Sis update awal kali ni . sebab cuti sekolah dah nak habis . tkot busy tak smpt update .
***
Keesokkan paginya aku dan ibu gelak tawa seperti biasa . Aku breakfast bersama sama ibu dan ayah . Yelah dah gelak sakan malam tadi . Layan movie punya pasal semua tidur lambat . Tengah syok makan nasi goreng . Ibu bersuara .....
" Hani kamu nak ikut ibu pergi Airport tak ?" tanya ibu
" Pergi Airport ?? Nak buat ape ?? Ayah pergi outstation ker ?? " Ayah memang kerap pergi outstation , kadang kadang pergi sampai sebulan . Nak buat macam mana nak kene cari nafkah untuk keluarga kan .
" Eh kamu ni Hani , tak kan dah lupa arini hari ape ?" Ayah bertanya . Anak aku ni amnesia ker apa tak ingat harini ade ape ??
" Harini hari sabtu lah , 28/7 . " Aku menjawab dan terus menyuapkan nasi ke dalam mulutku .
" Harini kan abang irfan balik " Ibu mengingat aku tentang abang Irfan .
Aku terus tersedak , habis nasi yang dalam mulut tadi terkeluar keluar . Aku terus mencapai sasaran yang utama iaitu AIR !! Aku meneguk air sirap limau itu dengan gelojoh Siap ade bunyi "GURLP , GURLP , GURLP "
" Eh haah lahhh . Hani lupa . Ibu cepat bu siap Hani nak ikut .. Lama nya tak jumpa abang Irfan , rindu diaaaa . " Aku terus bangun dari kerusi makan lalu berlari mendaki anak tangga . Aku masuk ke dalam bilik untuk mandi dan bersiap bernagkat ke Airport .
" Umi Hani dah siap . JOM !! " Aku menarik lengan ibu .
" Eh kejap . Ibu nak amik beg " Ibu berlari lalu mencapai beg di atas meja ruang tamu . Aku melihat ibu menyalam ayah , aku pelik ??
" Ayah tak ikot ker ? " tanya Hani .
" Tak , ayah ada meeting kejap lagi . Kamu pergi berdua jer lah yer "
Aku terus menyalam ayah dan memeluk badan ayah yang sasa itu . Aku terus berlari masuk ke dalam kereta . Ayah hanya menggeleng sambil tersenyum melihat telatah anaknya yang kelam kabut itu . Happy giler do dapat jumpa abang Irfan .
Abang Irfan tu satu satunya abang yang aku sayang . Aku ade 2 orang adik beradik . Hani Safira dengan Irfan Farhan . Habis sahaja tingkatan 6 , abang Irfan sambung belajar di Thailand . See abang pergi Thailand , of course lah dia pon pandai ckp Thailand .
Nenek pon cakap dengan aku bahasa Thailand . And 100% abang akan cakap thailand dengan akuuu .. Tak kesah lah asalkan harini Abang Irfan BALIKKKKK !!
" Abang Irfan , Hani datang niii !!! "
" Amboi Hani happy nyer " Ibu menegur .
Aku hanya senyum sinis memandang ibu yang tengah memandu . Ibu tak pandang muka aku langsung , elehh tau lah aku comel jeles lah tu HAHAHA .... Dah 2 tahun abang dekat sana tanpa ada sebarang berita .KRIK KRIK jer ...
****************
" Ibu mana abang Irfan nii , 3 jam dah tunggu " Hani merungut .
" Sabar lah . Maybe abang dalam flight ker ?? Ibu call dia pon tak dapat . " Ibu membalas pertanyaan Hani .
*sigh*
15 minit kemudian ,
30 minit kemudian ,
45 minit kemudian ,
" Abang Irfannn .... " Aku terus berlari mendapatkan abang Irfan GECEBUKK !!
YOU ARE READING
HANI *HONEY*
Random' Kadang kala tak semudah tu kita boleh terima orang yang dah sakitkan hati kita . Walau dengan apa pon cara yang dia lakukan jika hati berkata tidak maka tidak lah jawapan nya . ' ' Mungkin sesetengah manusia tidak memerlukan pasangan dalam hidup n...