>Jimin's POV<
"Hyung yakin ke makanan ni boleh dimakan?Entah entah Namjoon hyung letak racun ke? Bukan boleh kira hyung ni" Hoseok dan Yoongi ketawa sambil mengerling ke arah Namjoon yang tengah struggle nak buka apron. Namjoon hanya menjeling dan segera mengambil tempat di sebelah Jin. Maknanya depan aku.
"Jom makan!" Jerit Jungkook tiba tiba sambil menyuap nasi ke dalam mulut. "Hmm.. Boleh tahan hyung masak.." Puji Jungkook sambil tersengih. Jin hanya menjeling. "Eleh.. Kalau hyung tak pergi tengok tadi, silap silap hangus kot rumah ni"
"Weh! Jimin.. Kau apesal tak makan lagi? Tak lapar ke? Hyung ambik sikit ea.." Seloroh Hoseok. Lantas tangannya mengambil carrot dalam pinggan aku. Aku hanya memandang carrot aku yang baru saja dibawak lari.
Aku kembali memandang pinggan ku yang masih kosong dengan nasi putih.
"Oi!" Sergah Yoongi hyung. Yang lain hanya memerhati. "Kau ni kenapa? Dari tadi senyap je.. Ni bukan Jimin yang aku kenal tau.. Biasenye kalau Hoseok ambik makanan kau marah" Yoongi hyung mengerutkan dahi. Aku menggaru belakang tengkuk. Sengih.
"Tak de papelah hyung.. Cume, takde selera" Balasku sambil bangun dari kerusi. Semua mata masih memandangku. "Mianhae hyung.. Jimin tak makan makanan yang hyung masak. Nanti balik Jimin makan" Ujarku.
"Dahtu nak pergi mana?" Soal Jin hyung. Aku pusing belakang then senyum. "I know how to live my life" Then jalan ke arah ruang tamu.
"Uish, speaking pulak dia tu.. Macam serius je bunyi.." Balas Namjoon. Yang hanya mengangkat bahu sambil menyuapkan makanan ke dalam mulut.
-
> SEORIN's POV <"Woi! Dahlah tu.. Kau tak nak balik ke.. Aku pulak nak guna bilik aku ni" Aku mengetuk pintu beberapa kali. Muka aku ni dah tak larat dah nak tunggu dia ni lama sangat dalam bilik aku. Entah ape yang best duduk dalam tu.
"Weh! Keluarlah! Dah 2 jam kau duduk dalam tu!" Aku mencebik. Aku memulas tombol pintu bilik aku. Eh? Tak kunci rupanya.
"Kim Taehyung kau tak nak ba— Aaaaa!" Jeritku. Dengan segera aku berlari ke arahnya. Aku merampas sesuatu kat tangan dia.
"Ada aku bagi kau sentuh barang aku ke!?" Marahku. Barang tadi aku sorokkan kat belakang aku. Selamat sikit. "Apa tu? Aku curious je.." Cebiknya. "Yah! Micheoseo!? Kaa!" Kataku sambil tunjuk ke arah pintu. "Eii, aku suruh keluarlahh.. Denda aku dah tamat! Kau boleh balik!" Kata aku sambil menolaknya keluar.
Lepas je dia keluar, aku rasa macam satu beban besar dah lepas dari aku. Fuhh..
Tok tok tok!
Eii.. Dia belum balik ke?
"Seorin ah! Esok kita main lagi ea! Best jugak rumah kau! Tata" Ujarnya. Aku menggigit bibir bawah. Arghh! Muka aku dah naik merah dah ni. Apesal dia gatal sangat nak sentuh barang barang aku!?
Aku memandang barang tu.
Janganlah dia baca semua...