3

699 49 0
                                    

ji hyo yang mendengar teriakan itu tanpa sengaja menyemburkan jus yang di minumnya ke arah hyuna.

"ah mian hyuna" membersihkan wajah hyuna dengan tissue.

"wae diorang tu?" soal ji hyo.

"mesti prince charming gi kat sini" kata min ah

"prince charming?"

"nae, namja paling famous kat sini" hyuna mendorong bahu ji hyo halus supaya duduk.

"nugu?"

Min ah menunjuk 3 orang namja yang sedang berjalan ke kantin dengan dagunya.

Ji hyo mengikuti arah yang di tunjuk min ah, dia melihat jimin dengan 2 namja yang kalau dia tidak salah ingat mereka classmate ji hyo.

"yang bersama jimin-nii itu siapa?"

"yang mempunyai senyum kotak itu kim taehyung a.k.a v, lalu yang matanya agak sayu itu min yoongi a.k.a suga" jelas hyuna.

Ji hyo mengangguk faham, dia memandang suga dari bawah ke atas lalu tersengih membuat chingu barunya heran.

"wey kau dah kenapa tersengih cam tu" ujar min ah.

"hihihi yang bernama suga tu boleh jadi uke yang manis"

Hyuna dan min ah memandang ji hyo dengan pandangan tidak percaya, ji hyo masih memandang suga.
Sedang suga yang merasa diperhatikan mengedarkan pandangannya dan menemukan ji hyo yang sedang tersenyum dan melambaikan tangan ke arahnya, membuat suga merinding.

"jimin kau kenal tak dengan murid baru tu?"

"wae suga" jimin pelik dengan soalan suga, biasanya dia tidak pernah ambil berat pasal orang lain.

"dia pandang aku cam nak makan aku je"

sontak jimin mencari keberadaab ji hyo, dan memang benar ji hyo sedang menatap suga, jimin menghela nafas melihat prilaku saengnya.

"dia saeng aku"

Taehyung yang mendengarnya bertanya.

"kau yang betul, tapi kenapa dia dari jepang?, kau pun tak pernah serita pun kau punya saeng" soal v

"dia ikut halmoni kat sana, katanya kasian ngan halmoni kalau tinggal sendiri, jadi saat halmoni dah tak de dia baru pindah kat sini, kau tak pernah tanya buat apa aku cerita" jelas jimin.

"wahh aku nak jadikan dia gf akulah"

Jimin yang mendengar ucapan tehyung langsung memukul kepalanya.

"yahh sakitlah pabo" seru taehyung, mengusap kepalanya.

"aku tak izinkan kau dekat ngan saeng aku, kau kan dah ada irene"

"ish yelah tu pun nak marah aku gurau je" mempoutkan bibirnya.

"dasar sistercomplex" cibir taehyung.

"mwo!!"

"tak delah nahh cepat makan" ucap v

Suga sedari tadi mendengarkan saja pergaduhan antara v dan jimin, sesekali dia melirik ji hyo yang sudah beranjak meninggalkan kantin.

~SKIP~

"nii-san jom balik" ji hyo menghampiri jimin yang sedang membereskan bukunya, teman-teman mereka sudah pulang semua.

"jap hyo tunggu je kat luar"

"nae"

Jimin yang melihat tingkah adiknya tersenyum. Saat dia keluar dia melihat ji hyo bersama seorang namja, dia menghampiri ji hyo.

"wae hyo kat sini?" soal jimin.

"ni oppa, hyo dah kata kalau hyo dah ada bf tapi degil lagi, padahal kan dia lebih cocok jadi uke" adu ji hyo sambil mempout bibirnya dan memeluk lengan jimin.

"nae dia gf aku, kau nak ape?"

Namja itu terlihat terkejut saat melihat jimin, lalu dia pamit pergi dari situ, setelah namja itu tidak terlihat tawa ji hyo pun meledak.

"hahaha oppa tengok wajah dia tadi hahah lawak la" kata ji hyo di sela tawanya.

"ish kau ni bile nak ada bf kalau masih cam" memgelus rambut ji hyo.

"tak pe oppa kan ada" jawab ji hyo.

"yelah dah jom balik"

"kajja"

Selama perjalanan ke parkir ji hyo membaca komiknya, jimin yang mulai kesal karna sedari tadi ji hyo tidak merespon ucapannya merampas komik ji hyo membuatnya memekik karna terkejut.

"yahh oppa napa ni" seru ji hyo.

"komik ni oppa sita arasseo"

jimin berjalan meninggalkan ji hyo tanpa memperdulikan seruan ji hyo.

TBC

Mian author baru bisa update, sebab author baru selesai exam, buat yang sudah sudi baca cerita author ni author nak ucapkan terima kasih 😊

Saranghae Fujoshi GirlTempat cerita menjadi hidup. Temukan sekarang