12

20 1 3
                                    

SHUU , air mula mengalir membasahi badanku . Seharian aku berjaga semata mata nak tunggu jawapan dari dia .              
Tapi harapan ku musnah . Selama ni aku hanya bertepuk sebelah tangan ? Aku mengambil masa selama 7 bulan nak bagi dia masa biar hati dia terbukak untuk aku . Tapi pintu hati nya sudah tertutup buat aku . Dia masih cintakan arwah iskandar ?                                                         

Jawapan tu hanya dia saja yang tahu !

********

" Mummy , Adam nak cakap sikit ni ni ... Aritu Adam ada lamar Hani tap..... "

" lah yeke kenapa tak bgitau mama kalau tak boleh mama tolong Adam . " terus sahaja mama menotong percakapan ku

" tapiiiii ........ "

" Tapi apa ?! Dia setuju tak ?! " sekali lagi mama memotong .

" eee sabar lah ma , Adam tak habis cakap lagi lahhh "

"ohh sorry sorry " exited bebenor

" Hani tak setuju pon ma hm "

" Pulak dah .. Dia dah ade orang lain ker ?"

" Tak tau lah ma .  K lah Adam naik atas dulu eh " Aku terus berlalu meninggalkan mama begitu sahaja .

Jelas terpancar muka kesedihan mama bila aku cakap Hani tak terima aku

Dari dulu lagi mama teringin nak jadikan Hani menantu . Katanya budak tu ada ciri ciri isteri mithali gituuu ...

' Hm tak de jodoh '

**************

Arghhh ! serabut ah fikir pasal budak ni ! Kenapa dia perlu wujud dekat dunia ni ! Aku tak kira aku akan dapatkan balik hak yang sepatutnya aku dapat !

*************

Hani membuka pagar rumahnya lalu membuang sampah . Dia ternampak ada sekuntum bunga yg diletak di dalam peti surat rumahnya .

Dia memandang kiri kanan untuk memastikan orang yang menghantar bunga itu akan muncul tetapi ........

Tiada seorang pon yang ada dekat kawasan perumahannya kalau ada pon pak senan , guard yg jaga rumah aku hahaha ! Tak kan dia kot yg bagi hahaha !

Badanku tetiba rasa seram sejuk jer .. Aku terus lari masuk dalam rumah . Pak senan seakan terkejut dengan gelagat tu namun dia hanya buat tak endah sahaja . Hanya dua patah perkataan itu sahaja yang ditulia pada kad itu

' Private number '

uyoo sapa yang bagi bunga tu ?
orang yang bagi bunga tu en nama dia tutututu nanti korg tau lah sendiri sapa yang hantar ayat ayat mcm tu byeeee ...
Jangan lupa vote guysss!!


HANI *HONEY*Where stories live. Discover now