Bab 5

232 1 0
                                    

    "Kau perogol! Aku benci kau! Aku benci! Kenapa aku kena suka orang macam kau! Kau setan! Aku benci kau!" Lantang suara gadis itu memekik memarahi Fuqran. Sungguh dia benci akan lelaki itu. Lelaki yang dia suka akhirnya membuat dia terluka.

    "Saya tak salah awak. Bukan saya!"Fuqran gelisah. Dipandang wajah gadis di hadapannya itu mengharapkan belas kasihan.

    "Kalau bukan awak siapa? Kenapa bila saya sedar, awak yang ada kat sebelah saya,? Lepas tu..  Lepas tuuuuu.." Tergagap-gagap gadis tadi bersuara diselqng-seli dengan tangisan. Sunggu dia tidak menyangkah semua jadi begitu.

    Fuqran buntu. Dia bingung. Dia pun tak tahu apa sebenarnya yang telah berlaku. Dia bukannya jenis yang suka bersosial ataupun bercakap dengan perempuan. Sungguh dia tergejut bila gadis tersebut menuduhnya sedemikian rupa. Dia cuma mangsa keadaan.

-----------------------------------------

    Arrrggghhhhhhhhhhhhhhh!!!!!!!

    Fuqran yang baru sahaja habis solat zohor keluar dari surau. Tiba-tiba satu suara orang menjerit buat dia terkejut. Satu suara yang amat dikenali. 'Ya Allah, dia ke?' Bisik hati Fuqran. Perlahan-lahan kaki diatur kearah suara tersebut.

   "Hoi,!" Sergah Fuqran menyebabkan lelaki tadi lari lintang-pukang. Sempat lelaki tersebut menoleh.

    Tubuh kecil milik Nourul dipangku lembut. Dibaringkan kepala Nourul di ribaannya. Sudah lama dia meminati gadis tersebut. Walaupun Nourul tidak banyak bercakap, tapi senyumannya sentiasa buat hati Fuqran bergetar. Melalui senyuman Nourul ,Fuqran boleh jadi Anggau. Tapi  saat dia meneliti wajah itu, tiba-tiba matanya terpandang kain sekolah Nourul yang sedikit terselak menampakkan paha miliknya. 'Ya Allah, apa ni?' Dipandang baju Nourul. Baru dia sedar bahawa baju sekolah Nourul terkoyak hingga paras dada. Ditutup dada itu dengan debaran.. 'Ya Allah, kuatkan imanku. Ampunkan dosaku kerana melihat tubuhnya. Aku akan menjadikan dia bidadariku andai kami punya jodoh'.

    Tiba-tiba.....

-----------------------

       Nourul melangkah perlahan menujuh ke makmal sains. Dia sudah terlambat untuk kelas fizik. Dia ternampak susuk tubuh Fuqran iaitu lelaki yang dicintainya menujuh ke arah surau.

    "Huh, dia memang baik! Aku harap satu hari nanti dia mampu jadi imam aku. Beri aku kasih sayang dan bimbing aku kejalanmu Ya Allah" Nourul tersenyum. Wajahnya merona merah kerana malu dengan angan-angannya sendiri.

    Tiba-tiba Nourul merasakan ada seseorang memeluknya dari arah belakang. Mulut dan mata Nourul ditekup dengan kain. Nourul kaku. Tubuhnya diseret memasuki stor sukan. Dengan mata yang tertutup, Nourul dapat merasakan kain sekolahnya diselak dan cuba direntap. Baju sekolahnya dikoyak rakus. Dapat dirasakan nafas lelaki tersebut menyapa kulit dadanya yang terdedah..'Ya Allah, tolong aku.'

    "Hoi!," jerit satu suara membuatkan lelaki tadi menghantuk kepala Nourul. Nourul pengsan.

----------------------

    Nourul memandang Fuqran dengan penuh dendam. Dia malu. Malu pada semua orang. Tapi dia kena menuntut keadilan. Dia perlu membuat laporan pada pengetua tentang perlakuan Fuqran padanya.

    "Sit down please." Arah Encik Sulaiman. "Saya nak call ibu bapa kamu." Nafas berat dihelah. "Nourul, give me you parents number! Right now!" Tegas Encik Sulaiman. Dipandangnya Fuqran tajam. "Fuq, please call umi." Arah Encik Sulaiman.

    "Walid, bukan salah Fuq walid! Fuq tak salah! Fuq tak sentuh dia pun. Fuq cuma tolong dia." Jelas Fuqran mengharap walidnya faham.

    "Hello. Nourul perents right. Im Encik Sulaiman. Pengetua sekolah Nourul. Can you come here right now?.." Encik Sulaiman bersuara tegas. "Yes, now! Urgent!" Encik Sulaiman meletakkan gnggang telefon.

    Tidak lama kemudian, ibu bapa Nourul tiba disusuli oleh Puan Maisarah, umi Fuqran. "Whats wrong walid?" Soal Puan Maisarah. Dipandang wajah-wajah yang ada didalam bilik tersebut. Dilihatnya Fuqran dan seorang gadis saling menunduk. Hati ibunya mula gelisah.

   "Both of you sit down." Arah Encik Sulaiman. Ditatap wajah isterinya dengan seribu rasa. Sukar diungkap.

    "Kau anak sundal! Kalau aku tahu perangai kau macam ni, dah lama aq sembelih kau dulu! Kalau tak aku jual kau kat mak ayam! Biar kau jadi pelacur, anak tak sedar diri!!" Garang Encik Fuad memarahi Nourul. Pipi Nourul ditampar kuat. Berbirat wajah itu. Darah merah mengalir dicelah bibir Nourul. "Dan kau, macam ni ke kau didik anak kau? Ayah pengetua, tapi anak setan! Baik korang mampus!" Ingin ditumbuk wajah Encik Sulaiman tapi sebaliknya mengenai perut Puan Maisarah yang sarat mengandung 5 bulan.

   "Mai!!!!" Teriak Encik Sulaiman. Darah pekat mengalir dicelah paha isterinya. Dada Encik Sulaiman sakit. Dipegang dadanya menahan sakit.

   "Abang." Pekik Puan Maisarah. Keduanya rebah disitu.

#nak tahu apa yang jadi? Jangan lupa baca tau.. Vote and komen kalau nak sy teruskan novel ni
   

Cinta Buat DiaWhere stories live. Discover now