Hoofdstuk 1

155 10 4
                                    

POV. Vanessa

'Simmer down, simmer down. They say we're too young now to amount to anything else. But look around. We work too damn hard fort his just to give it up now. If you don't swim, you'll drown. But don't move, honey. You look so perfect standing there. In my American Apparel underwear. And i know, that I'm so down. Your lipstick stain is a work of art. I got your name tattooed in an arrow heart. And i know that I'm so down.' Ik schrok wakker en sloeg naar mijn wekker. De vakantie was voorbij en ik moest weer naar school. Ik viel het bed uit, ik probeerde om hoog te komen maar ik struikelde. Na een paar keer proberen stond ik weer en kleedde ik me rustig aan. Iets te rustig, want toen ik klaar was zag ik dat ik nog maar tien minuten had om op school aan te komen voordat de eerste les begon. Ik pakte snel een chocolade reep en rende mijn huis uit. In alle haast vergat ik de sleutel, oeps. Ik rende zo snel als ik kon naar het bos toe waar ik door heen moest om bij school aan te komen. Daar vertraagde ik mijn pas. Ik had volgens mij al een halve kilometer gerent in één minuut dus ik redde het nog wel. Het bos was donker en griezelig, maar op één of andere manier deed het me niks. Je hoorde dan ook vaak geritsel maar zelfs daar werd ik niet meer bang van. Ik wist toch zeker dat de monsters in dit bos net zo bang zijn voor jou als jij voor hen. Ik hoorde weer eens geritsel, dat had ik ondertussen al twintig keer gehoord. Uit de bosjes kwam een vleermuis. Hij vloog langzaam voor mijn gezicht langs. Plotseling stopte hij. Zijn gezicht zat vlak voor mijn gezicht. Ik knipperde even met mijn ogen en ineens was de vleermuis weg en stond er een jongen rond de zestien jaar voor me. Hij keek me een beetje apart aan wat me nu best wel bang maakte. Hij glimlachte naar me. Ik zag zijn gebit. Zijn snijtanden waren heel erg scherp en puntig. Wat me trouwens ook op viel dat hij een heel erg bleek gezicht had. Zijn gezicht kwam steeds dichter bij mijn gezicht. Hij was toch niet van plan om me te gaan zoenen?!? 'Persoonlijke ruimte graag.' zei ik. Hij luisterde niet een kwam nog dichter naar me toe, hij draaide zijn hoofd een beetje zodat zijn tanden bijna in mijn nek kwamen. What the pancakes was hij aan het doen? Ik voelde iets scherps mijn huid in boren. En viel flauw.

POV. Anna

'Waar blijft Vanessa?' vroeg ik aan Mia. 'Weet ik veel.' antwoorde ze. Ik greep naar mijn mobiel en keek wanneer ze voor het laatst online was geweest op WhatsUpp (wij gebruiken express WhatsUpp in plaats van Whatsapp). Ze was voor het laatst online om 8:55. 'Zucht, die komt weer eens te laat.' zei ik hardop. 'Vertel mee eens iets nieuws.' zei Janique. Mevrouw Horing kwam binnen. De les begon zonder Vanessa.

De Fantasie WezensWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu