1. Bölüm

0 0 0
                                    

Tarih 20 Mayıs 1928 i gösteriyordu. Hızlı ve şiddetli yağan yağmurun pencerede çıkardığı Ses bile insanın içine korku saçan cinstendi. Adeta felaketin habercisiydi. Ayşe teyzenin evinin kapısı açıktı. 11 senedir olduğu gibi. Bekleyişi, umudu hala bitmemiş ve bitmeye de niyeti yoktu. O kapı 11 sene önce "Vatan için gidiyorum ana" diyen Mehmet için açıktı. Ayşe teyze nin içinde bir şüphe vardı. Çünkü asker terhis olmuş, ülke kurtarılmış, şehit haberleri yerlerine ulaşmıştı. Emine nin, Fatma nın, Hatice ni oğulları gelmişti .Ama Mehmet niye gelmemişti. Acaba Mehmet ine birşey mi olmuştu? Niye gelmiyordu? Yılların eskitemediği o yüzünü 11 sene eskitmişti.
   Ayşe teyze "Sen büyüksün Allahım" diyerek bacanın önünden kalktı ve abdestini tazeledi ve  akşam namazını kılmaya başladı. Tam o sırada köyü  muhtarı muhtar İsmail çıka geldi. Ayşe teyzenin  namazını bitirmesini bekledi. Ve Ayşe teyze selam verip namazı bitirdikten sonra. Muhtar İsmail Ayşe teyze ye "Gözün aydın Ayşe teyze senin oğlanı bulduk. Senin oğlanı çanakkale cephesinden sonra doğuya Sarıkamış a oradan da yemen cephesine yollamışlar. Tabi seni  oğlan müderrisliğe hazırlandığı için bunu oradan salmamışlar. Orada müderris olmuş, evlenmiş, bi tanede bebesi olmuş." Derken Ayşe teyze Muhtar İsmail in sözünü keserek "Peki şimdiye kadar niye hiç haber etmemiş Muhtar." Der Muhtar İsmail "sorma Ayşe teyze senin oğlanı savaş zamanı sarıkamış cephesinde iki tane rus militan "anan  öldü dön var memleketine git"diye baskı yapmışlar ama bu senin oğlanı dahada hırslandırmış soğuk şartlara dahada alıştırmış savaş bitincede sınırdan geçemeyip orada müderrisliğe başlamış ve evlenmiş şimdi bu sıralar sınır güvenliği sağlandığı için ben telgraf çektim bugün yarın gelir senin oğlan" Der Ayşe teyze ye O da "Allahım sana şükürler  olsun Ya Rabbi "der.Ve  O 11 senenin verdiği bitkinlik muhtarın sözleriyle yerini neşeye bırakır. Muhtar müsade isteyip kalkar. Ayşe teyze yaratana şükür maksadıyla tekrar namaz kılar ve yatar. Ama  asıl hüzün, asıl korku Ayşe teyze için yeni başlıyordur...

Yayımlanan bölümlerin sonuna geldiniz.

⏰ Son güncelleme: May 21, 2016 ⏰

Yeni bölümlerden haberdar olmak için bu hikayeyi Kütüphanenize ekleyin!

Sessizliğin ÇığlığıHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin