BAB 6

90.8K 433 2
                                    

Seawal jam 6.00 am, Mia sudah bangkit dari tidur. Dia masih ragu-ragu dengan tindakan nya itu.

Kerja atau tidak...dia sendiri tidak pasti.

Arghhh...persetankan semua tu... Getus Mia dalam hati

Lantas tuala yang tersidai dihujung kakinya itu di tarik perlahan dan segera dia berlalu ke bilik air.

Jam menunjukkan 7.30am

Ketukan pada cermin keretanya membuatkan dia tersedar.

Jom..xperlu la u nk bermuram durja mia.. Boss tu, walaupon "playboy" kebajikkan perkerja menjadi keutamaan nya tau. I ni dah keje lebih dari 5 tahun dengan Mr.Ariff tau..dah masak sangat dengan perangai dia. Kalau dia dah suka kan seseorang itu, sampai ke lubang cacing dia cari tau!!
Tapi kene faham la...mood dia "sometimes" swing...time tu banyakan sabar je.... [Kak ella]

Eh...tak ada la kak..saya ok je..1st time keje ni..agak nervous sikit
.tambahan lagi dapat boss yang hensem,muda , kaya dan telented ni.
[Mia]

Selesai memberitahu tugasan yang perlu dia lakukan, Mia mengambil sedikit masa untuk meneroka keindahan bilik bosnya itu. Kemas dan teratur. Matanya tertancap pada satu gambar yang kemas tergantung di sudut yang agak tersembunyi.
Seorang remaja lelaki dalam linkungan 17 tahun dan remaja perempuan dalam lingkungan 13 tahun.

She's my girl.. I called her baby. I left her when i was 17. Till now, i havent meet her. And i'm not sure whether i'm brave enough to see her. [ARIFF]

Oic ! Why you left her? [MIA]

Aku patut bersyukur saat loceng di bunyikan.

Fyi: Tak semua ad access untuk masuk bilik director tau. Kalau nk masuk mesti tekan loceng dan measti melalui security yang super duper cerewet..iaitu Kak Ella.

Kenapa sampai perlukan access??

Okey..mengikut cerita Kak Ella, ada ex-gf (might be yes, might be no) datang buat kacau time Ariff meeting dengan important investor dari London, dan kontrak almost terbatal dek kerana perempuan tersebut. Dan sejak hari itu, dia mula mengetatkan kawalan demi menjaga nama baik syarikat dan juga menjaga "privasi"... Opssss !!!

"Mia, please inform Mr.Ariff, client dari Bangkok dah sampai"

Manja betul suara Kak Ella dalam phone

Aku segera membuka pintu dan menjemput beberapa client dari Bangkok itu.

Senyuman manis aku ukirkan walaupon hati berdegup kencang.

Mana tak nya.. 1st day dah nk kene attend "big shark" dari Bangkok.

Setiap butir-butir penting perbincangan aku catatkan..

Perut sudah mula berbunyi.
Baru aku sedar yang "lunch hour" sudah 1 jam berlalu..

Dan akhirnya, kata sepakat berjaya di materai.. Fuhhh...legaaa..

"Jom Mia..lunch..kesian dekat u..dah lapar ye?"

"Almost there la" pendek sahaja jawapan.

Tas tangan aku ambil dan menurut sahaja Mr Ariff dari belakang.

Kak Ella sempat mengenyitkan mata kepadaku saat aku meloloskan diri dari bilik tersebut.

ANUGERAH TERINDAHWhere stories live. Discover now