Jam loceng aku berbunyi menandakan yes i'm late again and again . aku terus mencapai tuala Hello Kitty aku yang kemas digantung di almari . Aku menggelupur masuk ke dalam bilik mandi and BUKKK .. aku tergelincir dan terantuk kat sinki .
memang lah sakit tapi aku dah lambat nak ke kelas.Harini kelas Prof Nadia. Lambat seminit berdiri luar kelas la jawabnye. sakit ni nanti hilang jugak kan ? mandi turbo jer . basuh muka , gosok gigi , sabun and SIAP . aku hanya berkemban keluar dari blik mandi . Aku menyarung baju kemeja dengan skirt paras lutut untuk menutupi setiap inci badanku yang terdedah .
" Hani , dah siap ker belom ? dah lambat ni " puan Seri Latifah memanggil . Seri Latifah ialah ibu yang aku sayangi .
" Dah siap dah bu " Aku membalas
Okey pakai cermin mata dah , rambut dah sikat and last buat sanggul . DONE !!
" good morning ibu ayah . sorry hani lambat turun . jam loceng hani tak bunyi tadi , rosak mybe " aku memberi alasan .Bagi aku tu alasan tak logik .
" Hm, dah lah banyak kali kamu bagi alasan tu . dah makan cepat nanti lagi lambat kau pergi kelas" balas ibu
" okey , tolong paskan hani roti tu . "
"oh ya , lepas ni ibu ade meeting kat syarikat Mekar Holding so alang alang tu ibu hantar hani sekali lah ." seri Latifah berkata .
"okey" aku balas.
*******************
My name is no
My sign is no
My number is no
You need to let it go
You need to let it go
Need to let it go
Nah to the ah to the, no, no, no!
Lagu meghan trainor bertajuk NO memecah kesunyian dalam kereta BMW milik ibu . Ibu bertanya kepadaku soalan yang tidak aku jangka sama sekali .
" Hani , can i ask you something ?"
aku yang sedang leka bermain dengan telefon terus menjawab "yea sure "
" Kalau ibu suruh Hani kahwin , Hani nak kahwin tak ?"
" Nak jer . tapi lepas Hani habis belajar " Aku bermain telefon tanpa memandang ibuku yang sedang memandang aku panas .
" haih . maksud ibu , ibu nak Hani kahwin masa umur 21 ni lah " Ibu memberi green light . faham-faham lah yer green light tu .
" oh " .. eh wait , sekarang aku baru 21 tahun and ibu suruh aku kahwin? .*blur* . Yes , dpt pickup .
" Ibuuuuuu . tak nak lah. Hani kecik lagi lah bu " . Dah kenapa seri latifah ni tetiba suruh aku kahwin . memang tak ler . Tapi kalau senior mental tu masuk minang aku apa salah nya en haha .
" Lah , kecik apenyer . kamu tu dah 21 tahun lahh . " Ibu bagi green light lagi .
********************
Sampai sahaja di kelas,aku berasa lega kerana Prof Nadia masih belum sampai.
" yesss . " aku melompat keriangan .
" Hani Safira sila pergi ke bilik Prof sekarang " arah seorang rakan sekelasku.
" aduuu , malas nyer ." aku menghentak kaki tanda protes.
YOU ARE READING
HANI *HONEY*
Random' Kadang kala tak semudah tu kita boleh terima orang yang dah sakitkan hati kita . Walau dengan apa pon cara yang dia lakukan jika hati berkata tidak maka tidak lah jawapan nya . ' ' Mungkin sesetengah manusia tidak memerlukan pasangan dalam hidup n...