas meja.

"Wah wah! Banyak barang korang beli ea? Ada beli tak seaweed yang hyung suruh tu?" Tiba tiba Seokjin muncul sambil bercekik pinggang. Aku memandang Jungkook yang juga memandangku.

"Hyung... Macam mana ni? Kita lupa beli.. Hyunglah ni pergi beli barang untuk Seorin sampai lupa seaweed Jin Hyung.." Bisik Jungkook. Aku memandang Jin hyung sambil tersengih. Jin mengangkat kening.

"Kitaorang lupa.. Hehe" Balas aku dan Jungkook serentak. Perfect sync. ㅋㅋ

"Then, no seaweed soup malam ni untuk korang" Jin mula melangkah menuju ke dapur sambil tersengih jahat. Aku melihat Jungkook yang membutangkan matanya.

Aaargh!!

"Hyunglah ni.. Habis tak dapat makan seaweed soup.." Jungkook membuat muka. Aku menjelingnya. Eleh dia pun sama!

Kalau bukan sebab aku teman dia pergi tengok new arrived speaker tadi, taknya dia dapat beli yang baru.

"Jimin ah" Aku mengangkat kepalaku melihat Yoongi hyung. "Kau ada nampak Taehyung tak? Mana pergi budak tu?" Tanya Yoongi hyung membuatkan keningku terangkat sedikit. Taehyung? Haah lah. Dari tadi tak nampak. Mana dia pergi?

"Dia pergi rumah Seorin tadi," Sampuk Hoseok hyung tiba tiba lalu duduk di antara aku dan Jungkook. Jungkook terserentak lalu memberi ruang.

"Mwoya!? Rumah Seorin?! Dia buat apa kat sana!?" Jeritku tiba tiba. Semua yang berada disitu memandangku pelik. "Lah.. Kan eomma dia kawan baik dengan eomma Seorin. Eomma Seorin suruhlah Tae pergi tengok tengokkan anak dia sementara parent dia pergi outstation" Terang Hoseok hyung.

"Ohh.." Ujarku pendek lalu keluarkan phone dari poket.

To ; Taetae
Kau ada kat mana?

Aku send kan mesej tu lalu tutup phoneku. Segera aku menutup mata dan tidur.

-
> SEORIN's POV <

"Argh! Taehyung-ssi! Dahlah tu! Sakitlah!" Rintihku. Dia tak pedulikan rintihanku sebaliknya teruskan saja misinya.

"Yah! Appo! Kau tak paham ke!?" Marahku. Aku melepaskan tangannya dariku lalu beredar dari situ. "Tapi aku tak sempat nak pakaikan kau gincu! Weh!" Dia mengejarku hingga ke dapur.

Eyeliner masih ditangannya.

"Aku cakap sakitlah pakai benda alah tu! Dahlah kau buat sakit!" Marahku sambil menyilangkan tangan.

So, as a punnishment untuk aku, Taehyung rancang nak makeover aku since aku nampak sangat hodoh dimatanya. Dimatanya ok!

Ape salah aku!?

"Taehyung-ssi," Panggilku setelah selesai membersihkan muka aku dari segala bakteria bakteria dari make up tadi. Aku mengelap perlahan muka aku sambil duduk disebelahnya.

Dia tengah balas mesej seseorang ke? Muka bukan main berkedut.

Aku mengerling sedikit screen phonenya tapi dia cepat cepat mengalihkannya.

Aku menjeling.

"Seorin.. Disebabkan aku tak puas lagi nak denda kau.. Ape kata aku denda kau dengan cara lain?"

Street Of Love || ㅂ.ㅈㅁWhere stories live. Discover now