5

100 8 0
                                    

Harini first time aku akan keluar dengan Adam Wafiy . Rasa nervous , awkward pon ade .

Aku menggosok baju yang sesuai dengan aku . Usai menggosok aku mencapai tuala dan masuk ke bilik mandi .

Aku berendam di dalam tab mandi tanpa seurat benang .

TINGG !!!

Adam Wafiy :
Hani aku otw pergi rumah kau . Aku tau kau dah tercegat kat depan rumah kau , kalau tak aku bla .

Hani Safira :
Sabar lah . Aku baru nak mandi lah . Awal nyer kau gerak baru pukul 8 . Kite gerak pukul 9 kan lagipon wayang start lambat .

Last seen today at 8:10 a.m.

Aish mamat ni lah . Kenapalah keras kepala sangat . Nak kene ikut kepala dia jer , habistu kepala aku ni macam mana ? .

Tak tau lah ape jadi dekat bini dia nanti bila dah kahwin . Entah entah bini pon lari rumah tak tahan dengan perangai dia .

Aku menggigit hujung bunga yang elok menjadi perhiasan di bilik mandi ku , marah punyer pasal . Tetiba rasa sedap plak bunga ni .

Nasib baik lah kau tak de kat depan mata aku sekarang ni Adam . Kalau tak memang aku jadi zombi . Aku gigit gigit badan kau biar tinggal tulang .

Aku terus keluar dari tab mandi dan mencapai pencuci muka fair and lovely .

Aku berkemban keluar dari kamar mandi . Aku mengambil pakaian dalam di drawer bilikku .
Aku megenakan baju tanpa lengan dengan seluar skinny jeans . Rambut aku lurus kan , kemudian speck bulat . speck moden terkini lah kata kan .

Lipstik berwarna merah jambu sedikit kemudian perfume . okey SIAP .

Aku turun ke bawah dan memint izin ibu dan ayah untuk keluar . Aku menyarung kasut sport Adidas berwarna putih .

Aku sampai sahaja di pagar , ade sebuah kereta berwarna putih memarking di hadapan ku .

Pemilik kereta itu menurunkan cermin kereta yang gelap itu .

"Kau tengok ape , masuk lah cepat " . Adam mengarah .

" Ishh tak yah lah nak marah . Jumpa sana nak marah , jumpa sini nak marah " Aku mendengus lalu menjeling Adam tanda merajuk .

" Dah tak payah nak merajuk sangat , aku turun kan kau dekat tepi jalan ni kang " Adam mengusik . Tapi dalam hatinya dah memuji kecantikkan Hani .

********************

" Kau nak makan ape ? Wayang start lambat lagi . So kite jalan jalan dulu lah . " tanya Adam

" hm . Aku nak makan Mcd . Mengidam plak nak makan burger . " aku mengajak Adam . Walaupon aku rasa seperti orang yang sedang mengandung . Iyelah mengidam kan orang mengandung selalu guna ayat tu.

Kiteorang jalan bersebelahan saperti orang sedang 'ber'couple tapi tidak memegang tangan .

Sampai sahaja di Mcd , " alahh ramai nya orang . " aku mencebik

" Kau pergi cari tempat dulu biar aku order makanan " balas Adam . Wow baik nyer Adam tolong order kan makanan . Auch so sweet of you .

Setelah 1 jam setengah menunggu , aku terlihat Adam sedang mencari aku mungkin . Disebabkan dah terlalu lapar aku melambaikan tangan supaya dia dapat mencari aku .

" Lambat nyer . Kau tau tak aku dah lapar tahap gaban dah ni " aku marah . Padahal dia tengah marah dekat aku , dahlah dia tolong order kan makanan aku pastu tak cakap terima kasih , marah lagi adelah haha . Kesian kau Adam.

HANI *HONEY*Where stories live. Discover now